Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Acleja Blomsterhandel!

Av Malin wiper - 19 augusti 2011 16:13

 


Jag skulle in på Acleja Blomsterhandel för att köpa en blombukett och blev kvar ett tag för att fota allt fint dom fått in.



Jag köpte en "Veckans bukett" som var jättefin som ni ser på bilden. Dom har alltid pyntat och fint utanför butikslokalen som gör att folk lockas in och då får dom se mer fin pyntning.



Först blev jag visad en annorlunda lampa som lyste så otroligt fint. Den kostar över 400 kr och det förstår man för den var verkligen speciell.



Nu är det inte bara svart och vitt som gäller utan många färger såsom, orange, lejongult,  brunt, grönt, vinrött, lila mm. Kul att man äntligen kan välja och inte vara beroende av endast trender.  



Naturligtvis finns det vita krukor också och nu inte bara i kantiga former utan lite rundat också



Dom har massor utav höga vaser i många former och fasoner.



En arsenal av krukor i grönt i olika storlekar.


  


 



Snygg uppsättning med grönt och en röd lök på sidan. Det är bara fantasin som sätter gränser.



Det finns massor av såna här fina grupper både på fat och ovala låga krukor


    


Jättesnygga lyckor. Dom har massor av fina utsmyckningar av olika slag


 



Svarta lite gråblanka krukor





Bilderna får tala lite för sig själva





    



Den här flaskliljan med kruka föll jag pladask för. Hon sa att den är lättskött och den ser verkligen ut som överdelen på en flaska.

 

 

 

     

  

 



 
 
Gilla

Gilla

19 augusti 2011 18:28

Det verkar vara en blomsterhandel med stora stora ytor. Så har man fin fantasi med sina uppsättningar av blommor.
Det är verkligen mycket man skulle vilja ha därifrån.

Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

19 augusti 2011 19:58

Det är verkligen fint där och rätt stort så dom får plats med allt möjligt. Dom är som du säger väldigt bra på blomuppsättningar

Ha en fin kväll
kram

 
diana

diana

19 augusti 2011 21:16

Vilka fina grejor. Som en godisaffär... för vuxna ;)

http://metrobloggen.se/diana

Malin wiper

20 augusti 2011 06:07

Det var en bra beskrivning ;)

Ha en fin dag
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 augusti 2011 12:07

Vilket paradis! Jag är nästan glad att vår handelsträdgård la ner till slut för det var en sådan affär som man kunde gå i i evigheter och bara mysa (och bli fattig). Det är så härligt att se gröna fina växter i mängder.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 augusti 2011 13:16

Vi har även en Handelsträdgård som inte går av för hackor. Ja du man blir fattig för blommor är dyra numera.Gröna växter håller ju lite bättre

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards