Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Malin wiper - 21 augusti 2011 16:00


Hörde denna gamla låt med Cyndie Lapuper på WWR Internetradion där ia (väninna) är en av dom som spelar musik. Det var verkligen en annorlunda version av låten " On the sunny side of the street"


 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida

Av Malin wiper - 21 augusti 2011 11:30


En bit längre ner på gatan så finns denna loppis som är öppen några timmar i veckan. Där har dom både gammalt och nytt. Det trevliga ägarparet hade förut haft det stora loppiset i Rörvik som var på tusen m2. Vi var därinne rätt länge för det var mycket fint att titta på och man hade velat köpa mer men plånboken ville nåt annat...  Fast det går ju fler tåg så vi kommer tillbaka.  Dom har inget namn men det ligger på samma gata som stockaryds stationscafé men på motsatta sidan.


 


Ägarparet hade en jättefin hund som låg så stilla och fint utanför.



  Det första man såg var kläder och denna gamla tandläkarstol...  den var rätt häftig men vi har ingen plats.  

 

 

Tandläkarstol från 20-talet som finns att köpa på blocket  . Man kanske skall öppna praktik...  


Jag köpte alla dessa kvalitets kulspetspennor för 10 kr/st. Det är inga lätta plastpennor utan tunga stabila och snygga. Det var tydligen ett nytt lager dom köpt in som hade varit rätt dyra förut


 
  


  Min man köpte en guldfärgad kompakt, trekantig penna som var jätteläcker för endast 10 kr. Det fina träfodralet fick han med på köpet... 



Här ett exempel på nytt dom säljer. Vi önskade nu att vi inte köpt nån ny tv-kanna för dessa var superfina till ett fantastiskt pris. 



En rolig glasfigur full av rörelse stod i ett av fönstren.



Detta skokit för endast 20 kr köpte jag också. Där finns flera små skoborstar, skoduk och skokrämsburk. Det är så pass litet så man kan ha det när man är ute på resa.


 

Klicka här för att se fler roliga skor

  



Mr T höll upp denna läckra burk för fotografering. Det sitter en yxa ovanpå. Den var inte dyr heller. Dom har satt väldigt bra priser på allt dom säljer.


Jag fick tag på dessa 6 mockakoppar för endast 40 kr. Det blir nåldynor av dom alla.


Dom sålde helt nya kläder jättebilligt. Köpte denna T-shirt för endast 20 kr. Det fanns lite av varje och mycket sporttröjor.


Fick även tag på några utsmyckningar till mina klädnypeklänningar


Vi har slarvat bort alla våra flasköppnare, därför köpte jag detta i stål som föreställer ett förkläde med läderband runtom.


På andra sidan gatan stod  denna fina Opel Commondore. Det är en personbil som tillverkades i tre generationer av den tyska biltillverkaren Opel mellan 1967 och 1982.


Detta är en plastcykel som heter "Itera". Den lanserades 1982. Cykeln tillverkades av Heva AB i Vilhelmina Plast AB, som också formsprutade och monterade, medan bolaget Itera AB svarade för idé och produktutveckling. Drygt 15.000 cyklar tillverkades i Vilhelmina innan nedläggningen. Det hjälpte alltså inte att USA:s president Jommy Carter provcyklat Itera vid ett Sverigebesök i början av 80-talet. (källa wikipedia)

Den fanns att köpa på loppisen för 1.800:- . Dom har blivit samlarobjekt

Här en nyare bil "Mazda" det ser ut som en sportbil. Den stod vid ett annat hus en bit ifrån. 

Nu är vi antagligen i Jönköping för att reklamera kameran igen...  Jag vill gärna kunna ta macrobilder. 


 

Av Malin wiper - 21 augusti 2011 09:30


Tyvärr blev det bara ett filmklipp som gick att använda. Bered er på Yrsel av värsta sorten för här är det verkligen rundgång... . Så här ser det ut när det är livat i Stockaryd. Bara att få se en bil och några människor är ovanligt... Nu känner jag mig lite stygg men det är ett sånt fint samhälle så jag önskar dom en bättre framtid 


 

Det kommer mera från Stockaryd för vi var på en loppis där vi köpte lite saker också


 


Av Malin wiper - 21 augusti 2011 08:30

  

  Sen var det dags att få sig en kopp kaffe på Stationscaféet. Klicka här för att komma in på Stockaryds stationscafé. Klicka här för att komma in på stationscaféets facebook



Mr T tog en smörgås med nystekt strömming som han sa var hur god som helst. Den var till och med lite varm. Jag kan säga så mycket som att det blev stor urspårning när det gäller ätandet i går...  



Jag tog en bit av deras goda smörgåstårta. Det satt igång sötsuget men det är ju inte måndag än...  



Efter några timmar blev vi hungriga igen och gick tillbaka och beställde en våffla var. Glömde fota för jag var så glupsk...  tog en bild från nätet istället  

 





Bakom biljettluckan står denna fina bröddisk mitt på golvet. Den är så häftigt upplyst så effekten blir total.


 



Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna bild 

      

   

 


Här sitter Mr T i väntsalen med sitt kaffe.


 



Jag bad Annelie hålla fram en plåt med Vaniljknyten som dom nyss bakat. Vi kunde inte motstå så vi tog varsin. Dom var jättegoda och inte så söta utan lättätna... 



Affischen dom tryckte upp till bakluckeloppisen


   


  

   

   

 


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards