Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Trästan i Eksjö!

Av Malin wiper - 1 september 2011 12:45


Här kommer lite bilder jag tog i Eksjö gamla del som kallas "Trädstan"


 

Klicka här för att komma in på Trästans hemsida



Det finns bakgårdar lite överallt som man får besöka





Det är otroligt vackert i gamla trästan och känns ljuvligt att promenera omkring och bara njuta.





Tänk er att bo vid denna lilla kanal. Känns som man kommit till Venedig igen. 




I Museieparken finns denna skulptur med en flicka på en bänk. Den är skapad av Fred Åberg. Han föddes 1947 i Malmö och är en svensk skulptör. Klicka här för att läsa mer om honom


 


Vad sägs om denna skulpturcykel?...   


 

Musik från filmen "Pride & Prejudice. Stolthet och fördom är en brittisk-fransk långfilm från 2005. Den är baserad på Jane Austens romann Stolthet och fördom


 
 
Helga

Helga

1 september 2011 14:24

Men vad det var fint där... dit skulle jag gärna resa.

På tal om att resa och på tal om din kommentar hos mig så tycker jag att du och Mr T är mycket bra på att göra utflykter och hitta på roliga saker. Att resa behöver ju inte att resa långt ;)

Kram kram !!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 september 2011 16:21

Vi hann inte gå igenom hela stan men vi har varit där flera gånger förut. Det finns hur mycket som helst att njuta av. Det har du rätt i Helga, man behöver inte resa långt utan njuta i det lilla ;)

Ha det toppen
kramar

 
Ingen bild

Stockarydscafet

1 september 2011 20:20

Jaha där ser man. Tänk att vi hamna i samma stad med våra kamror. Vi var där i tisdags.Men du hittar väldigt mycket detaljer med din lins..få bli lite bättre på det.Men visst får man ljuvliga bilder i detta småländska landskap.Kanske vi stöter på varann lins mot lins en dag:))
I höst får du komma och foto det perrongbygge som börjar här i Stockaryd i oktober och invigning förhoppningsvis i dec.
Ha det gott båda två.
Annelie o Marianne/cafét

Malin wiper

1 september 2011 22:28

Vad tråkigt att vi inte träffade varandra då ;). Vi träffar säkert på varandra lins mot lins rätt vad det är ;)

Klart jag kommer dit och fotar detta bygge. Vad kul det skall bli med en perrong och invigning.

Hoppas ni har en fin kväll
kram

 
Helene

Helene

1 september 2011 23:15

Visst är det mysigt i Eksjö med alla gamla fina hus och byggnader.....det är tråkigt nu när alla stora vägar går utanför städerna, det är nog många som missar dom här fina små städerna tyvärr. ♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

2 september 2011 07:05

Kul att du varit dit också. Det är verkligen en fin liten stad. Synd som du säger att vägarna numera går en bit utanför fina städer.

Ha en fin dag
kramar

 
Maya

Maya

2 september 2011 14:56

Vilka fina bilder från fina Eksjö! Längesedan jag varit dit! Dina foton får mej att minnas att jag lovat lägga upp några foton från "vår del med gamla trähus i staden" (kyrkbyn), men det har jag ju glömt så jag ska fundera på det och försöka komma ihåg att lägga upp när jag orkar med...

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

2 september 2011 15:25

Eksjö är verkligen fint. Vi har varit till kyrkbyn några gånger när vi varit uppe och hälsat på min mans släkt. Hans föräldrar bodde förut i Luleå. Då har man dom bilderna att se fram emot.

kram

 
Maya

Maya

3 september 2011 20:23

Undrar om vi tänker på samma kyrkstad? För Luleå har en helt annan kyrkby ;) Det finns även en här och en i Skellefteå, alla värda att se :)

Ikväll blev jag jättedålig så jag har inte orkat blogga eller bloggsurfa som det var tänkt. Kikar bara in här ;) Men jag bloggade igår men ingen har vågat kommentera. Kanske jag skrev för långa inlägg?? :) Nåväl, nu ska jag vila igen för än är det nån timma innan jag får ta medicinen och smärtorna är inte nådiga.

Kram på Er! :)

PS! Åxå nyfiken på vad Du inte kan blogga om hehe :)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

3 september 2011 20:47

Du har så rätt så. Jag tänkte på fel kyrkstad ;). Jag har tyvärr inte haft ork eller tid att bloggvandra men nu har jag varit in till dig och kommentera. Man måste skriva långt om man tar upp ett sånt ämne så inte är det nån fara inte. Det känns bara lite plågsamt att du skall måsta ha det så besvärligt. Att ha smärta är väldigt slitsamt. Jag hade migrän i många år och fick åka in akut jätteofta. Sen kom dom nya migränmedicinerna och dom funkade bra för mig. Efter några år så var migränen helt borta. Sen har akupunktur funkat för mig också.

Jag borde inte ha skrivit så i bloggen som kittlar fantasin ;)) dumt av mig. Det kommer fram så småninom. Eller så mejlar jag dig.

Sköt om dig kära du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards