Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Fenix Kunskapscentrum!

Av Malin wiper - 1 november 2011 15:00

 


I går var vi bort en sväng till vårt fina bibliotek Fenix Kunskapscentrum.som även inhyser ett gymnasium. Jag lämnade tillbaka filmerna jag hyrde och hyrde ytterligare några.


  


Här går man in till biblioteket. Jag har inte lånat på flera år så jag kände mig som en novis när jag började låna igen för ett tag sen. Nu skall man sköta sig själv och service börjar försvinna överallt. Först skall man lämna det man skall låna till den som står bakom en liten disk. När man fått i sina skivor i fodralet så skall man gå till en data där man lägger böcker på en speciell plats och lånekortets streckkod på en annan och sen är det bara att knappa in och man får sig ett kvitto. Samma procedur när man lämnar tillbaka.


  


Det är ganska stort utanför och finns både fik och en massa sittplatser 


   


Denna monstera har blivit otroligt stor och finns att skåda utanför biblioteksdörren 


  


Uppe i taket hänger så passande en "Fågel fenix". Klicka här för att läsa om Fågel Fenix


  


Jag lånade dessa två filmer som jag skriver om senare. Har sett färdigt en av dom och den var väldigt bra. Jag håller dessutom på att se första säsongerna av "Morden i midsomer" som jag lånade av A-G.


  


När vi kom hem från biblioteket i går så stod det en korg med trattkantareller på trappen plus en påse med gula kantareller...  Det var ett grannpar en bit ner på gatan som varit framme igen. Vi har fått så mycket svamp av dom i flera år. Tusen tack snälla ni...  


 
 
Gilla

Gilla

1 november 2011 16:26

Det var längesen jag var på biblioteket här. Jag har ju inte behövt det, eftesom jag får låna böcker från Sibbes dotter från biblioteket på hennes jobb. Annars har vi fina bibliotek i Helsingborg.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

1 november 2011 17:04

Det låter jättebekvämt och bra att ha det så. Förstår att ni har jättefina bibliotek där i den stora stan. Jag gillar verkligen Helsingborg. Vi var dit mycket förr om åren.

Ha en fin kväll
kram

 
Ninz

Ninz

1 november 2011 20:19

Det var verkligen jätte länge sedan jag var och besökte ett bibliotek, dem har verkligen allt!
Sv; Hahahaha man måste kunna se saker humoristiskt annars deppar jag ihop & det går inte för sig :D :D
Kramen till dig goe vännen, som alltid kommer med något uppmuntrande å fint!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

2 november 2011 07:37

Samma här men nu hade dom så bra filmer som jag inte sett. Ja du det måste man göra ;)

Kram till dig själv du härliga

 
Sussi

Sussi

1 november 2011 21:09

Det är så tråkigt att mer och mer ska skötas själv. Det blir inga anställda kvar och den personliga delen försvinner. Trist!
Gott med svamp. Nu har inte vi plockat något mer på ett tag men har hört att dom växer och frodas än. Fast det är första november. Helt otroligt

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

2 november 2011 07:36

Ja du det är ju som om man jobbar gratis så fort man går ut och skall handla nåt. Det är utbildning hela tiden. Jag blir superstressad numera av att betala själv på IKEA när man har kö bakom sig och det inte funkar. Det är så milt för årstiden nu så svampen frodas än

Ha en fin dag
kram

 
Monica

Monica

1 november 2011 21:44

Vilket fint bibliotek ni har, det är alldeles för sälla man åker dit, vi har ett fint bibliotek bara 200 meter bort från oss. Barnen däremot har alltid varit flitiga med att låna böcker där.
Vilka snälla grannar ni har som kommer med så fin och god svamp. Önskar man kunde hitta nåt bra kantarellområde :)
Ha en fortsatt fin vecka!
KRAMEN

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 november 2011 07:33

Det är jättefint men jag har själv varit där för sällan. Vad bra att ni har ett sånt bra bibliotek. Ja du dom är så generösa

Ha en fin vecka själv
kramar

 
Margit

Margit

1 november 2011 23:15

Så mycket roligt ni hinner åka på och se VARJE DAG!!! Alltid lila intressant att titta på!!
Vilka snälla grannar som lämnat TRATTKANTARELLER..och GULA!!!
Vi har kokat TRATTKANTARELLSOPPA några gånger..och vi har ett mycket bra recept!! Jättegod soppa..både med krossade tomater med basilika. lök, buljongtärningar..grädde...mm... Läcker och störtgod!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

2 november 2011 07:32

Tack för dina snälla ord Margit. Jag har aldrig ätit trattkantarellsoppa. Den soppan skulle jag vilja göra.

Ha en fin dag
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards