Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Promenad i senhöstväder!

Av Malin wiper - 10 oktober 2011 12:05

 


Det blev en promenad in till samhället dit jag hade ett ärende. Tog med mig detta höstlika paraply men fick ingen användning av det. Nu är det uppehåll och solen försöker bryta fram. Man får gå en omväg nu när dom håller på med järnvägstunneln och rondellen framför järnvägen.


  


Jag gick förbi ett hus som hade ett träd med bär men alla löv var borta så det såg så häftigt ut. det hänger som klasar så det blev verkligen färgstarkt


  


Som ni ser så har det regnat och är rätt blött överallt. Denna allé med småträd brukar det sättas påskfjädrar på varje påsk. Ett år hade jag den som header.


  


Det är full rulle nu med järnvägstunnelbygget.  


  


Här ser man rondellen framför järnvägstunneln växa fram.


  


 


   


   


Ett lustigt träd med överhäng.   

 

  

  

Rena höströjningen pågår utanför många hus just nu. Jag chokade Mr T i våras med att tala om för honom att jag tänkt dekorera gräsmattan med flera gamla toalettstolar från "Åerbruket" i Norrahammar (second hand). Sen skulle jag köpa jord och blommor och plantera i toastolarna....     Han blev förskräckt och trodde jag menade allvar...  . Klicka här för att kolla på blommor i toastol. Fast får man tag på en riktigt fin toastol och bara har en som man sätter blommor i på ett estetiskt och tilltalande sätt så blir det nog inte så (skit) dåligt....  

  


Nu kan man sitta och vänta på taxi vid järnvägsstationen. Dom har satt dit en permanent stol för dom som inte orkar stå eller har nåt rörelsehinder.   

  

  

Nu har jag tagit fram symaskinen för att sy klart en klädnypeklänning och då har jag två klara som skall skickas till en person som jag lovat för ett tag sen. Sen har jag två kvar att sy som jag lovat bort.
För ett tag sen så grovrensade vi både på vinden och i källaren. Nu har jag börjat finrensa bort saker som vi inte använder så vi får så lite som möjligt på vind och i källare. Det blir lättare då om det blir så att vi skall flytta. Skönt om man är förberedd så blir det inte så jobbigt.

 

Hörde denna låt på WWR i en version och en artist som jag aldrig hört den med. Fast Bryan Ferry vet jag ju vem det är men har inte lyssnat på honom så mycket.  


Klicka här för att komma in på Bryan Ferrys hemsida


 
 
Pisan

Pisan

10 oktober 2011 15:10

Har du sett vad det står på en skylt i bakgrunden på bilden med stolen som man väntar på färdtjänst i?? :-) Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 oktober 2011 15:33

Ja du den har jag haft inne förut i ett inlägg om gräsklippare. Nu blir jag sugen att söka upp det inlägget ;)) Då var det ingen som noterade detta men nu är ni två ;)) det var kul tycker jag

Ha det toppen
kramar

 
ansepanse

ansepanse

10 oktober 2011 18:49

vilket vackert höstparaply du har, det där med toastol och blommor i den, jag förstår inte varför man vill ha det, inte är det vackert, nej usch då
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

11 oktober 2011 07:59

Vad kul att du tycker det. Det livar upp när man är ute och går. Det var mest ett skämt för själv skulle jag inte tordas. Ville skoja med min man lite ;)

Bamsekram till dig också

 
Ninz

Ninz

10 oktober 2011 21:34

Vilka snygga bilder du har tagit vännen! Det där trädet som var bladlöst & fullt med klasar på var helt klart super läckert!! Du vilken snygg symaskin du har!!
Bamsekramen till dig vännen :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

11 oktober 2011 07:59

Tack snälla du ;) Jag gillade också det trädet som var så uppseendeveckande. Ändå är symaskinen jättegammal med sina ca 15 år. Den funkar toppen fortfarande och går att brodera med. Den var svindyr fast det var så många år sedan.

Bamsekram till dig också vänne

 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

10 oktober 2011 22:17

Du hinner verkligen se mycket när du är på promenad! Både vackert, arbetsröra och ovanliga saker som toastolar med blommor i ... det var något jag inte ens skulle ha kommit på!!

Wiper ... har du en egen hållplats på stationen? Jag såg det nog!! Vilken kul grej!!

Nu trötta ögon och kropp så jag kryper till kojs!
Kram från mig. Sov gott!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 oktober 2011 07:57

Det är verkligen mycket att se när man är ute och går. Det händer alltid nåt. Toastol skulle jag inte våga ha på gården ;) det var mest ett skämt. Ja men tänk vad bra att jag har en egen sittplats och mitt namn på sidan av huset ;)) då får ingen annan sitta där.

Hoppas du sovit gott i natt

Ha en fin tisdag
kramar

 
Stevie

Stevie

10 oktober 2011 23:11

Vilken Trevlig paraply med höst motiv.
:o)

Fler har haft problem med att kommentera hos mig,
de har kommenterat men jag har inte fått dom.

Kram
Stevie

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

11 oktober 2011 07:55

Ja du det piggar upp lite ;) Jag har också skickat flera kommentarer som inte kommit med. Hoppas det ordnar sig

Ha en fin dag
kram

 
Maya

Maya

11 oktober 2011 12:14

Underbart träd! Är det en rönn, eller?? Eller nåt annat bärgivande träd? Gillar träd och bär i allmänhet men avskyr egentligen rönn eftersom dom sprider sej mer än ogräs och löven blir supersmå och okrattbara. Men det är vackert med bär och med färgerna om hösten. Detta träd var verkligen fint!

Kram på Er från en halvgrå dag hos oss!
Ha en fin dag!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

11 oktober 2011 17:46

Det är en rönn. Vi har en sån också men den ser inte alls ut så läcker. Rönn är vacker när trädet blommar och även på förhösten. Det har jag inte tänkt på men när du säger det så är dom rätt små och som du säger svåra att kratta upp.

Vi har haft både sol och regn.

Ha en fin kväll
kramar

 
Maya

Maya

11 oktober 2011 12:16

Haha, skitkul skämt till Mr. T Du hade förresten :D

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

11 oktober 2011 17:44

Ja du han såg ut som en fågelholk ;))

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards