Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

George Jones, Vaggerydsdagen, Corvette och lite till...

Av Malin wiper - 29 augusti 2011 14:00


Det har kommit några störtskurar och det har gjort att det inte är lika tryckande längre. Vaggerydsdagen hade publikrekord i år. Den har firats i 36 år nu.


  

Bild lånad från hennes blogg. Hon har i sin tur lånat den. Här kan ni verkligen se hur mycket folk det samlades i hela centrum. Klicka här för att se vad jag skrev om Vaggerydsdagen del 1. Klicka här för del 2



   En grannfru ringde på dörren och överräckte en femkilos plastburk full med kantareller (skogens guld)... Mrs C är så snäll och givmild och jag blev jätteglad. Det var inte länge sen vi fick lika mycket. Min man rensar och steker ur vattnet. Tillsätter sen lite smör och fräser upp. Sen häller han på grädde och dom kryddor som skall vara. Därefter fryser han in i burkar. Då är det bara att ta njuta till nåt gott kött. Vi har fått kantareller av henne i flera år nu...  



   På vår spelbutik "Konfekthörnan" säljer dom just nu böcker för 10 kr/st.  



  Framför Mimmis Magasin och Akleja blomsterhandel stod denna läckra Corvette.  Det är en amerikansk sportbil som tillverkades och lanserades 1953 av GM i Flint, Michigan.


   

Här sjunger George Jones "Corvette song". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1931 i Saratoga, Texas och är en amerikansk countrysångare, gitarrist och låtskrivare. Han slog igenom1955 och har fått flera priser, däribland två Grammy Awards. Dessutom har han varit gift med countrysångerskan Tammy Wynette (mellan 1969 och 1975). Han har tyvärr haft problem med både sprit och droger. Sedan 1992 är han invald i Country Music Hall of Fame 


 
 
ansepanse

ansepanse

29 augusti 2011 15:02

vilken snäll granne som ger bort så mycket svamp :)
böcker för 10 kr styck, då kan man ju passa på att fylla på läsbehovet för lång tid framöver
en fin vecka till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

29 augusti 2011 16:20

Ja du hon är supersnäll och en fin person. Det var verkligen billiga böcker.

Ha en fin vecka själv
kramar

 
Znogge

Znogge

29 augusti 2011 16:20

Vilken omtänksam och generös granne. Kantareller som är så gott. Speciellt som din man tillagar dem!

Kram

http://znogge.wordpress.com

Malin wiper

29 augusti 2011 16:22

Det är hon verkligen. Nu kommer vi att ha kantarellsås ett bra tag framöver. Jag är inte så haj på att fixa med svamp men min man har plockat svamp sen han var barn men nu är han för dålig i kroppen

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Kerstin

29 augusti 2011 17:34

Vilken härlig granne. Att få nyplockade kantareller det är inte så dumt det.

Smaklig måltid.
Kram Kerstin

Malin wiper

29 augusti 2011 17:53

Hallå svägerskan ;) Vi har en väldig tur ;) Jag har aldrig i hela mitt liv plockat svamp ;))

Tack snälla du, det kommer det att bli
kram

 
Ingen bild

-Nena-

29 augusti 2011 18:31

Här har det regnat till och från hela helgen, åskat också, jag gillar inte åska men det är rätt skönt när det är klart och det inte är så tryckande värme längre.

Snäll granne ni har som kommer med svamp.

Ha det bäst
Kram

Malin wiper

29 augusti 2011 22:55

Vad tråkigt. vi har fått regn först nu. Åska gillar inte jag heller. Ja du hon är jättesnäll

Ha det bäst själv
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

29 augusti 2011 21:57

Ni verkar ha ett alldeles underbart väder, jag hoppas att det hittar hit sen också. Här är skogen snustorr men vi har ändå lyckats hitta lite svamp. Många säger att det är mycket svamp i år men inte i vår torra skog :(
Härligt att ni får lite svamp dock, vi kommer nog få en del trattisar snart så vi klarar oss också plus att vi har kvar från förra året i frysen.
Nu håller jag på med ett klipp på valparna, tänkte om du ville se. Det kommer nog på Facebook och på bloggen.
Hoppas ni får en fin tisdag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

29 augusti 2011 22:50

Det har varit fint tills i dag då vi har haft många störtskurar. Nu är det inte lika fuktigt i luften längre. Kul att ni ändå hittat svamp. Då skall jag kolla klippet i morgon.

Hoppas du får en fin tisdag också
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards