Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Malin wiper - 20 augusti 2011 19:07


Solen sken på Stockaryds Stationscafé denna härliga dag. Vi var beredda på att det skulle vara mycket folk och full rulle men så blev det inte. Ändå hade Marianne och Annelie annonserat i tidningen och jobbat jättemycket inför detta evenemang. Dom är två smarta, driftiga och trevliga kvinnor som verkligen kämpar på. Vi hade ändå en jättetrevlig dag och njöt av upplevelserna. Fast jag tycker det är märkligt att det kom så lite folk när det bjuds på bakluckeloppis och gott att äta och fika.



Vackert ur parkens rabatter. Jag måste ge en eloge till dom eller den som sköter om den vackra parken framför stationsbyggnaden. Blommorna är så fantastiska när man än kommer dit så jag blir helt lyrisk. Det är en sån levande park men det saknas folk som går omkring eller sitter och njuter en stund.



Här ser man en av kortsidorna på stationen och uteplatsen med flera möbelgrupper och även ett partytält.

  



Det var bara en modig man som letat sig dit på bakluckeloppisen. Heders åt dig som kom så man fick känna lite backluckestämning...  

  


Jag köpte 2 st änglafigurer med ett roligt uttryck i ansiktet. Dom skall jag ställa fram till jul



Parken i strålande sol och inte en enda regndroppe så långt man kunde se.



Eftersom jag hade fått tillbaka min kamera så skulle jag ta en macro bild (nära håll) på en harskrank som satt under denna blomma. Då upptäckte jag att dom sabbat knappen till macron så det gick inte att ställa in. Det gör att jag måste åka tillbaka till Jönköping i morgon för att få detta åtgärdat. Jag blir så less på detta nu så jag hoppas jag får en helt ny kamera. Ett fel blev åtgärdat men jag fick istället ett annat...   

 



  Här är min man på väg upp mot det gula trähuset som inhyser en loppis som nu skall läggas ner. Eftersom det skulle avvecklas så sa Marianne att dom som hittade saker där skulle fylla en plastpåse full och sen gå till stationshuset och betala endast 20 kr... Vi begav oss dit innan vi gick och fikade på stationen.


 



Vi fick ihop en hel påse med grejer. Vi hade kunnat ta mer men vi kunde inte släpa hem för mycket nu när vi rensat på både vind och källare.


Alla dessa saker fick vi för endast 20 kr:

 

  


En "Cult" kruka i lite ljusgult. Den skall jag ha till present med en fin blomma i och en sån där klämma man sätter på som Mimmis Magasin säljer.



Två till synes helt nya krukor. Den till vänster är lite grönare och kantiga ränder.



Två stycken tändare i glas till min tändarsamling.


 



En hel påse med små tändare


   



Masor av flasköppnare och nyckelringar som mannen får ta med sig till sitt jobb.



En elsax som jag blev nyfiken på.



Dessutom köpte vi två jättefina stolar i skinnklädsel med stålställning. Vi fick båda för 30 kr. Min man köpte dessutom duschdraperistänger av den finaste sorten som skall hänga i taket för endast 50 kr för två stycken. Dom hade från början kostat 370 kr/st och var i sin orginalförpackning helt nya.



Fortsättning följer............................................




Ha en fin lördagskväll


Kunde inte låta bli att lägga in ett inlägg i dag ändå...  


   


  

Av Malin wiper - 20 augusti 2011 07:00


Jag orkar inte blogga i dag. Tar det lugnt och bara njuter av att åka på bakluckeloppis som går av stapeln i stockaryd.  Loppisen håller på från 10.00-15.00


        

Ha en fin och skön lördag....  



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards