Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Malin wiper - 15 augusti 2011 22:40

 


Jag är med i en tävling hos bloggen "Kaffehörnan" bloggnamnet tilltalar mig enormt...  jag som är en cafémänniska. Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget. Tävlingen avslutas 22/8 20.00 Jag hittade till tävlingen genom min bloggvän Kärvänligt 2
  

Klicka här för att läsa hela bloggen


1a pris:  2 st sjalar i matchande färger, mått ca 33x160 cm


2a pris:  En 2-färgad sjal, mått ca 33x162 cm

 

   



Dana Winner föddes 1965 i Hallelt Belgien. Hon är en av de mest populära belgiska sångerskorna

Av Malin wiper - 15 augusti 2011 21:00


Syrran och svågern har köpt en del nytt till hemmet. bl.a denna fina ljusa klädhylla. Dom har en långsmal hall och hade mörkare inredning före. Nu ser hallen mycket större och öppnare ut. Jag har för mig att hon sa att hyllan är köpt på Jysk.



Till klädhyllan har dom köpt en tillhörande skohylla i samma design.



Detta häftiga draperi hängde innanför ytterdörren. Gillar det till tusen. På gardinen står det Queen och "The show must go on" så jag sätter in den låten i slutet av inlägget


Dörren till sovrummet hade fått detta nya draperi som min svåger tycker ser lite glassigt ut.... Han har faktiskt rätt för det ser ut som lite vanilj, jordgubb, blåbär, päron mm. 



Dom har även köpt ett nytt bord till ena uteplatsen där dom byggt ett trädäck.



Dom har massor av fiskar och utsmyckningar i keramik på träväggen mot den andra uteplatsen.



 I deras gamla datarum står nu en fin matsalsgrupp med stolar som är tygbeklädda. Det ser både ut som en matsal och ett bibliotek, jättesnyggt. Lap topen som står på bordet är också en ny av märket Dell i7. Den har en processor som är en av dom snabbaste som finns just nu. Jag hade en lap top för några år sedan men sen jag fick stationär så ville jag inte ha den så dom fick den av mig. Nu ville dom att vi skulle ta tillbaka den. Vi har då en i reserv som funkar bra fortfarande.


 


Därinne har dom denna gardin som passar jättebra till det andra.



Inte nog med det utan dom har köpt ytterligare en platt tv på väggen inne i matsalsdelen. Dom har en gigantisk tv i vardagsrummet. Vår enda platt tv har gått sönder så vi är tillbaka på 90-talet... 



 Mer utsmyckningar från deras uteplats.



   


        

 Att jag spelar denna låt beror på att det står Queen på det vita draperiet som dom köpt och finns längst upp i inlägget. Även texten står på tyget "The show must go on"   

   

   

 Klicka här för att komma in på Queens hemsida     

 

Av Malin wiper - 15 augusti 2011 16:00


Tog en del bilder på syrran och svågerns hund så här kommer en liten hundstudie. Här sitter hon bakom svågern Mr K:s rygg.


Shäferhunden T-shirts. Klicka här för att komma in på sidan


Från wikipedia:


Schäferhund, ofta endast schäfer (tyska för "herde"), är en hundras som ingår i den tyska vallhundsgruppen. Fortfarande vallas får med "icke rasrena" schäferhundar i Tyskland, och fast dessa hundar inte ställs ut eller har stamtavlor, är de ättlingar till arbetande fårhundar vars anor kan spåras till bronsåldern.

  

Klicka här för att läsa mer shäferhundar och se ett klipp

 


Dom har fått sätta skydd på sin nya soffa eftersom hon gärna vill upp och lägga sig där. Jag satt bredvid henne i soffan ett tag och hon la sitt huvud i mitt knä...  Jag blev så rörd och det känns som en ynnest.

 


Här ligger hon bara och njuter av all uppmärksamhet och kramar hon får. Naturligtvis har hon en sängplats på golvet i vardagsrummet också...  



Här blir hon klappad av Mr T  



I deras sovrum har hon en liten egen sängplats som såg så gullig ut. Hon har egna lakan så det ser ut som en riktig säng i miniformat.

    


Klicka här för att komma in på Joni Comprettas hemsida. Den här låten finns i många versioner men denna har jag inte hört förut

 

Av Malin wiper - 15 augusti 2011 11:46



Sen tog vi en fika hos mamma ute på hennes altan. Det är en tillfällig lägenhet medans dom reparerar hennes gamla. Vi hade med oss termos  med kaffe. Sen lockade jag hennes hår lite med locktången och sminkade henne lite lätt. Det är så kul att få pyssla om henne lite.




Såna här larm har dom numera på serviceboende. Den registrerar direkt när mamma går upp ur sängen och då kommer en personal in till henne. Det är för att hon inte skall gå och ramla. När vi var inne i sovrummet så plockade hon upp den från golvet och undrade vad det var för nåt...  Dom borde kanske sitta fast i nån skena eller nåt.


Min man satt upp en tillfällig plafond i sovrummet som syrran och svågern lånat henne. 



Den här lampan har hon fått av mig för några år sedan. Den satt förut i hennes sovrum men nu skall den få sitta i vardagsrumstaket tills hennes kristallkrona är lagad. Vi hade fått låna en bra slagborr av svågern och syrran men det var ändå för hårt i taket så vi kom inte tillräckligt långt in. Vi satt upp en lapp med en krok så vaktmästaren får borra upp resten. Dom måste väl ändå ha en borr som funkar på detta hårda tak. Lampan sätter svågern upp sen när hålet är klart.

 


Sen åkte vi iväg till skogskyrkogården för att besöka pappas grav. Denna fina stenstig finns bakom gravarna där han ligger.



Klicka här för att kolla vart jag hittade denna datamus i sten  



Vi rensade lite och spolade rent gravstenen. Jag började gråta lite för ibland känns det tungt. Det har nu gått 6 år sedan han gått bort och det har blivit lite lättare men ibland kommer det över en att man inte får träffa honom nåt mer...   



 Nästa stopp var hos syrran och svågern. När vi svängde in till deras hus så såg vi katten Nisse som balanserade så fint uppepå spaljen till deras ärtskidor.  

 

Av Malin wiper - 15 augusti 2011 07:42

  

När vi åkte till till min mamma i går så tog vi en fikapaus i Ulricehamn på härliga Café & Restaurang "Bryggan" Det är andra gången vi fikar där och det är en fin stämning och dom som jobbar där är jättetrevliga. Bryggan ligger vid Åsundens vatten och det är svindlande vackert där. Klicka här för att komma in på Bryggans hemsida

 

Klicka här för att läsa vad jag skrev om stället förra gången vi var där. Del 1


Klicka här för att läsa del 2



Jag fick fota dessa fina och trevliga tjejer som arbetar där. Dom är otroligt serviceminded. Den mörkhåriga tjejen heter Nora och den blonda heter Rebecka. Tack nälla ni för att ni ställde upp på foto... Jag är bara så besviken att jag inte fått tillbaka min nya kamera än som är på lagning. Denna börjar sjunga på sista versen och hälften av bilderna blir misslyckade.



Fina frestande cupcakes som lockade på att få bli uppätna. Men inte av oss...  Det var på håret att jag fick ta till "Nej" övningen som skall bota mot sötsug... 



Den här äppelpajen tog vi en bit av förra gången vi var där och den var supergod.



Bakom disken högt upp på väggen hängde denna kälke som en inredningsdetalj. Så såg kälkarna ut när jag var barn. Man är ju rena museieföremålet...   



Lite av interiören inomhus. 


Så här ser det ut på deras veranda med tak över. Det finns även en öppen veranda.



Jag tog ytterligare en bild av tjejerna men borde ha tagit på lite närmare håll.



Vi satt ute i det fria och fikade.  Vi tog varsin jättegod smörgås med vallmofrön ovanpå. Brödet och osten var av den godaste sorten.



Om det är fint väder nästa gång vi åker förbi så skall vi sätta oss en stund i dom fina möblerna på den långa bryggan vid vattnet.



Nere vid vattnet ser man båten M/S Sylvia. I mina förra inlägg om stället så är det bättre bilder. Klicka här för att läsa om M/S Sylvia som har guidade båtturer



Dom har vin och öl som man både kan dricka där eller köpa med sig. Det till höger är ett Rosévin och det till vänster är ett Öl i en vinliknande flaska och det skall drickas i vinglas. Det var rätt dyrt med sina 130 kr men vi skall nog testa det nån gång.



Tur att jag tog en närbild på etiketten på ölet för förra bilden blev så dålig. Ölet heter "Big brown bastard". Tyvärr så hittade jag inget om ölet på nätet så jag får söka vidare



Här parkerar man.


Vi vaknade lite sent så jag känner mig lite stressad. Kommer in på allas bloggar under dagen men just nu måste jag komma ur nattlinnet...  


 
Klicka här för att komma in på The Real Groups hemsida. Jag har redan haft inne orginalversionen av denna låt med Monica Zetterlund så för att variera mig lite så tar jag denna nu.
 
 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards