Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Malin wiper - 22 september 2011 20:22

  


Gårdagen började med sol men slutade med regnskurar. I dag kommer jag att förbereda för husvisning igen medans min man är på arbetet. Han slutar 13.00 och då åker vi iväg till Jönköping. Jag längtar efter att gå på second hand för det var ett tag sen nu. Husvisningen går av stapeln 15.00 så vi kommer nog att vara borta rätt länge. Jag skall åka ner och köpa lite nya blommor som behövs inför visningen. Dom vi köpte på Akleja Blomsterhandel har hållit jättelänge och några av dom ser fräscha ut fortfarande. Nu vet man i alla fall hur det går till med husvisning numera. I går städade jag ur min garderob och bar upp lite sommarkläder och skor på vinden.  



Dom här skorna hittade jag i röran i garderoben. Dom  köpte jag på vårt City Skor men blev bara använda två gånger i sommar.  Dom är av märket Reaker och jättebekväma. Jag borde ha haft dom mer men jag är så van att gå i låga skor och det var länge sen vi var ute på nåt kul på kvällen. Man kan ju även ha dom till vardags för dom är ju inte så exklusiva men jag har blivit lite bekväm....  


 

 

Ha en färgstark dag....   och sköt om er.


  


Här kommer en jazzigare version av Autumn Leaves: 


  

 

Klicka här för att komma in på Chet Bakers hemsida               

       

Här spelar dom tillsammans Autum Leaves. Så bered er på lite jazz


Jag har fått ränder i bloggen som gör att det blir svårare att se bilderna ordentligt. Har haft så här förut och då har min man fått uppdatera drivrutinerna. Nu har han inte tid så det får vara så här tills husvisningen är avklarad.


Ser ni också dessa grå ränder i bloggen?

Av Malin wiper - 22 september 2011 16:59


Gaby Stenberg sitter i mitte på denna bild. 

Skådespelerskan Gaby Stenberg har avlidit i en  ålder av 88 år. Min mamma fyllde 88 år i somras och hon gillade Gaby Stenberg. Kom ihåg att hon sa för flera år sedan att hon tyckte hon var så bra och tjusig. Jag har själv sett gamla svenska långfilmer där hon varit med. Dessutom var hon med i den svenska långköraren "Rederiet" som gick på svt 1992-2002

    

Klicka här för att läsa vad det står i en tidning ang hennes bortgång 

 

 Så här såg hon ut i serien "Rederiet"  

Hon föddes i Tokyo 1923 och dog 20/9 i Stockholm. Hon var en svensk skådespelerska som medverkade i 40 filmer samt i ett stort antal roller vid Malmö Stadsteater. Hon blev främs känd för sin roll som Beatrice Dahlén i tv-serien "Rederiet". Klicka här för att kolla på lite gamla bilder med henne


Några av skådespelarna i Rederiet. Gaby står i mitten 

 

 Ett klipp från Rederiet där Gaby Stenberg är med. Det finns inte många klipp på henne utan bara några ur svart/vita filmer av sämre kvalitet. Hon sjöng också men klippen på Youtube är så dåliga.


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards