Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 augusti 2011

Av Malin wiper - 28 augusti 2011 22:00


Marianne presenterade mig för Bror Andersson som äger Stationshuset. Han bor bakom Järnvägsparken i ett jättefint stort blått trähus. Han gillar själv hårdrock så han satt där och myste och lät sig roas.  

Här ser man hans hus bakom scenen i parken. Huset har kommit med på många av mina bilder som jag tagit i Stockaryd.

 

Sen började lite motorcyklister dyka upp men inte så många som det brukade vara


Detta häftiga par kom åkande på sina "Harley Dawidson".  



Dom är med i en MC-klubb som heter "Holy Riders" det är en kristen MC-grupp. Vad mycket man får reda på när man är ute på äventyr. 



Marianne visade mig att det finns många utformningar på biblar numera. Här är några av dom som det även finns både bilder och personliga berättelser i.


Den här killen är ordförande i Pölens MC-klubb i Stockaryd


Klicka här fär att komma in på "Pölens" hemsida. Det är Annelie på Stationscaféet som gjort deras otroligt fina hemsida som även har häftiga motorcykelljud.


    

Så här ser hans väst ut på baksidan



Ytterligare en man från "Holy Riders" 



Här dyker Mr T upp bakom blomsterprakten i parken.


   

Detta är en Triumph   



      

    

Denna motorcykel är en BMW

 

Av Malin wiper - 28 augusti 2011 17:00


Sen hamnade vi i Stockaryd på MC-träff där bandet Wrong Turn spelade på Järnvägsparkens scen. Det är ett hårdrocksband med skickliga musiker. Dom har en sångerska med i bandet också. Här kan man verkligen tala om känsla när gitarristen slänger sitt hår.

 Jag tog en bild av gruppen inne på Stationscaféet fast där saknas basisten som kom senare. Dom var inne för att lämna några demoskivor till försäljning för endas 20 kr. Dom två killarna är bröder. 


Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafés hemsida

 Vi köpte två skivor med dom som signerades.

Eftersom uppträdandet blev lite försenat så förlustade vi oss på Stationscaféet. Mr T tog en glass som skall vara en höjare. Företaget som tillverkar glassen heter Otto och glassfabriken. Jag själv tog en jättegod räkbagett som jag glömde fota. Luftfuktigheten var så hög så jag blev nästan illamånende.

Klicka här för att komma in på Otto och glassfabrikens hemsida. Klicka här för att läsa dess intressanta historia.


   Här har gruppen satt igång.

Sångerskan var lite svår att fota för hon rörde sig rätt mycket och det ska man ju göra också...    


 Här ser man basisten och sångerskan i full action. Det svängde rejält och folk tycktes trivas. Än om det inte var så mycket folk så har jag då inte sett så många i Stockaryd förut när jag varit på besök. Gruppen påminde lite om Jefferson Airplane i sitt sound


  Trummisen var otroligt bra och skicklig.


  Fortsättning följer med lite motorcyklar och annat från MC-träffen


Nu har jag bytt ut förra klippet mot ett aktuellare som Marianne skickat mig. Här ser man Wrong Turn på Järnvägsparkens scen där vi var i går. Tack snälla du...   


Av Malin wiper - 28 augusti 2011 11:15


Kolla in vilken folkmassa som står framför scenen innan Sara Löfgren börjar sitt framträdande. Så här mycket folk var det i hela samhället och det sjöd av liv och lust. Det var nästan svårt att ta sig fram. Jag måste få berömma Vaggerydsborna som alltid går ut och roar sig när så bjuds. Är det något evenemang så är det alltid fullt med folk. Det känns mer som en storstad i centrum såna gånger. Så här skall det vara för att ett mindre samhälle skall överleva.



Jag frågade två flickor om jag fick fota deras häftiga sockervadd...    



Det jag tyckte var mindre bra var ljudtekniken. Dom dränkte artisternas sång i för hög musik och en bullrande bas. Jag fick besvär med öronen så jag var tvungen att ställa mig längre bak efter att jag fotat. 



Här blir två flickor intervjuade av en journalist för nån tidning.  


    


   Tyvrr så blev nästan alla bilder urusla med den gamla kameran eftersom jag måste zooma och den vill inte ställa in sig rätt. Hade även velat filma men det går inte för jag har för lite minne i den här gamla T-forden... . Jag kan verkligen fota bättre än så här. Det var stört omöjligt även att få till bilderna i fotoprogrammet så jag får ta med dom ändå. Tänk att man skall måsta ha flera kameror i reserv för att klara sig.


 


Bandet var lokalt och spelade jättebra. Jag gillade dom lite rockigare låtarna hon sjöng för dom passade henne bättre.


Jag fick i alla fall en bra bild av henne när jag tog en autograf, fast jag tog bilden lite för nära så hon ser mindre ut och lite hoptryckt. Hon var enkel och trevlig och hade en ängels tålamod med en person som inte ville släppa taget.


Så här ser hennes autograf ut.



Här tar hon emot fansen efterråt genom att signera sin skiva.


  

 

  

Efter Sara Löfgren så var det dags för Pernilla Wahlgren att äntra scenen. Ingen idé att ta till ytterligare ett inlägg eftersom bilderna här också är urusla. Henne har jag nyligen sett på en bilfrima i Jönköping och då hade jag en bättre kamera. Nu är jag lite tjatig...  Tyvärr dränktes hennes röst i den höga musiken också. Hon fick säga till en gång att hon ville ha bättre medhörning eftersom hon knappt hörde vad hon sjöng och då kan det bli lite falskt.

Klicka här för att läsa om vad jag skrev när hon var framträdde på Nybergs bil

 

  Det fanns mycket mer att skriva om men jag går ut genom dörren nu och tar en paus. Det var hemvändardag så många gamla Vaggerydsbor var på besök precis som sportprofiler som gjort bra ifrån sig.  Skriver om Stockarydsdagen lite senare i dag. Vinnarna i min gissningstävling koras i morgon förmiddag.



 

Den här låten " Honky Tonk woman" sjöng Sara Löfgren när hon sjöng några rockigare låtar. Här kommer den med The Rolling Stones. Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

Av Malin wiper - 28 augusti 2011 10:15


Precis som vanligt så var det jättemycket folk på Vaggerydsdagen. Det fanns knappt några parkeringsplatser så vi fick ställa oss bakom järnvägen där det redan var fullt med bilar på den lilla gräsplätten. I år måtte det vara publikrekord för det såg mer ut som man var i en större stad inne i centrumkärnan.


 

Först gick vi förbi "Magnisastugan" som ägs av Museiföreningen där min man är webbansvarig Där hade dom ett stort partytält att sitta och fika under. 



På andra sidan huset så hade dom lite lotteri och försäljning av kaffebröd och annat. Min man köpte några vaxljus för 5 kr/st.




 


När vi kom närmare centrum så hade dom en tävling med styrkelyft där det tävlades om att både lyfta däck och skivstång.   Här en av dom som lyfte och klarade att få upp hela skivstångsvikten. Det var massor av folk runt tävlingsbanan.



På Ritz Konditori var det fullsatt och det var utsatt mer bord och stolar. Vädret var bra hela tiden men luftfuktigheten enormt hög. 



Utanför Ritz sålde dom även kaffe, bröd och glass


Johnssons Konditori som ligger mitt emot Ritz hade också fullsatt. 

   

   

 Här träffar jag en tjej som är med i Mimmis stickcafè. Hon är jättetrevlig och en hejare på att både virka och sticka. Hon har en jättefin liten hund som är en Jack Russel Terrier.



Inne på Ritz så hade dom bakelser som jag inte sett förut. Det ser ut som mjuk kola ovanpå.



Även dessa gosaker såg smaskiga ut.




Den här glada och trevliga tjejen stod och sålde utanför en av våra friseringar. Det fanns en låda med saker för 20 kr/st och där fick jag tag på både hårvax, kroppslotion, läppstift. Sen köpte jag en mascara som var kraftigt nedsatt.  Klicka här för att komma in på salongen som heter "Hårateljen"



Här är allt jag köpte där. Det som är längst bak på bilden är anteckningsblock i en ask som dom tog 10 kr/st för.



Min man träffade sin tandläkare eftersom Folktandvården hade ett bord där och informerade folk om tandvårdsförsäkringen och sen hade dom en tävling där man fick fylla i frågor från informationsmaterialet. Kul att hon ville ställa upp på bild med sin patient... 



Dom sålde både tandborstar och tandkräm billigt. Tandborstarna som var av märket TEPE kostad 10 kr/st. På bordet låg detta gap och en jättetandborste bakom.



 Sen träffade vi på en kille som hade en sån ovanlig hund så man kunde inte låta bli att fråga om man fick fota den. Rasen är en korsning mellan schäfer och Rottweiler. Tyvärr var hunden rätt skygg för kameran och ville helst gömma sig... . Hunden var i alla fall hur snäll och lugn som helst.  



City skors bord som hade mycket att erbjuda



  Henriks sportaffär hade massor av skor och även kläder. Dom ligger mittemot City skor.


Utanför Mimmis Magasin stod Theres och sålde vid sitt bord. Tyvärr råkade jag ta bilden i fel ögonblick för hon ser för det mesta så glad och glittrande ut. Jag köpte två vita cultkrukor med magnet framtill för endast 40 kr/st. Tyvärr glömde jag fota dom och gav bort båda med blommor i till två kämparkvinnor senare på dan.

Tyvärr så blev hälften av bilderna misslyckade och dom jag sätter in är jag inte nöjd med. Den gamla kameran har svårt att fokusera och zoomar man så blir det dimmigt. Nu är jag lite uppretad på detta med att jag inte kan använda min nya som är på lagning för andra gången. Det känns som jag växt ur dessa kameror och vill ha en systemkamera så småningom som jag kan använda vid såna här tillfällen och även när jag skall ta macrobilder. Jag har så mycket att skriva om så jag vet inte om jag hinner in på era bloggar i dag. Ha en fin söndag...  


Fortsättning följer..............................         

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards