Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 15 september 2011 09:15

  

Då var det dags för en gissningstävling igen. Det går bra att vara med i tävlingen än om man inte har nån blogg. Ni som har bloggar får gärna länka till min tävling. 


Denna sak hittade jag på loppis i Stockaryd. Vad är detta och vad används den till?. 

Tävlingen avslutas 26/9 kl 10.00 Om ingen kommit in med rätt svar tills dess så får ni en ledtråd.


Första pris:


 

Priset är en väggljushållare i smide som jag köpte på Butik Ingelund i går. Jag har själv en likadan som hänger i min yttre hall. Det fanns mycket att välja mellan men en sån här är lätt att skicka iväg utan att den går sönder och dessutom är den jättesnygg nu i vinter. Ljuset följer naturligtvis med i priset och det är hål under som bara sätts på en pigg på ljushållarfatet.

  

 

Här ser ni hur min ljushållare ser ut på vår hallvägg


Andra pris:



Andra pris blir en tändare i form av ett läpstift från min tändarsamling. Många frågar mig om jag röker eftersom jag samlar på tändare. Jag har aldrig rökt men det går lika bra att tända ett ljus med en tändare i höstmörkret. 


     


 Den här gamla låten med Bibi Johns passar ypperligt till detta med läppstift "Läppstift på din krage". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon är en svensk sångersk och konstnär som föddes 1929 i Arboga.

 
 
Paula

Paula

15 september 2011 09:31

Det där är en sån där grej som man sätter på locker på en burk för att lättare kunna öppna!
Kommer inte exakt på vad det heter, men min beskrivning kanske räcker?
Ha en bra dag!
Kram!

http://bloggerskan-paula.blogspot.com

Malin wiper

15 september 2011 09:41

Kul att du vill vara med i min tävling och tack för ditt svar som jag noterar

Ha en fin dag
kramar

 
helga

helga

15 september 2011 15:37

Jag gissar på en konservöppnare - inte samma som ovanstående menar utan en vanlig konservöppnare.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 september 2011 15:44

Kul att du vill vara med i tävlingen. Då noterar jag ditt svar

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Annelie

15 september 2011 15:45

Jag tror att det är ett handtag till att skruva upp gasen på en gasoltub eller gasolkök. Ha det gott! Kram

Malin wiper

15 september 2011 17:38

Hej Annelie! Vad roligt att du ville vara med och gissa. Då noterar jag din gissning

Ha en fin kväll
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

15 september 2011 22:48

Nu har du ju fått in så bra svar... vi får fortsätta gissa på annat, dörrhandtag till exempel.
Jättefina priser du har som vanligt. Stor kram till dig!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

16 september 2011 07:45

Ja det är kul med tävlingar. Tack för din gissning som jag noterar. Kul att du tycker om priset

kramar

 
Ingen bild

Inger

17 september 2011 12:09

Jag tror att det är en burköppnare.(hjälpmedel när den egna handkraften inte räcker)

Malin wiper

17 september 2011 13:16

Hej Inger!

Kul att du vill vara med och gissa. Jag noterar din gissning.

Ha en fin lördag
Mvh
Malin

 
skrivmoster

skrivmoster

17 september 2011 16:30

Hmm... vad ska man gissa på? Jo det är nog ett hjälpmedel för att lyfta upp något tyngre med - kanske denna har en magnet i botten...? Samtidigt verkar handtaget vridbart... Ja det får bli min gissning om du kan tyda mitt svammel! Något att lyfta något annat med.
Kram!

http://bloggplatsen.se

Malin wiper

17 september 2011 17:20

kul att du vill vara med och gissa. Jag noterar din gissning. Klart jag kan tyda det du skriver ;)

Ha en fin kväll
kramar

 
Petra

Petra

22 september 2011 13:37

Jätte svårt även denna gng :) Ingen aning!!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

22 september 2011 13:40

OK! Iblan där det så och ibland har jag alldeles för lätta gissningar ;)

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards