Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Bryggans Café & Restaurang, Ulricehamn....

Av Malin wiper - 15 augusti 2011 07:42

  

När vi åkte till till min mamma i går så tog vi en fikapaus i Ulricehamn på härliga Café & Restaurang "Bryggan" Det är andra gången vi fikar där och det är en fin stämning och dom som jobbar där är jättetrevliga. Bryggan ligger vid Åsundens vatten och det är svindlande vackert där. Klicka här för att komma in på Bryggans hemsida

 

Klicka här för att läsa vad jag skrev om stället förra gången vi var där. Del 1


Klicka här för att läsa del 2



Jag fick fota dessa fina och trevliga tjejer som arbetar där. Dom är otroligt serviceminded. Den mörkhåriga tjejen heter Nora och den blonda heter Rebecka. Tack nälla ni för att ni ställde upp på foto... Jag är bara så besviken att jag inte fått tillbaka min nya kamera än som är på lagning. Denna börjar sjunga på sista versen och hälften av bilderna blir misslyckade.



Fina frestande cupcakes som lockade på att få bli uppätna. Men inte av oss...  Det var på håret att jag fick ta till "Nej" övningen som skall bota mot sötsug... 



Den här äppelpajen tog vi en bit av förra gången vi var där och den var supergod.



Bakom disken högt upp på väggen hängde denna kälke som en inredningsdetalj. Så såg kälkarna ut när jag var barn. Man är ju rena museieföremålet...   



Lite av interiören inomhus. 


Så här ser det ut på deras veranda med tak över. Det finns även en öppen veranda.



Jag tog ytterligare en bild av tjejerna men borde ha tagit på lite närmare håll.



Vi satt ute i det fria och fikade.  Vi tog varsin jättegod smörgås med vallmofrön ovanpå. Brödet och osten var av den godaste sorten.



Om det är fint väder nästa gång vi åker förbi så skall vi sätta oss en stund i dom fina möblerna på den långa bryggan vid vattnet.



Nere vid vattnet ser man båten M/S Sylvia. I mina förra inlägg om stället så är det bättre bilder. Klicka här för att läsa om M/S Sylvia som har guidade båtturer



Dom har vin och öl som man både kan dricka där eller köpa med sig. Det till höger är ett Rosévin och det till vänster är ett Öl i en vinliknande flaska och det skall drickas i vinglas. Det var rätt dyrt med sina 130 kr men vi skall nog testa det nån gång.



Tur att jag tog en närbild på etiketten på ölet för förra bilden blev så dålig. Ölet heter "Big brown bastard". Tyvärr så hittade jag inget om ölet på nätet så jag får söka vidare



Här parkerar man.


Vi vaknade lite sent så jag känner mig lite stressad. Kommer in på allas bloggar under dagen men just nu måste jag komma ur nattlinnet...  


 
Klicka här för att komma in på The Real Groups hemsida. Jag har redan haft inne orginalversionen av denna låt med Monica Zetterlund så för att variera mig lite så tar jag denna nu.
 
 

 
 
Berith

Berith

15 augusti 2011 09:57

Strongt att kunna motstå sådana där underbara frestelser :))
Tack för alla underbara cafe´besök du tar med oss på :))

Ha en riktigt bra dag vännen , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 augusti 2011 11:18

Det är inte lätt men jag måste lyckas denna gång. Varsågod ;)

Ha en riktigt bra dag själv
kramar

 
Gilla

Gilla

15 augusti 2011 12:06

Himmel så mycket du hinner med att skriva och berätta! Det var mycket jag fick läsa igenom, som du har skrivit sen sist. Det var inte längesen vad jag kommer ihåg. Högst nån dag sen.

Det är så roligt också att se alla dina fina bilder. De är fina trots att du inte har använt din bästa kamera, vad jag förstår.

Cupcakesen såg fina ut,men jag tycker att såna ser så söta ut, att jag inte vill äta dom. Söta i två bemärkelser förstås. Men jag tycker inte att för sött i mat och kakor är gott.

Precis en sån kälke hade jag som barn också. Mina hade aldrig nån, för det är inte lönt nere i Skåne.

Svar: Du kan ju också gå med i tävlingen om de vackra schalarna.

Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

15 augusti 2011 13:28

Det ser mycket ut i bild men det är inte så farligt och bara avkopplande. Man blir lite bortskämd när man köper ny kamera och ser hur skadad min gamla är trots bara 1 år på nacken.

Cupcakes är lite för söta för min smak. Kul att du också hade en sån kälke. Då anmäler jag mig också till tävlingen.

Ha en fin dag
kramar

 
Hebbe

Hebbe

15 augusti 2011 12:23

Läckert,fin miljö,,ja det är tur att du har karaktär att stå emot..Ja dagens namn hör man nästan aldrig,jag vet ingen som heter så..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

15 augusti 2011 13:26

Det är så vackert där. Jag kör med "Nej!" övningen ;)

Jag har själv inte träffat på nån med dom namnen

Ha en fin dag
kram

 
ansepanse

ansepanse

15 augusti 2011 12:35

vilket härligt fik, jo så såg kälkarna ut :) mycket finare än de som finns nuförtiden
en fin måndag till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

15 augusti 2011 13:25

Det är jättefint där. Håller med dig om kälkarna. Rejälare med trä.

Ha en fin dag själv
kram

 
Ingen bild

Tobbe

7 september 2011 21:45

Hej,

Big Brown Bastard är en Belgisk Dubbel som importeras av www.pilsnergubbarna.se Den går att Privatimpotera via SB i Ulricehamn och hamnar någonstans runt 65:- för en 75:a :-) Väl investerade pengar....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards