Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Järnvägstunnelbygget i Vaggeryd.

Av Malin wiper - 9 september 2011 14:30


 

Jag har gjort mitt första bildspel som jag satt in i en länk  lite längre ned på sidan. Ett hus fick ge vika för att kunna genomföra projektet. Det går  att göra mer avancerade bildspel  men det får jag ta senare. Tyvärr kom inte alla kort med som jag tyckte att jag laddade in.

  Klicka på länken nedan så får ni se bildspelet. Musiken är från operan "Madam Butterfly" . Låten kan tyckas lite sorglig men jag tycker detta är lite bitterljuvt.

Klicka på länken under för att se bildspelet:

http://photopeach.com/album/15e7msb


Jag skulle ha träffat min bloggvän Skrivmoster i går som befinner sig med sin man i Jönköping. Vi träffades förra gången dom var nere här och hade jättetrevligt. Nu orkade jag inte åka för det har varit massor av saker på gång som gjort mig helt slut. Min man åkte ner dit och träffade dom eftersom han skulle hämta min kamera som nu var färdig. Dessutom fick han lämna över priset till Skrivmoster som hon vann  i min förra tävling. Det var en nåldynekopp. Jag får träffa dom nästa gång dom kommer ner. Är just nu helt utpumpad och har fått börjat promenera igen. Då upptäcker jag hur dålig kondition jag fått och får börja från noll att bygga upp kroppen igen. Jag har ju promenader på recept så jag får egentligen inte slarva.


Denna fina ljushållare med medföljande kort skickade Skrivmoster till mig genom Mr T. I dag har jag ringt henne och tackat för det fina...     Som ni ser så har jag redan använt ljuset... Jag gillar den lite 50-tals retro formen.  

 
 
Ingen bild

systern

9 september 2011 15:30

Vet inte om det är febern som gör att jag inte ser något bildspel, eller då kanske jag skulle se flera :-)
Hur som helst så verkar det inte funka.
Sköt om dig!
kram fr Maria

Malin wiper

9 september 2011 16:24

Jag har ändrat lite i texten nu så det är lättare att hitta. Jag skriver ibland så jag bara själv förstår och kastar om allt och det blir fel ordalydelse.

Sköt om dig själv syrran
kram

 
Znogge

Znogge

9 september 2011 15:59

Det var verkligen ett rejält bygge! Visst är det kul med bildspel. Jag gör lite då och då men jag kan göra direkt i bloggen fast utan musik dock.

Önskar dig en fin helg!

Kram

http://znogge.wordpress.com

Malin wiper

9 september 2011 16:23

Jag har många fler bilder så det kommer mer. Dom har verkligen grävt upp. vad bra att kunna ta in bildspelet direkt, det vill jag också.

Ha en fin helg själv
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

9 september 2011 16:17

Se om jag får lämna en kommentar nu (min dator dummar sig med det mesta nu för tiden).
Skönt att ha dig tillbaka även om jag förstår att de frestar på. Hoppas nu att du kan ta det lite lugnt. Jag känner själv igen mig när vi gjort mycket och man hamnar efter på bloggen men ändå vill man ha med allt och det blir det kaos istället. Man måste väl försöka lära sig att lagom ändå trots allt är bäst.
Synd att du inte kunde träffa din väninna men det blir säkert fler tillfällen, hälsan måste ju ändå gå före.
Jag har tänkt mycket på dig (och försökt kommentera). Jag hoppas att du snart mår bättre och är pigg igen.
Stor kram till dig vännen!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

9 september 2011 16:22

Tråkigt med din dator. Tack snälla du ;) Ja du man blir som besatt trots att man varken hinner eller orkar engagera sig så mycket. Ja du det kommer fler tillfällen för det fanns inte på kartan att jag skulle orka åka iväg nu. Du är så snäll Sanna. Jag är lite piggare nu men det tar lite tid att komma i form igen. Bra blir jag aldrig men är glad om jag får vara så bra det går

Ha en jättefin kväll goa du

stor kram till dig också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards