Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Ellert Nordmark!

Av Malin wiper - 21 oktober 2011 16:45

 


Då var det dags för min fredagspunkt "Önska så spelar jag. Den här gången skall min ungdomsväninna Anki få önska sig en låt.  Hon bor kvar i Medelpad men är inte född där utan har bott bl.a i Hässleholm. Vi träffade varandra när vi var 12 år gamla och gick på GA (Gustav Adolfs) skolan i Sundsvall. Sen började vi båda i Åkersviksskolan men hon slutade tidigare i skolan än mig för jag gick om ett år för att få upp mitt betyg i matte.  Det är så synd att jag inte har mer än ett kort på henne. Pappa fotade rätt mycket men det blev aldrig några bilder på oss två vad jag kan se. Numera fotas det i parti och minut istället...  


   Klicka här för att komma in på en sida som heter "60-talet de bästa låtarna"



 Hon var mycket hemma hos mig eftersom vi bodde mer centralt. Vi  spelade musik och fixade med smink och hår som då skulle vara högt och tuperat. . Ibland gick vi ner till centrum och kollade häftiga bilar som for raggarsvängen runt torget. Naturligtvis så kollad vi in snygga killar också men dom var äldre än oss så vi blev mer som blyga betraktare. Ibland kände vi nån och då fick vi åka en sväng i en fin amerikanare runt torget som då var rätt fullt med folk på kvällarna. På den tiden fanns det nåt som hette "korvkiosker" och det fanns inte bara ett ställe utan man hade många korvkioskar att välja på och det var mest kokt korv som var poppis då. Hon var även med mig ut till vår sommarstuga många gånger där vi badade och hade massor av kul. Sen träffade hon en kille och fick sitt första barn av 4 st. Dom köpte ett hus några mil utanför sundsvall och där bor dom fortfarande. Hennes man har rustat upp huset under åren så det är jättefint och dom bor så idylliskt.


    Jag hittade inte ungdomsbilden på henne så jag fick låna en bild från nätet där jag klippte ur henne från resten av folket som står bredvid henne. Hon är just nu mörkhårig och passar lika bra i det som ljust.


 


Vi har tappat bort varandra genom åren eftersom jag bott på så många ställen men sen har vi fått kontakt igen och denna gång har vi hållit kontakten ca: 15 år. Vi har hälsat på varandra ett antal gånger under dom åren. När barnen blev lite större så började hon arbeta först inom skolväsendet, sen inom vården och nu gör hon lite av varje inom småskolan.


 


Hon har önskat höra en artist som jag aldrig hört talas om som heter Ellert Nordmak.


Klicka här för att komma in på Ellert Nordmarks nostalgisida


  


Tack Anki för att du ville önksa musik i min blogg. Ha en fin kväll med familjen...  






 

 
 
skrivmoster

skrivmoster

22 oktober 2011 09:08

Vilken nostalgisk låt!! Den artisten känner jag inte till men tyckte om låten.

Trevlig lördag till er!
Kram!

http://skrivmoster.blobbplatsen.se

Malin wiper

22 oktober 2011 10:02

Kul att du känner igen låten. Jag har varken hört låt eller artist

Ha en trevlig lördag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards