Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Malin wiper - 29 augusti 2011 20:00


Som jag skrev i ett inlägg förut så fick jag låna hela serien  "Herrskap och tjänstefolk" av Mrs A-G. När jag kom till sista cd:n av säsong 1 disc 4 så dök det upp en man som jag kände igen. Då såg jag att det var Sven-Bertil Taube som hade en roll i ett avsnitt...  Jag har sett serien för många år sedan men hade glömt bort att han var med. Han är verkligen både bra på att sjunga och skådespela. Han har ju dessutom varit med i utländska filmer flera gånger. Jag är så inne i serien nu så det är svårt att sluta titta....  Det är skådespel på hög nivå och så är det för det mesta med Engelska sådisar. Dom spelar inte utan är sin roll och det gör att man lever sig in på ett djupare plan.  


 

Klicka här för att läsa om serien som är skapad av Jean Marsh och Eileen Atkins. Jean Marsh är själv med i serien och spelar pigan Rose.

 


   Så här ung och skön var han när han medverkade i serien.  

 


I kväll får man njuta igen av "Halv åtta hos mig" Inte nog med det utan sen kommer  "Maestro" på svt som jag tycker är ett höjdarprogram. Då får man sig lite klassisk musik till livs och jag behöver variation när det gäller musik. Dessutom är det ett spännande program. Sen har man ju längtat efter härliga Helge Skoog också

Av Malin wiper - 29 augusti 2011 14:00


Det har kommit några störtskurar och det har gjort att det inte är lika tryckande längre. Vaggerydsdagen hade publikrekord i år. Den har firats i 36 år nu.


  

Bild lånad från hennes blogg. Hon har i sin tur lånat den. Här kan ni verkligen se hur mycket folk det samlades i hela centrum. Klicka här för att se vad jag skrev om Vaggerydsdagen del 1. Klicka här för del 2



   En grannfru ringde på dörren och överräckte en femkilos plastburk full med kantareller (skogens guld)... Mrs C är så snäll och givmild och jag blev jätteglad. Det var inte länge sen vi fick lika mycket. Min man rensar och steker ur vattnet. Tillsätter sen lite smör och fräser upp. Sen häller han på grädde och dom kryddor som skall vara. Därefter fryser han in i burkar. Då är det bara att ta njuta till nåt gott kött. Vi har fått kantareller av henne i flera år nu...  



   På vår spelbutik "Konfekthörnan" säljer dom just nu böcker för 10 kr/st.  



  Framför Mimmis Magasin och Akleja blomsterhandel stod denna läckra Corvette.  Det är en amerikansk sportbil som tillverkades och lanserades 1953 av GM i Flint, Michigan.


   

Här sjunger George Jones "Corvette song". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1931 i Saratoga, Texas och är en amerikansk countrysångare, gitarrist och låtskrivare. Han slog igenom1955 och har fått flera priser, däribland två Grammy Awards. Dessutom har han varit gift med countrysångerskan Tammy Wynette (mellan 1969 och 1975). Han har tyvärr haft problem med både sprit och droger. Sedan 1992 är han invald i Country Music Hall of Fame 


Av Malin wiper - 29 augusti 2011 08:30

   Free Facebook Orkut and My Space Hearts Graphics Glitters



Klicka här för att komma in på Candi Statons hemsida. Hon är född 1940 i Hanceville Alabama och är en amerikansk soul och gospelsångare.  Hon är helt obekant för mig innan jag hörde henne på WWR häromdan. Hon har en kanonröst.

       



Marianne från Stationscafét skickade mig ett färskare klipp på gruppen Wrong Turn som spelade i Järnvägsparken. Där står dom på scenen i just den parken när vi var där. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev i går.



Det är inte säkert jag har tid att komma in på bloggen nåt mer i dag. Jag har rätt mycket att ordna med inför en jämn födelsedag men inte min egen.  Ha en fin dag och sköt om er....  

 

När jag var ute och åkte med bilen en dag så var jag tvungen att stanna i en parkeringsficka eftersom jag såg denna stol stå där (i slutet av parkeringen) skrev fel förut så den var inte i vägen. Det såg väldigt lustigt ut nästan som nån bara stigit ur den och åkt. Den var i trä och stålställning och jag tränkte direkt att den måste tillhöra dom som jobbar med gatuarbeten. Här har vi fått gator lagade och omasfalterade och lite annat så det har varit full rulle. Vad i hela friden gör man när man hittar en sån här stol?. Skall man ta med den och åka till kommunen och fråga eller bara låta den stå?. Jag skall åka och kolla om den står kvar fortfarande.

   

Av Malin wiper - 29 augusti 2011 07:00


   


Här ser ni svaret på gissningsgåtan...  Det var inte så lätt när man bara såg framsidan. Jag önskar att jag hade fått tag på massor av dessa snygga gardinupphängnigar för dom är så dekorativa och jag har aldrig sett dom förr. Hittade denna på second hand.



Här ser ni hur den ser ut på baksidan. 


Första pris


Går till Annelie som är en av dom som driver  Stationscaféet i Stockaryd. Hon gissade gardinhållare som var helt rätt.

 


                              

Grattis! Vad roligt att du ville vara med i min tävling....     


Här är ditt pris som jag kommer att överräcka personligen när vi åker dit och fikar så fort som möjligt 



Två hängare från Mimmis Magasin att hänga handdukar på eller nåt annat. 



Insatserna är utbytbara och man kan sätta in foto eller skriva nåt i ramen.



Du får dessutom två extra insatser att byta med.  


Andra pris 

Går till min syster som svarade samma sak men kom in med svaret lite senare. Till dig kommer jag också att överlämna priset personligen. 

Grattis! Kul att du ville vara med och gissa....   


Här är ditt pris som är samma men då utan extra insatser och helt i vitt med stjärnmönster.


  

Stort tack till alla er andra också som gissade på flitigt. Ni kom med många roliga och bra gissningar. Hoppas ni vill vara med i nästa tävling också som blir famöver så håll ögonen öppna....  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards