Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Frejas Bod! Second hand i Vaggeryd...

Av Malin wiper - 3 oktober 2011 13:33

 


När jag var nere i samhället så ringde min man och sa att dom öppnat en ny second hand som heter "Frejas Bod" Jag kunde inte låta bli att gå dit och kolla. Butiken ligger vid AME (Arbetsmarknadsenheten) 


Deras öppettider är:


Måndag 10-15

Onsdag 12-18

Torsdag 10-15


  


Här går man in till stället     


  


Dom hade flera olika rum och det var luftigt och fint. Jag frågade om jag kunde få fota men det var dom lite osäkra på om jag fick så jag tog några bilder på håll. Det är ju reklam för dom och nyss hade Jönköpingsposten varit dit och gjort ett reportage och fotat.


  


Här fanns det kläder, väskor skor och lite annat.


  


Här ser man lite möbler, tv, kopparsaker mm. Dom har även en källare lite längre bort med större möbler.           


  


Jag hittade världens fynd för 2 kr/st. Orginalgalgar från 50-talet som är mjukplastinklädda. Såna säljer dom ibland på Tradera och mina föräldrar hade några liknande men lite större och blankt plast med nitar.


  


Dom var helt oförstörda och superfina så nu hänger dom i hallhyllan och ser färgstarka ut.

 


 
 
 http://skrivmoster

http://skrivmoster

3 oktober 2011 16:59

Som jag har sagt förut så händer det ofta saker i er bygd! Kul med en ny loppis! Ser fint ut!

Fina hängare och likaså koppen! Du fyndar du!! Roligt!

Välkommen till min blogg imorgon då jag har en ny gäst! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 oktober 2011 18:08

Ja du det händer en del här. Egentligen skall jag inte hålla på och handla nu när vi skall flytta ;) men såna fynd kan man ju inte missa ;)

Vad spännande man har att se fram emot i morgon. Kul med gästinlägg som också återkommer.

Ha en fin kväll goa du
kram

 
Gilla

Gilla

3 oktober 2011 17:50

Ja, tänk så roligt det kan vara att hitta saker som man kommer ihåg från sitt förälrarhem. Igår såg jag en säljannons i HD med bild och det var exakt en jaktkanna, som mina föräldrar hade en gång i tiden. Men den gick sönder, så den finns inte kvar.

Svar: Båda dina kommentarer har kommit fram.

Det var roligt att du tyckte om vad jag hade skrivit om Fredriksdal. Jo, julen är inte långt borta minsann.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

3 oktober 2011 18:10

Ja du man blir lite nostalgisk när man hittar sånt man känner igen från förr. Tänk att det kan vara så välbevarat också. Vad kul med jaktkannan, då kommer en massa minnen tillbaka. Synd att den gick sönder den dom hade.

Vad bra för jag har inte kunnat kommentera hos dig på ett tag. Det var ett fint inlägg om marknaden och annat.

Ha en fin kväll
kram

 
ansepanse

ansepanse

3 oktober 2011 18:56

jag tycker också om att gå på second-hand, de där galgarna kommer jag också ihåg
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

3 oktober 2011 19:15

kul att du minns dom också. Dessa var väldigt väl bibehållna nästan som nya.

Bamsekram till dig också
Ha en fin kväll

 
Sussi

Sussi

3 oktober 2011 22:12

En sån röd galge har jag härhemma. Kläderna hänger bra på dom. Snyggt med lite färger i hallen. Du är snäll och ger reklam till många spännande ställen :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

3 oktober 2011 22:44

Vad kul att du har en sån galge. Jag kan inte låta bli att skriva om bra ställen ;) för det gör mig så glad ;)

Ha en fin kväll
kramar

 
Petra

Petra

4 oktober 2011 11:14

Fynd ställen är alltid roligt att gå på!!Fast ibland kommer man hem med saker man inte behöver bara för att det var så billigt :)!! Ha en fin dag ! Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

4 oktober 2011 11:39

Det har du så rätt i Petra. Vi har många gånger gått tillbaka till second hand och lämnat tillbaka våra impulsköp ;) Fast vi har nu blivit bättre på att inte köpa på oss onödiga saker. Det svarta Cult gav vi till min mans jobb för där behövs grejer.

Ha en fin dag själv kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards