Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Cyklamen!

Av Malin wiper - 5 november 2011 09:00

 


Den här fina blomman fick jag häromdan av Mrs A-G och hennes man Mr L-G...  Det ringde på dörren men jag låg i sängen och hade behandlat min nacke så jag kunde inte gå till dörren. När min man kom hem från arbetet så stod  denna fina blomma på trappen...   Jag har haft en sån i den här krukan förut jättelänge men helt plöstligt så blev den dålig och nu har jag en likadan och det känns toppen för jag gillar dessa blommor...   Blomman heter cyklamen och är en lättskött blomma och det är därför min förra höll så länge.  Klicka här för att läsa om blomsorten. Vi har nyss varit på kaffe till dom och sen bjöd vi hem dom på kaffe men då kom detta med nacken så vi fick ställa in.  Först ställde jag den i köksfönstret men den passade bättre i "Cultkrukan"





Go Run - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


Vi har sovit tills nu och skall nu till att äta frukost. Ute är det öde och vindstilla. Det är 8 grader varmt och vintern verkar långt borta.


  


Jag kommer inte att göra så mycket men min man skall rensa ur denna byrå som vi har på altan och sen skall den ges bort till nån eller också hamnar den hos second hand. Sen skall han rensa bort en massar verklyg som vi har dubbelt av och även sånt vi inte har användning för. Nu är det bara källaren kvar att rensa men vi har redan för några månader sen gjort en grovrensning så det är inte så betungande.  Det känns nästan som att börja på nytt igen när vi rensar bort så mycket av gammalt som legat sen vi flyttade in till huset. Ändå har vi rensat varje gång vi flyttat så det finns nästan inget kvar sen vi träffades för 21 år sedan. Endast lite minnessaker. Furubyrån på bilden hade min man när vi träffades men då var den omålad. Han har en byrå på kontoret som också skall bort.


    


Klicka här för att komma in på Nick Drakes hemsida. Han föddes 1948 i Rangoon, Burma och dog redan 1974 i tanworth-i-Arden, Warwickshire. han var en brittisk sångare och låtskrivare. Han hittades död i sin säng av en överdos antidepressiv medicin. Ingen vet om det var självmord eller om han av misstag överdoserade medicinen. På 80-talet började flera kända artister ange Nick Drake som viktig inspirationskälla. I dag har han blivit en kultartist inte minst bland de unga. Jag gillar själv hans röst.



 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

5 november 2011 09:20

Visst är cyklamen fina! De är förmodligen för lätta i så fall för jag misslyckas med dem, ett tag lever de men sen vill de inte vara med längre tråkmånsarna. Men som sagt så är de jättefina.
Vad fin byrån var, synd man inte bor närmre... nåväl kanske är det tur också. Igår lämnade jag in ett önskemål om att få ordning i vårt extrarum men gubben lät inte så pigg på det. Jag får väl göra det själv idag.
Ha det fin vännen.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

5 november 2011 10:09

Dom är så stabila på nåt sätt och blomman är så vacker. Jag har också misslyckats efter att ha haft en några månader men jag hoppas denna håller ett tag. Byrån ser finare ut på bild än den är ;) Ja du det är jobbigt att ta itu med saker som måste göras

Ha det fint själv vännen
kramar

 
Petra

Petra

5 november 2011 09:55

Skönt att läsa att du är lite piggare nu!!Ha en fin lördag!Kram på dej!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

5 november 2011 10:07

Tack snälla du ;)

Ha en fin lördag själv du min första nätvän

varm kram

 
Cattis

Cattis

5 november 2011 10:17

Jag förstår att du har mycket att stå i med nu när flytten närmar sig. Då är det skönt att ha en sådan fin blomma och kunna sätta sig ner en stund och njuta av den.
Jag har gett mig på att ha en.
Det skrivs att den är lättskött men jag tycker precis tvärtom.
Eller så sköter jag om den alldeles för mycket för att någon gång äntligen kunna lyckas med dem. :)))

Sv: javisst är det härligt med barn. De blir så naturliga på bild.

Kram och ha en underbar Alla Helgons Helg.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

5 november 2011 11:05

Det har du verkligen rätt i. Jag fick i alla fall min att hålla 6 månader med bara vatten utan näring ;) Dom blir verkligen fina och naturliga på bild

Ha en underbar Alla Helgons helg själv
kramar

 
ansepanse

ansepanse

5 november 2011 10:56

cyklamen är vackra men jag lyckas alltid ta död på dem :)
vad skönt att få rensa ut och kassera sådant som man inte längre vill ha
kramar och en fin fortsatt helg

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

5 november 2011 11:03

Jag fick ändå min förra att hålla 6 månader ;) Ja du det är så lättande att rensa bort

Ha en fin helg själv
kramar

 
Hebbe

Hebbe

5 november 2011 11:12

Hejsan..Cyklamen är Cyperns blomma,den förekommer på många souvernirer..Krya på dig nu..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

5 november 2011 12:20

Det var roligt att få reda på. Hade inte en aning om detta så jag tackar dig så mycket.

Tack för din omtanke jag mår redan bättre

Ha en fin dag
kramar

 
Sussi

Sussi

5 november 2011 11:32

Men så snälla som kom över med en sån fin blomma. Den såg ut att trivas fin fint på bordet. Passade in bra där :)
Hoppas nacken känns bättre nu?

Vilken härlig färg det var på byrån. Tror nog second hand butiken norpar åt sig den rätt så fort. Dom gillar ju lite annorlunda möbler..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

5 november 2011 12:20

Ja det var så fint av dom. Den passar som du säger där och i den krukan. Tänk att färgen hållit sig så bra genom alla år. Det är en sån riktigt bra rustik furubyrå och inget faner. Vi har en på gång som kanske vill ha byrån.

Ha en fin dag vännen
kramar

 
zoega59

zoega59

5 november 2011 11:34

Cyklamen är en jättefin höstblomma
Tyvärr tror jag att de är lite kinkiga när det gäller skötsel.

Nyss trillade polletten ner
Härom dagen skrev du i min blogg och undrade om det var ok om du la till mig i din snokarlista
Och jag hittade inte din blogg

Jag har lagt till dig i Google Reader, så vi lär nog mötas framöver

Hoppas att du mår bättre.
Jag önskar dig en trevlig helg
Susanne

http://zoega59.blogspot.com

Malin wiper

5 november 2011 12:18

Det står på nätet att den är lättskött men jag har alltid svårt att få blommor att hålla men har haft tur på sista tiden. Ja du det var jag men min bloggadress kom tydligen inte med då i kommentaren. Ja men då har vi varandra noterade.

Jag mår bättre i dag så jag kan packa lite mer men med försiktighet. Tack för din omtanke.

Ha en jättefin lördag
kram

 
Spanaren

Spanaren

5 november 2011 12:58

Våran cyklamen som vi fick av vänner 2007 som en kodoleans när vi hade sagt adjö till våran hund Tuffi blommar just nu ;.) Mera fyllig detta år ;.)

Så vacker byrå och knopparna går i cerise som cyklamen ;.)

Förresten så gulliga grannar ni har/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 november 2011 14:21

Vad kul att den cyklamen blommar och har hållit sig så länge. Då skulle jag behöva veta hur du sköter den ;)

Vi målade byrån för många år sedan men det är sån bra grundkvalitet så den har hållit sig

Ja du dom är toppen

Ha en fortsatt fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

5 november 2011 13:57

Vilken jättefin cyklamen! Jag klarar inte av att sköta den blomman. Det är väl för att jag är så ojämn med vattning och annat. "Glömmer" att vattna eller så får dom en rejäl klunk så det blir för mycket.

Hoppas att du tar det lugnt med rensandet och vilar när det är helg. Man behöver helt fria dagar ibland. Men ni brukar ju unna er en liten tur då och då för att koppla av. Klokt och trevligt!!

Kram från mig i norr!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 november 2011 14:19

Jag har gjort samma misstag förut och vattnat lite för ojämt. Jag är inne i myskläder just nu och packar lite och sen vilar jag länge ;) Det blir ingen tur i dag fast dom små turerna gör underverk för själen.

Tack för din omtanke kära vän

Då får jag säga kram från mig söderut

 
Ninz

Ninz

6 november 2011 17:37

Cyklamen är en mycket fin växt! Tyvärr kan jag inte vårda denna typen av blomster, dem dööööööör :( Att rensa hit å dit tar aldrig slut, konstigt vad man samlar på sig egentligen :D
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

6 november 2011 18:15

Jag frågade Spanaren och hon sa att man skulle ha den svalt och ge lagomt med vatten

Ja du rensningen fortsätter men nu ser vi ett slut i alla fall

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards