Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Hus och grindar mm....

Av Malin wiper - 21 oktober 2011 07:00

    


Här kommer lite mer bilder som jag tog i går när vi var ute och promenerade. I dag skall jag fortsätta att rensa och sen promenera så det blir samma rutin varje dag men jag hoppas vi kan åka till Jönköping i morgon för det var ett tag sen vi var där sist. Dom flesta second hand har öppet och jag längtar att bara gå runt och kolla.


    


  


  


Det här husets färg får mig att längta efter café Latte


  


  


I detta gamla gula slitna hus har en av dom äldsta kioskerna huserat


  


Kioskluckan finns fortfarande kvar. Synd att det står och förfaller men det kostar ju att rusta upp ett sånt gammalt hus


  


Får jag fresta er så här på en fredag med en tårta från Ritz som säkert är lika god som den ser ut eller ännu godare.......  




 
 
Pisan

Pisan

21 oktober 2011 08:02

Den där tårtan ser ju bra sååå himla go ut! Hade suttit fint med en bit av den :-) Men det är ju totalt förbjudet tyvärr... Hoppas ni får en fin fredag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 oktober 2011 08:35

Jag skulle vilja smaka lite på den så jag ändå vet hur god den är. Det är förbjudet för mig också men av helt andra orsaker ;) fetma :(

Hoppas du får en fin fredag också trots värk
varm kram till både dig och Mr H

 
helga

helga

21 oktober 2011 08:10

Vilka fina bilder. Det är nåt särskilt med grindar...

Ha en underbar fredag vännen!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 oktober 2011 08:33

Ja du jag gillar grindar och man ser så många olika när man är ute och promenerar

Ha en underbar fredag själv
varma kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

21 oktober 2011 08:10

Så mycket du hinner lägga märke till när du är ute och promenerar och fotograferar! Verkligen roligt att få se.
Nu hade mina uppgifter ramlat bort igen när jag skriver kommentar och jag får fylla i. Det är så mysko här tycker jag och du får inga svar?

Ha en fin fredag. Vi ska väl städa lite och hänga ut tvätt idag för det verkar vara en sån dag!
Många hälsningar till er och du får en varm kram!

http://skrivmoster.blobbplatsen.se

Malin wiper

21 oktober 2011 08:32

Jag har mejlat igen till bloggplatsen om detta så jag hoppas nu få svar. Blir det inte bättre så öppnar jag ytterligare en blogg på nån annan bloggplats. Kul att du gillar mina bilder.

Härligt att du kan hänga ut tvätt fortfarande. Vi hänger på vår altan där det är svalt och skönt också.

Ha en fin fredag själv och hälsa Mr E från oss

Varma kramar

 
Maya

Maya

21 oktober 2011 08:33

Cafelatte ;) Den färgen har vår villa, fast vi har svart plåttak och svart betongplatta (ingen källare)! :) Plus att vi har enplansvilla då förstås...

Längtar åxå till Jönköping, det har blivit rutin för oss att åka dit varje år så det känns konstigt att vi inte var dit isommar. Men nästa sommar så ska vi åka, om inget oförutsett händer.

Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

21 oktober 2011 08:34

Vad kul att ni har den färgen på huset ;) Härligt med en enplansvilla så man har allt på samma plats. Vad trist att ni inte kunde åka till Jönköping i somras. Då måste vi träffas när ni ändå åker hit.

Ha en fin fredag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards