Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Stockaryds Stationscafé

Av Malin wiper - 11 augusti 2011 11:56


Här ser ni Stockaryds Stationscafé som vi besökt några gånger, jag har  bloggat om detta. Nu blir det bakluckeloppis i Stockaryd 20/8 mellan 10-15.00.  Loppisen kommer att hålla till på andra sidan järnvägen men det fina stationscaféet kommer att hållas öppet. Vi kommer att åka dit och hoppas vi  får våra vänner med oss. Jag längtar efter att känna nostalgin skölja över mig när jag dricker mitt kaffe med dopp.  Man blir vänligt bemött och sist fick vi oss en liten rundvandring av en av ägarna,  Marianne. Synd att inte fler åker in i samhället och besöker detta café som även har en fantastisk fin park framför stationsbyggnaden. Det är ett jättefint samhälle som tyvärr känns lite dött och öde. Det behövs mer positivitet och framåtanda. Ibland känns det som nån släppt ner en neutronbomb och bara byggnaderna finns kvar...  

  

 

Klicka här för att komma in på deras fina hemsida där man även kan se att dom har catering. Deras smörgåstårtor ser fantastiska ut.Klicka här för att komma in på deras alltid uppdaterade och levande facebook

 



 

Klicka här för att se vart jag hittade denna roliga backluckebild. Klicka här för att komma in på KEW grafik. Hon har gjort flera headers åt mig. 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  

   

Klicka här för att se vad jag skrivit förut om Stationscaféet och omgivningarna i Stockaryd. Del 1


Klicka här för att läsa del 2


Här sjunger Boxcar Willie "Old train".  Han föddes som Leclie Travis Martin 1931. Han var en amerikansk country sångare som sjöng i den gamla tidens luffare musik stil, komplett med smutsigt ansikte, overaller mm. Han dog 1999 i leukemi. Han var kusin till skådespelaren Tommy Lee Jones. Klicka här för att läsa lite mer om honom. Jag har aldrig hört talas om honom men det har Mr T.

  

 
 
Gilla

Gilla

11 augusti 2011 19:05

Jag begriper inte hur mycket du hinner med i din blogg. Det måste ju ta flera timmar att hitta alla länkar med mera. Du är verkligen produktiv och överraskande.

Svar: Jag spelade först mandolin, sen fiol och mycket senare gitarr. Min lärare i skolan ville ett jag skulle skola mej vidare på med fiolen och med min röst.

Så kom det barn mycket tidigt, så jag fick skippa allt. Men min man hade varit armémusiker innan vi träffades. Sen spelade han i flera musikkårer i stan och sjöng i stans finaste manskör.

Så jag har också haft kontakt med musik i stora delar av mitt liv. Det är bara sämre med det nu.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

12 augusti 2011 06:55

Det begriper inte jag heller för det tar sån tid med bilder och allt. Egentligen orkar jag inte blogga så mycket som jag gör. Hinner inte så mycket emellan och kommer ofta efter med annat. Är väl besatt. Vad kul att du varit musiker och både sjungit och spelat en massa instrument. Min son har spela i både musikkår och blåsorkester. Synd att ni båda var tvungna att sluta.

Ha en fin dag
kramar

 
Stevie

Stevie

11 augusti 2011 22:37

Min kompis Åke har jobbat inom Järnvägen bl.a
:)
Tycker den sniddade stinsen nvar läcker,
synd man inte var där,
då hade jag köpt den till honom (Åke alltså).
:)

Hoppas att allt är bra med Er!

Kram
Stevie

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

12 augusti 2011 06:58

Vad kul att din kompis jobbat inom järnvägen. Den gubben finns inte att köpa. Såg den på en bild i ett forum.

Det är bra med oss. Hoppas det är bra med dig

Ha en fin fredag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

11 augusti 2011 23:26

Ojoj... jag kanske skulle ha sådan bakluckeloppis också :) Jag gav bort två blommor idag och det kändes genast skönt men sedan insåg jag att jag kommer få ge bort många fler inom en snar framtid, förstår inte varför de blir så många.
Du som är så påhittig, vad kan man ha för tävling på bloggen? Det känns som om det börjar bli dags för mig att ha en tävling men har inte alls någon ide. Kanske man kan få något tips?
Hoppas att ni får en fin helg.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

12 augusti 2011 06:57

Bakluckeloppis är jättekul. Ibland hittar man nåt ibland inte. Vad snäll du är som ger bort så många blommor. Jag kommer in på din blogg och ger dig tips.

Ha en fin dag
kramar

 
Sussi

Sussi

12 augusti 2011 00:57

Bakluckeloppis har jag aldrig varit på. Har hört om fler som tyckt det varit jätteskoj. Får kanske ta tag i det och bege mig mot en sån någon dag.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

12 augusti 2011 06:55

Det är jätteroligt ;)Det tycker jag du skall göra


Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards