Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Springer Spaniel och Schäfer!

Av Malin wiper - 8 november 2011 17:00

 


I går när vi var ute och promenerade så träffade vi på chäferhunden Willy som ägs av det gulliga grannparet längre ner på gatan som vi får kantareller av varje år. Det är en kraftfull och långhårig schäfer. Vi stod och pratade och hade trevligt en lång stund. Har inte kunnat blogga så mycket i dag men ingen idé att skriva varför för det blir för mycket negativt. Skönt att man nu kan skriva inlägg i förväg och tidsinställa.



Schäfer är (tyska för  "herde"), och är en hundras som ingår i den tyska vallhundsgruppen. Fortfarande vallas får med "icke rasrena" schäferhundar i Tyskland, fast dessa hundar inte ställs ut eller har stamtavlor, är ättlingar till arbetande fårhundar vars anor kan spåras till bronsåldern. Klicka här för att läsa mer



  


Mannen till vår grannfru som vi får kantareller av var ute och gick med en Springer Spaniel som heter Signe...  . Hon var också så fin och go och vi kunde knappt slita oss ifrån dom två hundarna.  Springer spaniel är en hundras tillhörande grupp 8 (stötande och apporterande hundar samt vattenhundar) Den anses vara en av de mest ursprungliga spanielraserna, härstammar från äldre jaktspaniels. Klicka här för att läsa mer.



Klicka här för att komma in på ytterligare en sida. Det är inte lätt att fota djur för dom håller sig inte stilla tillräckligt länge...  


  


Här en bild på dom båda med lite mer fart i.



 
 
Hebbe

Hebbe

8 november 2011 18:38

Hej du,,Jag tänker så här när jag ser alla rönnbären,,dessa träd kan inte bära både alla dessa bär och en massa snö,,så jar tror det blir en snöfattig vinter..Hi Hi måtte jag ha rätt...Jag hade en Kavaljer King Charles Spanniel för många år sen som hette pysen,en gobit.Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

9 november 2011 09:14

Det tror jag också. Det var toppenbilder. Vilket roligt namn på hunden du hade

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

8 november 2011 19:29

GRATTIS wiper/Mr T till tröstpriset i min tävling! Läs gärna på bloggen!

Ha en skön kväll! Kram på er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 november 2011 09:13

Va! Har Mr T vunnit tröstpris ;) då blir han glad. Skall säga till honom när han kommer hem 12.00

Ha en fin dag
kramar

 
sofia

sofia

8 november 2011 20:11

men så gammal är du väl inte? =)

tack så mycket kram kram

http://dendarbruden.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 november 2011 09:12

Jag önskar att jag inte vore det men inuti känner man sig inte gammal ;)) Vad go du är

Ha en toppendag
kram

 
Sussi

Sussi

8 november 2011 21:20

Jättefina hundar!
Doris är av rasen Vit herdehund. Så nu vet jag varför rasen kallas just "herde"hund. Doris är i grund och botten schäfer även om hon är renrasig..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

9 november 2011 09:12

Vad kul att hon är av schäferras. Hon är så fin Doris så man vill bara krama om henne.

Ha en fin dag
kram

 
Stevie

Stevie

8 november 2011 22:32

Fördelen med min lilla "SNIFF"
är att han inte kräver mat eller Dryck,
och ej heller att gå ut i väder och vind.
Men han ger en ändå blickar som;
ingen i hela världen tycker om mig.
Och då kan man inte låta bli att krama honom.
:o)
Har fixat till texten i mitt inlägg om videokameran för 6 kr.
Tack för att Du sa till mig!
:o)
Kramizar
Stevie

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

9 november 2011 09:11

Det låter ju toppen ;) Vad bra att det ordnade sig. Varsågod ;)

Ha en jättefin dag
kramar

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

8 november 2011 22:40

Fina hundar du träffat,Springern som du träffat ser läskigt lika ut som vår som vi hade innan pudlarna,hennes namn var Elsa och var en så go och snäll hund,som alltid kollade och höll reda på var barnen var och skulle de iväg,så fick man hålla henne inne ett bra tag efter barnen åkt till sina kompisar.För hon sprang ut efter och ställde sig o nosade i luften efter barnen,sen drog hon efter dem.
Ha en skön Morgondag,kramen.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 november 2011 09:10

Ja du dom var jättefina. Vad kul att ni haft en liknande, härligt med en sån go och pålitlig hund. Vad härlig hon var ;))

Ha en skön dag i dag
varm kram

 
helga

helga

9 november 2011 08:58

Jättefina hundar. Våra vänner har en sån där spanielvariant... den är så go´...

Trist att du inte mår så bra! Jag brukar också skriva inlägg i förväg ibland och så gör jag utkast när jag har en idé som jag slutför senare...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 november 2011 09:09

Ja du dom var så härliga. Det var första gången jag klappade på en spaniel av den sorten men inte sista ;)

Det är verkligen toppen att kunna skriva inlägg i förväg. Jag hinner inte med riktigt allt när nacken krånglar så det blir lite stressigt med allt

Ha en fin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

9 november 2011 13:52

Ååh så fina de är! Vi hade en långhårig schäferhane här i området några år men hans husse flyttade utomlands och han blev såld. De är riktigt fina, Lizas mamma såg ju ut som en sådan men med mer mörkt på sig.
Springer Spaniel har jag faktiskt inte så mycket erfarenhet av men de är riktigt söta.
Tack för att du delade med dig av bilderna.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

9 november 2011 13:56

Håller med ;) Liza är också superfin och så go

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Pernilla & Fridolf

Pernilla & Fridolf

9 november 2011 14:18

Vilka vackra hundar :)

http://lillafridolf.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 november 2011 14:59

Vad kul att ni tittade in och även gillade hundarna

Ha en fin dag
Mvh
Malin

 
Spanaren

Spanaren

9 november 2011 15:54

Hundar ... wow ... vi har haft 3 blandrashundar med schäfer i sig ;.) Båda hundarna fina men vem tror du vann mitt hjärta bäst *ler* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 november 2011 18:20

Vad kul att ni haft 3 hundar. Ja jag vet vem som står ditt hjärta närmast ;))

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards