Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Malin wiper - 25 augusti 2011 17:00

  

 Ja då har man varit till frissan igen och det känns toppen. Här sitter man så skönt när man väntar på sin tur. Jag hade ingen frisyr alls innan jag klippte bort dom fula torra och slitna topparna.  Jag läser inget medans jag väntar utan filosoferar och bara slappnar av.



Framför mig har jag shamponeringen. Stolarna har massage men inte den sorten där man blir helt sönderknådad....  utan en lättare massage som gör att man slappnar av och nästan somnar till slut.



  Här ser man mig i stolen med min ena frisör som heter Johanna. Hon var blondin förra gången men nu korpsvart i håret. Hon passar jättebra i det också. Här är jag färdigklippt men det ser ändå långt ut. Det är rejält uppklippt och urtunnat. Om jag inte tunnar ur och klipper upp så blir det så tungt och tjockt och så vill jag nte ha det.



 Här ser ni Johanna i närbild. Tjejerna är så fina, glada och skickliga.



Fick även en bild på min andra frisör Sandra som också är helt svarthårig just nu. Hon passar också bra i färgen. Kul att man kan ändra sig så ofta numera. Kunden gav sitt medgivande att vara med på bild



Här en fin och glad tjej till som arbetar där men hon har jag inte haft än. Hon tog fotona på mig och det tackar jag för. Ville inte vara med framifrån för jag känner mig inte fräsch när jag inte kan sminka mig. Har sån allergi på ögonen just nu så inget tycks hjälpa. Kunden gav sitt medgivande att vara med på bild



Så här ser det ut baktill. Dom plattångar nästan jämt numera innan dom klipper.


Tack tjejer för att ni bjuder på er själva....  


Skådespelaren Nicolas Cage har verkligen fått testa många frisyrer i sina filmer...  Han föddes 1964 i Long Beach. kalifornien, och är en amerikansk skådespelare och filmproducent

 

 

Av Malin wiper - 25 augusti 2011 13:15

     


Här kommer lite nytt från "Selmas klädbutik" där jag fotade häromdan. Bad att den trevliga och fina tjejen som arbetar där skulle hålla upp en blus...  . Själv har jag inte råd att hänga med i modet som förut eftersom jag har mindre pengar. Jag måste prioritera vad jag skall köpa och göra en månad åt gången. Har i alla fall köpt mer kläder i vår och sommar än på länge. Nu köpte jag en kofta med blixtlås fram på rea hos Selmas. Även en ring och ett par örhängen som var på rea. Dom har lite kvar på rean så passa på. Tyvärr så har vikten sprungit iväg så jag är ännu mer överviktig nu så handbromsen måste funka denna gång.


Så här ser den ut men finare i verkligheten. Blå, tunn, blank som går att kombinera med olika T-shirts och jumprar under. Den fick jag för under 150 kr.  Jag har ett märkligt utseende för jag försvinner helt i för mycket mönstrade kläder....  Rutigt och randigt går bra för det mesta. 

 

Denna ring köpte jag också på rea



Mycket av kläderna i höst och vinter känns lite 70-talet. Mycket lila, vinrött, rött och orange. Många rutiga blusar och koftor som är flerfärgade och mönstrade.


Denna blusjacka var den enda som det var lite axelvaddar i. Det skulle ju bli axelvaddar i kläderna i höst har jag hört men av det ser man inte mycket.



Till kläderna är det för det mesta en scarfs. Denna var jättefin.  



Eller varför inte en lite blekrosa kofta med blixtlås



Eller en häftig i orange




Den här jumpern finns även med turkos blomma



Skarpt lila



Gillar denna lite beigebruna färg på byxor.



 Lite färgstarkt rött



Rutigt är verkligen inne i höst




Till och med en vinterjacka kan man få i lila




---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tyvärr har ingen gissat rätt än i min gissningstävling så fortsätt att gissa. Om ni hade sett vad som dolt sig bakom saken så hade ni förstått direkt....  

Klicka här för att komma in på gissningstävlingen. Alla kan vara med och gissa än om ni inte har blogg


Av Malin wiper - 25 augusti 2011 08:30


Klicka här för att komma in på Lisa Nilssons hemsida


Nu skall jag borsta tanden och göra mig iordning. Känner mig bättre till mods i dag och skall till frissan 11.30 Håret blir lite förstört av plattången så jag kan inte låta det växa längre.


Klicka här för att kolla vart denna ergonomiska sax finns  


Tack för era kommentarer som glädjer mig väldigt mycket. Sköt om er och ha en fin torsdag full av upplevelser.




Av Malin wiper - 25 augusti 2011 08:00



Kolla in vilka snygga handledsvärmare jag fått av Mr A-G... . Hon är urduktig på att både sticka och virka. Jag har aldrig haft nåt sånt förut så det känns så kul. Det är gnistrande stenar i fina former påsydda på handledsvärmarna .  Det är hon som också är med på Mimmis stickcafé. Vi  träffades där första gången i våras. Sen har vi träffat henne och hennes man några gånger och haft trevligt. Dom var precis lagoma på mina handleder och jag kommer att ha dom jätteofta. Jag gillar att dom är sobert eleganta. Sen är dom lagomt tjocka.


  



Dessutom fick jag låna serien "Herrskap och tjänstefolk" av A-G. Jag har nyss sett färdigt "Familjen Ashton" som jag fick låna förut av henne. Det känns vemodigt att skiljas från en serie  som handlar om en familjs liv och vedermödor.  Herrskap och Tjänstefolk (upstairs, Downstairs) är en brittisk Tv-serie som hade premiär i brittisk TV 1971. Skaparen av serien är skådespelerskorna och manusförfattaren Eileen Atkins och Jean Marsh. Serien sändes i fem säsonger  fram till 1975 och återuppstod i december 2010 då tre nyinspelade avsnitt sändes. Dom tyckte jag inte var lika bra som orginalet. 



Här är säsong 1 som jag nu skall börja se.



Klicka här för att läsa lite mer om TV-serien

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards