Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Malin wiper - 24 augusti 2011 14:00


Nu är det dags för en gissningstävling igen. Tävlingen avslutas Måndagen den 29/8.


    


Vad är detta? och vad används den till?. Om ingen kommer med rätt svar så får ni en ledtråd 28/8. Jag kan inte visa för mycket eftersom ni är så duktiga på att gissa...  . Ni får länka till tävlingen om ni vill men det är inget krav

 

Första pris


 


Första pris blir dessa "Cult" hängare som är köpta på Mimmis Magasin, med två extra porslinsinsatser att byta med. själva fotoramen är 7x7 cm. Ner till kroken är det 11,5 cm



Man sätter in ett foto eller text och sen trär man in insatsen i hållaren. Insatser finns det hur mycket som helst så det är bara att byta när man blir less. Bra till handdukar eller annat.


Här är dom två extra insatserna som första pristagaren får till sina ramar

 

Pris nr 2



Det är samma pris men då får man inga extra insatser till. Dessutom är dessa helt vita med stjärnor och prickar som mönster.  Andra priset går till den som svarar rätt som nr 2.

   

 

Av Malin wiper - 24 augusti 2011 08:00


Klicka här för att läsa om Peps Persson. Jag såg ett minnesprogram från (minnenas television) i förrgår om Totta Näslund och där var Peps Persson med. Det var många andra gästartister med där också. Det svängde vekligen så det var en riktig högtidsstund. Tråkigt att Totta gick bort alldeles för tidigt. Jag har sett honom två gånger på Lisebergs stora scen och då var det med hans bluesband och det svängde så man inte kunde stå still. Han hade en rätt tuff och häftig utstrålning och hade ofta svarta solglasögon på sig. Peps Persson sjöng en låt som var så bra men jag hittar den inte på Youtube. Den var annorlunda än dom låtar han brukar sjunga.

Klicka här för att se programmet på svt play

 

Dessa var med i programmet:

Bohus Blues - sista sommaren. Totta Näslund och hans sommarband "Varmare än Körv" från 1987. Fullt ös med Totta Näslund, Nikke Ström, Bengan Blomgren, Hasse Olsson, Jesper Lindberg och Bosse Skoglund samt deras gästartister: Ola Magnell, Tove Naess, Peps Persson och Monica Törnell. Från 20/8 i SVT1.

  


Av Malin wiper - 24 augusti 2011 07:45


Min man gjorde köttfärsbiffar i går och det är ett recept från "Carlshamnsmetoden" som min svåger gått på förut och gick ner en massa kilon. Jag klarar själv inte av att gå på metoden för jag fick ballongmage av alla grönsaker. Lagomt är bäst när det gäller min mage. Dessa biffar är extra goda tycker jag och  han har satt till lite egen kryddning. Här rör han ihop allt.


 


Receptet:

 

Till 2 personer

 

300 g nötfärs

1 msk fransk senap

1/2 dl grädde

1/3 tsk sambal olek

Curry några stänk

Salt och peppar

en nypa timjan (jättelite)

 

När han stekt färdigt biffarna så häller han 1.5 dl grädde och 0,5 tsk citronsaft i stekpannan. Sen får detta koka upp. Därefter häller han det genom en sil ner på dom stekta biffarna som ligger och håller sig varma i en stekgryta.

 

 

  Han gör såna här små platta biffar,  och det blir  supergott.

 

 

Dom blir lite tjockare i stekpannan och jättesaftiga.

 

 

Så här ser det sen ut på tallriken. Till biffarna hade vi Konsums djupfrysta ärter som är dom godaste. Sen en blandning av buljongkokta grönsaker bestående av potatisbitar, palsternacksringar, och morötter. Vi brukar variera och även ha selleri och broccoli. 

   

     


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards