Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Malin wiper - 30 augusti 2011 17:30

 

  Min man var så snäll så han åkte iväg ett ärende åt mig till Skillingaryd i dag. Närmare bestämt till Chiropraktor Michael Scher. Där kan man köpa min icegelé som jag inte klarar mig utan. Jag fick den första flaskan i present av Therese på Mimmis Magasin... och det är jag så tacksam för. Den kostar endast 60 kr/flaska och räcker jättelänge. Apotekets är dyrare och sämre enligt mig.

Här går man in till praktiken där även hans fru arbetar. Hennes praktik heter "Mari´s Massage & Friskvård". Huset heter "Lusthuset" så passande...  

Här ser ni Michael Scher själv där han håller sina ice geléflaskor.  Jag köpte 2 st för en skall jag ge bort till min snälla granne som vi fick kantareller av.

Klicka här för att komma in på hans hemsida

 

Klicka här för att komma in på sidan där denna istärningsbricka finns                            

Klicka här för att se vad jag skrivit om deras Ice gelén förut


 

Sammy Davis Jr föddes 1925 och gick ur tiden 1990. Han var en amerikansk underhållare. Främst dansare och sångare.  Klicka här för att läsa mer om honom




Av Malin wiper - 30 augusti 2011 13:00

Free Facebook Orkut and My Space Hugs Graphics Glitters


 

Denna text fick jag mig tillsänd genom mejl av min bloggvän Stevie. Eftersom jag är emot all slags våld så sätter jag naturligtvis in den i min blogg. 



Medans du skriker åt din kvinna, finns det en man som önskar han kunde viska i hennes öra.

Medans du förnedrar, kränker och förolämpar henne, finns en man som vill påminna henne om hur vacker hon är.

Medans du sårar henne, finns en man som önskade att han kunde ta bort hennes smärta

Medans du får henne att gråta, finns det istället en man som vill locka fram hennes leende

 

Sätt in inlägget i din blogg om du är mot våld i hemmet och psykisk misshandel      

    


  Klicka här för att läsa om Björn Afzelius. Jag kommer alltid att sakna honom  hans musik och engagemang. Tyvärr har jag aldrig hört honom live och det ångrar jag grymt Mikael wiehe har jag i alla fall sett live och även fått en autograf av...  Klicka här för att komma in på det inlägget.


  Jag har för mig att Björn Afzelius har skrivit en låt mot kvinnovåld men kan inte hitta den på Youtube. Låten "Sång till friheten" passar bra också.



  

Av Malin wiper - 30 augusti 2011 07:00

     


Jag hade ett ärende in på Mimmis Magasin så jag passade på att fota lite nytt. känns inte denna kuddhög "Cosy"?...  


Här en riktigt skir och vacker kudde

     


Kuddfodral i lite tuffare variant.



Sobert, stilrent



Här håller Mimmi så snällt upp det senaste i kaffeburk från "Cult design". Naturligtvis går burken att använda till annat också. Då finns flera textremsor att välja mellan eller också ingen alls.



Nya stränglöpare.



Det skall jag testa nästa gång... 



Själv köpte jag två såna här Cultkrukor på rea med medföljande magnet. Det är bra att ha lite saker liggande som man kan ge bort som present.



Så här ser det ut när magneten sätts dit.



På kruka nr 2 tog jag denna magnet i form av ett löv. 40 kr för både kruka och magnet.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards