Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Malin wiper - 13 september 2011 18:17



Jag fick bara klart en klädnypeklänning helt men har några som är på gång. Detta är ett tyg från Mimmis Magasin som passade perfekt i kvaliten. Satt en liten spets längst ner på förklädet. Klänningen är dubbel så det blir som en påse där man stoppar in klädnypor genom halsringningen. Galgen passar inte ihop med klänningen men jag har andra färger på vinden. Jag skall sy minst 4 st innan jag skickar dom till dom jag lovat.

På förklädet satt jag ett brosch i form av en gul ros. Upptill på klänningen ett brosch i form av ett blad och stenar. 


    

  

  

   Klicka på bilderna så blir dom större

Lite broscher jag köpt på second hand och kommer att använda som dekoration på klädnypeklänningarna. Har fler men dom har jag redan visat.  Det gör inget om broscherna är lite stora bara dom inte är tunga.


Klicka här för att kolla på några häftiga broscher 


Smyckena i klippet kommer från Louise Of Sweden. Klicka här för att komma in på hennes hemsida  

        

Av Malin wiper - 13 september 2011 14:02



  

Bildspelet ovan har jag komponerat. Det är Carina som syns på första bilden. Hon är en av delägarna till Ritz konditori.

 

   


Jag har fyllt ut det med lite andra bilder också eftersom jag inte hade tillräckligt många färska bilder från Ritz. Jag har betalt in 3 $ för att få tillgång till att komponera ihop bättre bildspel men har inte fått nån bekräftelse än, men den kommer nog snart.


 

Jag har tagit fram symaskinen för att se om jag orkar sy ihop några klädnypeklänningar som jag lovat bort. Dom är halvfärdiga sen förut så det är inte så tidskrävande. Jag har hur många trådrullar som helst i massor av färger men tror ni inte att just ett vinrött snedslåband hade en nyans som jag inte hade tråd till...  Mr T fick göra en utryckning till Mimmis...  



Detta är temuggar. Sajten finns här  Jag känner mig som muggen i mitten just nu... 

    

 

Av Malin wiper - 13 september 2011 09:00

  


Jag smyger mig sakta ut på livets scen och konstaterar att förkylningen inte fick nåt riktigt grepp om min kropp. Skall mjukstarta med en liten promenad för att känna efter hur det känns.  Jag skulle behöva göra så mycket men orken tryter och jag längtar till att få sova ordentligt för det gör sån skillnad. Jag har sömnproblem till och från och det beror nog både på det fysiska och psykiska. Fick en gång utskrivet insomningstabletter men det var rena mardrömmen. Jag blev så konstig och rädd så jag satt uppe hela natten...  Antagligen så tålde jag dom inte. Jag har en yogaövning som hjälper ibland.  I natt har jag i alla fall sovit rätt bra och vädret är lite regntungt. Eftersom jag varit inne några dagar så har jag inte så mycket att skriva om.



Denna porslinsinsats köpte jag hos Mimmis Magasin för ett tag sen på rea. Den sitter nu på en ljushållare som rymmer tre värmeljus eller en lite högre sort . Vilken bra text... 



Blommorna från förra husvisningen var av det hållbara sorten och är så fina fortfarande. Jag har skurit en ny snittyta så dom lär hålla ett tag till. Dom är inhandlade på Akleja Blomsterhandel. Den till vänster har jag stående i lilla hallen på vårt skoskåp. Jag har fått en inblick i hur det går till att förbereda för en visning. En del kostar på tusentals kronor för att styla om men det har inte vi råd med så det får duga med avskalat  lite värmeljus, blommor och kaffedoft. Det kommer att bli visning igen på söndag och måndag.  Att ha en bra och engagerad mäklare är också nåt som man skall tänka på. Det sitter inte heller fel att mäklaren har en bra fotograf eller kan fota skapligt själv. Att man skall ha så avskalat hemma beror på att spekulanten skall koncentrera sig på potentialen och inte fastna vid en massa småsaker som tar bort focus på själva objektet. Jag sålde ett hus 1986 men då var  det helt andra tider då man bara behövde städa...  Fast i USA har dom nog hållit på med detta länge.


     


Klicka här för att se och läsa hur man kan styla om vid hus eller lägenhetsförsäljning

    


Min man tillagade sin goda laxsoppa i går. Jag fick vara hans köksbiträde  som  förberedde ingredienserna medans han var på arbetet. Problemet när man har husvisning och har packat ner så mycket är att hitta allt igen...  Vi kan ju inte börja packa upp allt igen eftersom det blir fler visningarJag hittar inte hushållspappershållaren som jag fått av Fru Greta och en massa andra saker som jag skulle behöva nu...   


 

Nu ropar min man att kaffet är klart. Vi brukar turas om att göra frukost. Ha nu en fin dag och sköt om er....   Klicka här för att komma in på sidan där denna temugg finns

 

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1939 och gick ur tiden 1999 p.g.a sjukdom. Hon var en brittisk sångerska vars karriär sträckte sig från slutet av 1950-talet tills hon dog. Med 18 singlar på Billbord så var hon en av dom mest framgångsrika sångarna.

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards