Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Pan Am!

Av Malin wiper - 19 oktober 2011 08:30


  

  

  Nu har jag ytterligare en klädnypeklänning klar som skall gå till en flygvärdinna som heter Helga och är min bloggvän. Jag tyckte det passade så bra med ett karttyg. Klicka här för att komma in på hennes blogg. Tyget är köpt hos Mimmis Magasin


  


 Jag har haft liggande ett brosch som jag köpt på second hand för länge sen. Det är rätt tungt och har inte passat på nåt annat tyg. Men till detta stadiga tyg satt det som en smäck och passar ypperligt.


  


 Upptill satt jag ett annat brosch som jag också inhandlat på second hand för nåt år sedan. Det är i form av en person som hoppar fallskärm..


Klicka här för att läsa om den nya tv serien Pan Am som visas i tv 3. När vi flyttar till nya lägenheten så får vi alla tänkbara kanaler som vi inte haft förut. Klicka här för att se och läsa mer om serien.


 


Pan Am är en TV-serie som kretsar kring den ikoniska flygbolaget Pan American World Airways under tidiga 1960-talet. Dramats författare är Jack Orman och regissören Thomas Sclamme (The West Wing). Berättelsen börjar 1963 och fokuserar på piloter och flygvärdinnor som arbetar dör det världsberömda flygbolaget.



  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

19 oktober 2011 08:48

Det har hänt så mycket på kort tid här. Ni har fått huset sålt, ska flytta till lägenhet, det händer saker i samhället. Kul när det händer saker men det kan ju bli mycket också. Du verkar iaf ta dagen som den kommer med allt ni hittar på.
Liza är inlagd idag (höll på att skriva när du kommenterade). Hon är kanske lite bättre men sjukdomarna tär verkligen på henne, det börjar synas rejält nu.
Stor kram till dig!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

19 oktober 2011 11:05

Ja du nu är det lite väl mycket att tänka på och före jul och allt. Jag får ta dagen som den kommer. Vad tråkigt att Liza är inlagd och jag förstår att sjukdomen tar på hennes krafter. Jag tänker på henne och er båda och håller tummarna att snart det vänder och blir bra igen.

Stor kram till henne och er

 
Pisan

Pisan

19 oktober 2011 09:31

Jag kollade på första avsnittet härom dagen, jag tycker det var bra och kommer nog att följa serien. Tjingeling! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 oktober 2011 11:03

Jag kan inte se serien förrens jag flyttar och får fler kanaler. Fast den går nog att se på nätet. Kul att den är bra.

Ha det bra
kram

 
Spanaren

Spanaren

19 oktober 2011 11:57

Lyllo din vän ... så glad hon ska bli :-)
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 oktober 2011 12:59

Tack för dom orden ;) det blir hon säkert
Ha en bra dag själv
kram

 
ansepanse

ansepanse

19 oktober 2011 12:56

vilken personlig klädnypeklänning just till en flygvärdinna :) och så fina broscher som passar så bra till
kul med många nya tv-kanaler, vi har inga extra, bara de vanliga man får gratis
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

19 oktober 2011 12:58

Helst hade jag velat göra en riktig flygvärdinneklänning men orkar inte just nu så denna går bra också. Jag har så mycket broscher liggande och som du säger så passar dessa jättebra. Det värsta är ju att när man får fler kanaler så finns det ibland inget att se på ändå och vi har klarat oss fint utan precis soml ni.

Ha en fin dag
kramar

 
Maya

Maya

19 oktober 2011 15:41

Gillar broscherna, så passande!

Kul att Ni får fler TV-kanaler, då lär Du inte hinna med bloggen hihihi :D

KRAM!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

19 oktober 2011 16:20

Ja du dom passade väldigt bra till det dom var avsedda för. Då får man lite mer att välja på så det känns kul. Tack för alla dina fina kommentarer vännen.

Varm kram

 
helga blir jätteglad

helga blir jätteglad

19 oktober 2011 17:58

Men Wiper vad överraskad och glad jag blir. Du är så gullig och omtänksam! Fantasiskt vad läcker klädnypeklänningen blev!!! Tack tack tack!!!!!!!!

Jag hör av mig när jag kommer hem igen via mailen.

Kram kram från Helga

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 oktober 2011 18:02

Hej Helga!

Vad bra att du gillar klänningen ;) då blir jag glad också. Då ligger den här och väntar tills du kommer hem ;)

Ha det fint däruppe i skyn och sköt om dig
varm överljudskram ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards