Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Kymco Z x 50 Super Fever!

Av Malin wiper - 8 oktober 2011 08:00

 


Jag har gått och köpt mig en begagnad moped...    och det beror på att jag inte kan cykla längre p.g.av min dåliga nacke. Har försökt höja upp styrstången men inget har hjälpt och det är inte roligt att vara beroende av bilen jämt. Nu kan jag åka in till samhället och handla och även åka lite längre sträckor. Jag har inte tagit hem den riktigt än utan den skall fixas med lite till. Sen är det bara att köpa en hjälm.  


  

  


Jag har provkört den men det var så länge sen jag satt på en moped eller motorcykel så jag är lite ringrostig och det kändes lite skrämmande. Jag måste träningsköra mer för jag tyckte det var läskigt i kurvorna... 




 Jag skall köpa en sån här modell. Kan inte ha en sån med integralhjälm som man trär in huvudet i för då får jag klaustrofobi....  . Skall i alla fall köpa en helt ny. Klicka här för att kolla på en sån hjälm som jag skall ha (nåt liknande) men köper den nog i Jönköping. Klicka här för att se en annan slags hjälm som jag skulle kunna tänka mig att ha



 
 
Ingen bild

Kerstin

8 oktober 2011 09:01

Hoppas du får många trevliga turer.

Kram Kerstin

Malin wiper

8 oktober 2011 09:05

Det hoppas jag också när jag blivit mer van ;))

Ha en fin dag däruppe
Här skiner solen för fullt men det är kallt

kram
Malin

 
Cattis

Cattis

8 oktober 2011 19:20

Det finns bara en sak att skriva när jag läser ditt inlägg.
"Du är tuff du" :)))

Kramisar

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

9 oktober 2011 10:14

;)) ja du det blir en syn för gudar när gamlingen blir en tuff brud på moppe ;)

Ha en fin dag vännen
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

8 oktober 2011 22:15

Vilket vrålåk du har skaffat dig! Den var riktigt snygg och ser ju modern ut också. Jag tror du kommer kunna vänja dig rätt så snabbt vid den, hoppas att du ska trivas med den iaf. Härligt att kunna ta sig ut på lite längre turer utan att det kostar skjortan också.
Jag är som du, kan inte ha en stängd hjälm, jag hade en med bara ett visir fram som man kunde ta av så det bara blev en öppen hjälm, aldrig har jag haft en så bra hjälm.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

9 oktober 2011 10:12

Ja du det blir en härlig syn när jag skall ut och gasa på med min moppe. Känner mig som 15-år igen ;)) Då är jag inte ensam om att inte kunna ha stängd hjälm. Jag skall också ha en med visir så det blir nog samma som din.

Ha en fin söndag
kramar

 
Petra

Petra

10 oktober 2011 16:20

Nu kan du ta långsvängar och bara njuta :)!!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

10 oktober 2011 17:19

Ja det kan jag verkligen göra ;)) Fast jag har så mycket att göra nu så jag tror jag låter den stå tills våren.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards