Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Skene Café!

Av Malin wiper - 28 oktober 2011 10:03

    

Efter att vi lämnat in kristallkronan så tog vi en stund för oss själva för att kolla Skene Café och ta en kopp kaffe. I huset har det förut varit en spelbutik i många år. Efter det så har det bedrivits ett antal Caféverksamheter i huset.


  


Dom serverar även lite mat i form av soppor och annat. Endast 30 kr för att få sig en värmande gulaschsoppa sig till livs. Tyvärr hade vi ätit redan så vi får testa en annan gång.


  

Klicka här för se ett recept på gulaschsoppa. Det var många år sedan jag själv åt gulaschsoppa.


  


En lite annorlunda bänk som går att fälla ihop


  


Här har jag kommit lite närmare.


  


Här en liten interiörbild.


  


Ägaren som är en man har också lite bokloppis i lokalen.


  


Här ser man lite av vad dom har på fiket. Det var väldigt låga priser på allt.


  


Ett akvarium där dom lagt ner ett kaffefat och kopp, det såg rätt kul ut.


  

Här ser ni ägaren som var en rolig och trevlig kille. Han håller upp ett fat med nybakad mjuk nötkaka som hans syster bakat. Nu var det kört för oss igen för vi kunde inte låta bli att ta en bit var till kaffet. Det var verkligen en höjdare och den var både smakrik och saftig med en god degskorpa ovanpå. Ägaren har haft catering i många år förut i Göteborg och har även arbetat i Skåne. Det var en skön, avslappnad och vänligt välkomnande stämning därinne och sånt tilltalar mig. Folks som satt där tycktes verkligen trivas och ägaren pratade med alla och skojade.


 


Klicka här för att komma in på Cafékartan och se vad dom fått för betyg. Klicka här för att komma in på deras facebooksida. Jag glömde att fota när vi fikade själva. Det blev tre fikastunder i går...  Vi hade med oss kaffebröd till mamma för att bjuda personal och pensionärer men då lyckades jag hålla tillbaka. Sen fick vi fika hos syrran men då hade dom tack och lov smörgåsar...     



Lake of Tears är ett svenskt metalband från Borås. Det är främst känt för att ha använt sig av många olika musikstilar genom sin livstid, allt från doom metal till psykedelisk pop. Bandet splittrades 1999, för att senare återförenas 2003. Anledning till återföreningen, enligt medlemmarna själva, var att inspirationen till att fortsätta uppenbarade sig i samband med inspelningen av The Neonai, sista skivsläppet för att avsluta deras dåvarande kontrakt. Källa wikipedia


 
 
Stintan

Stintan

28 oktober 2011 11:29

Vilket trevligt café! Och prisen för soppan var ju bra. Vi äter alldeles för litet soppa i Sverige.

Kul idé med bokloppis! Är man ensam när man går dit så kan man ju köpa sig en bok och sitta där ett tag och läsa den medan man fikar. :) Vilket säljkoncept! Att ägaren också är trevlig är ju en fördel.

Snart ska jag gå och träna och sedan ska jag också försöka bli klar med ett inlägg i min blogg.

Nu vill jag önska dig en trevlig helg!
kramen

http://silfverstinta.blogg.se

Malin wiper

28 oktober 2011 18:04

Håller med om att vi äter alldeles för lite soppa. Min man är bra på soppor så vi har börjat äta mer av den varan. Ja du det var verkligen bra med bokloppisen. Det var en fin stämning och sånt betyder mycket.

Härligt det låter med träning. Det skulle jag behöva också för jag är så trött och orkeslös

Ha en fin helg själv
kramar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 oktober 2011 11:57

Jag förstår mer än väl att det var svårt att stå emot en nybakad nötkaka - mums!=D Smörgåspusslet tycker jag ser jättetrevligt ut.
Men allra mest gillar jag den vackert vågformade bänken. Tänk att få sitta där en solig sommardag och njuta av en glas...
Önskar dig och din man en skön helg!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 oktober 2011 18:02

Ja du jag har så dålig diciplin och kan inte alltid stå emot tyvärr ;) Ja du den bänken skulle man vilja ha

Jag önskar dig och din man detsamma
Mr T hälsar så mycket
kramar

 
Maya

Maya

28 oktober 2011 18:54

Vad Ni har hunnit med mycket! Ville bara kika in och tillönska Dej och Mr T en jättefin helg!

Kramar i massor!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

28 oktober 2011 19:06

Tack snälla du. Jag har noll energi just nu och tog inte så många bilder i går. Har mest legat och sovit halva dan. Blir alltid så när jag varit till mamma för jag vänjer mig aldrig vid att hon inte vet vem jag är.

Ha en fin helg själv du och din man
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards