Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 19 augusti 2011 10:00

När jag var till Mimmis Magasin för att fota tyger så passade jag på att ta kort på nya saker som kommit in för höst och vinter. Det finns ändå kvar saker på rea och om man köpter tre så får man den billigare gratis. Här ser ni en hängande ljuslykta som även kan passa till jul.

Nytt och snyggt


   

Fina nya lyktor i lite mer rundad form och blanka 


Helt nytt från "Cult design". Måttet på krukorna är 7x7 så dom är rätt små. Det nya är att man nu kan sätta en liten klämma på krukan och då passar det bra att ge bort som present.  Grattis står det på dessa två.

Så här ser klämmorna ut. Det finns med olika text exempel: tack, grattis, lycka till, en röd med hjärta mm.

           

Dom verkar gå att hänga på vilka Cultkrukor som helst. Den röda höga har måtten 14 x 7 

 

Aktuella färger inför hösten.

   


Ytterligare ett exempel på kruka och klämma.

 

 


Ny tvålflaska i lite sobrare färger och en ljushållare

   


Snygga ljushållare.

     


Snyggt dekorerat av Helena. Lite mörkare färger som kommer stort nu i höst och vinter.

     


Här har hon använt sig av en genomskinlig glaskruka och fyllt med kaffebönor, silverhjärta och hängt på en klämma med ett hjärta

Det finns en uppsjö av fina löpare och andra dukar i massor av färger och mönster. 

       

Läckra krukor  

 


Denna ljushållare som jag visade för några dagar sen är återvunnen av gamla ölflaskor och annat från Svensk glasåtervinning.  Den finns hos Mimmis Magasin


   


Här kan ni läsa resten



  Denna cult ljushållare fick jag av min man i present för nåt år sedan. Han köpte den på Mimmis och jag har den på soffbordet där den passar ypperligt. Det är bara att förändra den med porslinsinsatser och ljus. Just nu har dom halva priset på dessa småljus och flera olika insatser så jag passade på att förändra min glaskoloss som synes nedan.


   


Med så enkla medel så ser den ut så här nu. Ett lite rosafärgat ljus och en läcker insats. Jag har även en insats som passar på påsken.


    

Nu har det slumpat sig så att det blivit mycket av inredning och butiker. det kommer ännu mera i eftermiddag...   Jag har varit inne på Akleja blomsterhandel för att kolla trenden på blommor, krukor och annat. Kan säga att det går i samma färger som tyger och kläder i höst och vinter.

 
 
Maya

Maya

19 augusti 2011 11:25

Finfina grejor :)

Glöm inte rösta i min nya omröstning som pågår fram till nästa fredag! :)
http://maypel.wordpress.com/2011/08/19/hur-ofta-byter-du-badlakanhanddukar/

Ha en fin dag!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

19 augusti 2011 16:06

Ja verkligen. Jag har redan röstat. Är nog din äldsta läsare ;)

Ha en fin fredagskväll
kram

 
Stevie

Stevie

19 augusti 2011 13:29

Gillar dom där små söta blomkrukorna!
:)

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

19 augusti 2011 16:06

Det gör jag också ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Petra

Petra

19 augusti 2011 14:23

FIna cult saker som vanligt :) !!Önskar dej en toppendag!!!Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

19 augusti 2011 16:05

Kul att du tycker det.

Ha en härlig fredagskväll
kramar

 
Cattis

Cattis

19 augusti 2011 14:44

Den röda ljuslyktan man hänger i taket föll mig i smaken direkt. Finns bara ett fel. :))))
Tycker mig se prislappen och den såg inte lika trevlig ut. Eller jag kanske ser fel?

Kram och ha en bra fredagskväll

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

19 augusti 2011 16:05

Den föll mig i smaken också men som du säger så är den dyr.

Ha en fin fredagskväll själv
kramar

 
Sussi

Sussi

19 augusti 2011 16:37

skålarna som står på bordet i mitten (dom svarta) såg mycket fina ut :)
Nu när vi håller på renovera i köket så kommer vi få mycket mer bänkyta att ställa saker på. Ska bli kul att shoppa lite nytt sen :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

19 augusti 2011 17:18

Dom är ännu finare i verkligheten. Vad kul att du får fler ställen att sätta saker på ;)

Ha en fin fredagskväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards