Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Malin wiper - 11 augusti 2011 11:56


Här ser ni Stockaryds Stationscafé som vi besökt några gånger, jag har  bloggat om detta. Nu blir det bakluckeloppis i Stockaryd 20/8 mellan 10-15.00.  Loppisen kommer att hålla till på andra sidan järnvägen men det fina stationscaféet kommer att hållas öppet. Vi kommer att åka dit och hoppas vi  får våra vänner med oss. Jag längtar efter att känna nostalgin skölja över mig när jag dricker mitt kaffe med dopp.  Man blir vänligt bemött och sist fick vi oss en liten rundvandring av en av ägarna,  Marianne. Synd att inte fler åker in i samhället och besöker detta café som även har en fantastisk fin park framför stationsbyggnaden. Det är ett jättefint samhälle som tyvärr känns lite dött och öde. Det behövs mer positivitet och framåtanda. Ibland känns det som nån släppt ner en neutronbomb och bara byggnaderna finns kvar...  

  

 

Klicka här för att komma in på deras fina hemsida där man även kan se att dom har catering. Deras smörgåstårtor ser fantastiska ut.Klicka här för att komma in på deras alltid uppdaterade och levande facebook

 



 

Klicka här för att se vart jag hittade denna roliga backluckebild. Klicka här för att komma in på KEW grafik. Hon har gjort flera headers åt mig. 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  

   

Klicka här för att se vad jag skrivit förut om Stationscaféet och omgivningarna i Stockaryd. Del 1


Klicka här för att läsa del 2


Här sjunger Boxcar Willie "Old train".  Han föddes som Leclie Travis Martin 1931. Han var en amerikansk country sångare som sjöng i den gamla tidens luffare musik stil, komplett med smutsigt ansikte, overaller mm. Han dog 1999 i leukemi. Han var kusin till skådespelaren Tommy Lee Jones. Klicka här för att läsa lite mer om honom. Jag har aldrig hört talas om honom men det har Mr T.

  

Av Malin wiper - 11 augusti 2011 07:41


Fortfarande blommar det för fullt i alla planteringar inne i samhället. Dom föregående två inläggen satt jag på tid i går kväll för att kolla hur det funkade. Så jag var inte vaken när dom kom in utan sov som en stock...  Det är verkligen toppen att man kan förbereda en del inlägg. I går hann jag klippa en sida av gräsmattan innan det började regna. Det var uppehåll ett tag senare men efter första klippningen fick jag sån dimsyn så jag kände inte för att fortsätta. Då är det bara på med icegelé och göra muskelavslappning. Tänk vad en nackskada kan ställa till med. Man har en massa nerver där och när det blir för mycket signaler från kroppen och trycker på nerver så blir det en överbelastning som kan ställa till en massa.



Vår granne på vänster sida om huset kom in med jättefina plommon till oss i går...   Han och hans fru har plommonträd. Vi får ta mer om vi vill. Tusen tack snälla ni...  i går åt jag 4 stycken och dom var jättegoda. 



Det verkar bli fler och fler som drabbas av pollenallergi. I år har jag haft det extra besvärligt och allrahelst med ögonen. Allergidropparna har hjälpt jättebra men jag kan varken använda ögonskugga eller mascara just nu. Jag känner igen symptomen som står ovan för jag blir mycket tröttare när detta slår till. Även deppigare. Just nu när det regnat så mår jag mycket bättre.


 


 

Detta sms fick jag från min son i går eftermiddag:

 

En insändare i dagens DN:


Märkligt att en 11-årig tjej blivit avslängd för att hon inte kunnat uppvisa någon biljett., när det flera gånger funnits många med biljett, utan att SJ kunnat uppvisat något tåg....  


     


I dag skickar jag paketen till dom som vann i min gissningstävling. Dom har nu valt vilken nåldyna dom vill ha.

      

 


Vad passar väl inte bättre än att spela en låt av en gammal tjejgrupp som heter "Plommons" när vi fick plommon i går...  synd att det är sån dålig kvalitet på klippet bara. Dom var ett svenskt cover-popband som bildades 1965, och är fortfarande verksamt.


Klicka här för att se vad jag skrivit om dom i ett gammalt inlägg. Där finns ett bättre klipp på en låt som så passande handlar om tåg...  


 

Av Malin wiper - 11 augusti 2011 06:00


  Jag har länge velat se om filmen "Fåglarna" och det tog min man fasta på och skickade efter några filmer på bokbörsen för 25 kr/st.  Filmen är från 1963 och är en skräckfilm regisserad och producerad av Alfred Hitchcocks. Den är baserad på en novell "The Birds" av Daphne du Maurier. I rollerna ser vi Rod Taylor, Jessica Tandy, Suzanne Pleshette, Tippi Hedren. Musik av Oscar Sala.



HANDLINGEN


 Fåglarna handlar om Melanie
Daniels (Hedren) som är en ung, vacker och bortskämd dam ur den högre San
Franciscosociteten. Hennes far äger en av de stora tidningarna i stan och ger
sin dotter allt hon pekar på. En dag stöter hon på Mitch Brenner (Taylor) i en
fågelaffär. Hon vill spela honom ett spratt, något som hon gillar att göra med
de flesta, och låtsas vara expedit. Han genomskådar henne och hon blir stött
trots att hon samtidigt attraheras av honom. Hon väljer att köpa två "lovbirds"
(små papegojor) till hans syster som hon vet fyller år och beger sig till den
lilla fiskebyn Bodega Bay där Mitch bor på helgerna med sin syster, Cathy
(Cartwrigth), och sin dominanta och svartsjuka mor (Tandy). Omedelbart efter sin
ankoms blir Melanie attackerad av en mås och som en följd av det blir hon bjuden
på Cathys kalas och väljer att stanna kvar i byn över helgen. Under kalasets
gång attackeras barnen av ännu en attack från ovan. Den här gången är det en hel
flock måsar som anfaller. Senare på kvällen väller det också in sparvar ur
skorstenen och de fyra chockas. Anfallen från ovan fortsätter utan att någon
förstår varför. Nu är det inte längre människorna som är fria att styra över
fåglarna, nu är det istället fåglarna som stänger in människorna i deras burar
(hus) och bestämmer villkoren


Klicka här för att komma in på sidan därifrån jag tog handlingen.


 

 Klicka här för att komma in på en sida där det står rätt mycket att läsa om filmen "Fåglarna". Jag skall se filmen i dag och berättar sen hur jag upplever filmen i dagsläget.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards