Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Hos mamma i Skene!

Av Malin wiper - 15 augusti 2011 11:46



Sen tog vi en fika hos mamma ute på hennes altan. Det är en tillfällig lägenhet medans dom reparerar hennes gamla. Vi hade med oss termos  med kaffe. Sen lockade jag hennes hår lite med locktången och sminkade henne lite lätt. Det är så kul att få pyssla om henne lite.




Såna här larm har dom numera på serviceboende. Den registrerar direkt när mamma går upp ur sängen och då kommer en personal in till henne. Det är för att hon inte skall gå och ramla. När vi var inne i sovrummet så plockade hon upp den från golvet och undrade vad det var för nåt...  Dom borde kanske sitta fast i nån skena eller nåt.


Min man satt upp en tillfällig plafond i sovrummet som syrran och svågern lånat henne. 



Den här lampan har hon fått av mig för några år sedan. Den satt förut i hennes sovrum men nu skall den få sitta i vardagsrumstaket tills hennes kristallkrona är lagad. Vi hade fått låna en bra slagborr av svågern och syrran men det var ändå för hårt i taket så vi kom inte tillräckligt långt in. Vi satt upp en lapp med en krok så vaktmästaren får borra upp resten. Dom måste väl ändå ha en borr som funkar på detta hårda tak. Lampan sätter svågern upp sen när hålet är klart.

 


Sen åkte vi iväg till skogskyrkogården för att besöka pappas grav. Denna fina stenstig finns bakom gravarna där han ligger.



Klicka här för att kolla vart jag hittade denna datamus i sten  



Vi rensade lite och spolade rent gravstenen. Jag började gråta lite för ibland känns det tungt. Det har nu gått 6 år sedan han gått bort och det har blivit lite lättare men ibland kommer det över en att man inte får träffa honom nåt mer...   



 Nästa stopp var hos syrran och svågern. När vi svängde in till deras hus så såg vi katten Nisse som balanserade så fint uppepå spaljen till deras ärtskidor.  

 

 
 
Helga

Helga

15 augusti 2011 14:29

Vad du är söt som pysslar om din mamma så fint! Jag kan tänka mig att det känns jobbigt ibland när du besöker din pappas grav. Så känner jag ibland vid farfars och svärfars gravplatser! Kram!

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 augusti 2011 14:55

Tack snälla du ;) Hon blir så glad också när man pyllar lite med henne och snyggar till håret. Hon har varit så noga med sitt utseende. Hon är så fin och rolig.

Ja då vet du hur det känns när man mist nån.

Ha en fin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

18 augusti 2011 15:40

Vad härligt det måste vara för din mamma att få bli så ompysslad. Hon ser ut att ha en fin altan där hon bor.
Sånt där golvlarm fick min farmor efter kort tid på sitt boende. Hon var så snurrig och visste inte när hon gjorde vad så för att de skulle ha koll på när hon gick upp mm så satte de dit en. De satte den dock på väggen så det inte var något som kunde störa eller som hon kunde flytta. Hoppas att din mammas larm fått stå kvar.
Så fint det är vid graven.
Stor kramen!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

18 augusti 2011 16:06

Hon bor bara där i 5 månader sen blir det tillbaka igen och då har hon balkong. Hon gillar verkligen att bli ompysslad ;) Ja men då har du sett ett sånt larm förut. Det är konstigt att mamma kan böja sig ner när hon är så stel annars ;)) Ja det är fint på graven och en fin skogskyrkogård

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards