Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Malin wiper - 27 augusti 2011 19:45

  
 

  

För ett tag sen var jag till Hermeshuset där min man och hans arbetskamrater har fått lokaler för sitt sociala företag. Nu var jag tillbaka för att se hur långt dom kommit med målningen av väggarna. Det måste fräschas upp innan dom kan börja med sin verksamhet på allvar. Här står min mans cykel utanför huset och man ser ingången till deras lokaler. På sommaren så kan dom sitta ute och fika på sina raster för det är en stor gräsmatta framför huset.


Klicka  här för att se vad jag skrev fotade och skrev sist jag var dit. Jag kommer att följa utvecklingen och dokumentera i bloggen tills allt är klart.


 Dom har nu målat flera väggar med lite ljuslila och rosaaktig och vitt. Det ser så läckert ut. Inte dom vanliga tråkiga färgerna som var där förut med smutsgult och beige mm.  

Här ser man lite mer nyansen och i det andra rummet där det syns lite av väggen är det lite mer mot rosa. Dom har verkligen jobbat på hårt.


Här står glada och trevliga Mr A och målar i det lilla rummet. Det måste målas två gånger för att täcka riktigt

 Tack Mr A för att du ställde upp på bild...   

 Här ser man tydligare skillnad på dom två färgerna. Sen skall golven och annat fixas. Dom har möbler som skall målas och alla i projektet har tagit dit många egna saker.


Detta är källarlokalen som är som ett garage. Här ser man Mr M:s moped.


 I denna lokal har dom målat lite äggskalsfärgat. Det blev en väldig skillnad motför förut. Det blir så ljust och fint när det är så mycket fönster överallt.

   Här har dom målat ljuslila men väggen till vänster är lite mörkare och ser lite fondvägg ut.    

Dom har en toalett och en dusch. Här är dushrummet som har fått lite ljusare lila färg. I ena rummet som är tomt skall det stå ett klädskåp. Skenan uppe i taket köpte vi på Stockaryds loppis för endast 50 kr. Så nu är det bara för dom att köpa ett dushdraperi.

   

När man kommer ut från ytterdörren så har man denna utsikt.


Vi är hemma nu men jag orkar inte blogga mer förrens i morgon. Det tar tid att göra iordning alla bilder jag tagit i dag. Vi lyckades besöka både Vaggerydsdagen och Stockaryds MC-Träff. Fast vi är helt slut nu så det får bli en lugn kväll. Vi har i alla fall haft det toppen och träffat massor med folk vi lärt känna dom sista åren. Vi träffade även Mrs A-G och hennes man. Dom var på Vaggerydsdagen med sin dotter och två barnbarn. Dagen slutade med hårdrock och det går ju inte att slockna då....  

Av Malin wiper - 27 augusti 2011 07:00


Dom nya ägarna på Ritz Konditori har låtit måla ena cafélokalen vit och vill göra om sitt fik efterhand som dom vill ha det själva.  Nu har det kommit upp Fotokonst av   Mattias Bokinge. Vi har själva varit på en konstutsällning på Folkets Hus där han var representerad och några andra. Då skev jag i min blogg om detta evenemang.


 

Klicka här för att se  vad jag skrev i inlägget om honom 12/2 2011. Klicka här för att se en bild som Mattias Bokinge vann pris för 2007 i en tävling som heter: STFs


Mattias Bokinge

Klicka här för att komma in på Mattias Bokinges hemsida. Klicka här för att se lite mer av hans konst. klicka här för att komma in på en annan fotosida där det står lite mer om honom

 

 


Jag har svårt med min kamera att fånga och göra tavlorna rättvisa. Dom är superhäftiga och i svart/vitt.  Det ser ut som en hund som håller på att ramla från en brygga. 



Detta är en väg som man inte ser slutet på och det är lite kittlande. Dom skall ses på plats för då kommer dom mer till sin rätt.



Här är den sista som har som ett litet träd längre bort. Dom ger en speciell känsla.  


  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards