Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Önska så spelar jag!

Av Malin wiper - 28 oktober 2011 07:00

  

Då var det dags igen för min fredagspunkt "Önska så spelar jag". Den här gången är det Rebecka från vår skobutik "City skor" som fått önska. Hennes mamma äger butiken och är dessutom min tandhygenist.        


Klicka här för att komma in på City skors facebooksida


          


Rebecka är en glad och pigg tjej med känsla för service så man blir alltid glad att gå in på skobutiken. Hon är född i vårt grannsamhälle Skillingaryd och bor kvar  där. Hon har sambo och dessutom en hund av rasen chihuahua som heter Tuff och är 2 år gammal. Hon flyttade hemifrån för 3 år sedan och före det så gick hon i skola på Fenix kunskapscenter.


Hon och hennes sambo är tränare för ett innebandylag som heter F11 det är 11-12 åringar som dom tränar. Dom tränar laget 2 gånger/vecka och sen blir det matsch emellanåt. Hon har arbetat i skobutiken sen den öppnade i mars 2010. Hon har även arbetat på "Kinnarps möbler" sen blev det sämre konjunktur och många fick gå från sina arbeten.


Klicka här för att komma in på en sida där bandylaget "Rebeckas änglar" finns


 


Rebeckas önskelåt är "Hide and seak" med Imogen Heap. Det var verkligen en annorlunda låt och artist. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Låten finns i många versioner av henne så jag valde den jag gillade bäst själv av henne.

 

 Hon föddes 1977 och är en engelsk sångerska och låtskrivare från Essex. England, känd som medlem i gruppen Frou Frou och som soloartist. Hon har fått två Grammy-nomineringar för sin låt "Let GO" som hon skrev tillsammans med Guy Sigsworth, den andra halvan av Frou Frou. Hon slog igenom som soloartist 2005 med albumet Speak för yourself. Sina två senaste album har hon skrivit och producerat helt på egen hand.


   Tack Rebecka för att du ville vara med och önska musik i min blogg...  


 

 Här en klassisk sko i en modell som funnits sen jag var ung.


  

En snygg stövel i mocca med lite westernstuk på.


 
 
Vicke

Vicke

28 oktober 2011 07:58

men jag vill ju ha elvis!! ha en trevlig helg nu

http://vickes.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 oktober 2011 08:49

Han kommer också ;)

Ha en fin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

28 oktober 2011 11:03

Hrm vad skumt. När jag läste igenom din blogg (på min RSSbevakare) så är det här inlägget publicerat både igår och idag, visste din blogg att du skulle lägga ut det :)
Stövlarna var riktigt läckra, även bootsen till män. Låten har jag faktiskt aldrig hört förut, kul med något nytt och för mig lite annorlunda. Jag gillar verkligen din "Önska så spelar jag!".
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

28 oktober 2011 11:11

Jag trodde det var fredag i går eftersom vi aldrig brukar åka till mamma på en torsdag ;))

Ja du det var en annorlunda låt. Dom har jättefina skor där

Vad kul att du gillar den punkten tack!

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Rebecka

28 oktober 2011 12:14

Vad fint du hade gjort!

Det är verkligen en annorlunda låt men härlig. Bra version valde du med. Fortsätt med ditt härliga jobb på bloggen:)

Ha en trevlig helg!
Rebecka

Malin wiper

28 oktober 2011 18:01

Tack! Vad kul att du tittade in ;) Bra att du gillade versionen också. Jag tyckte den var lite annorlunda och så snyggt gjord. Tack för dina snälla ord. Kul att du ville vara med och önksa gulliga du

Ha en fin helg själv
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards