Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Malin wiper - 10 augusti 2011 15:28



Rean fortsätter hos Mimmis Magasin med halva priset på många saker. På vissa varor har hon ta tre men betala för två.  Jag var själv in och köpte lite på rea i går och det var saker av märket "Cult" två av sakerna skall jag ha med i nästa gissningstävling och två andra till present när vi åker till min son.



Jättefin toalettrengörings borste från "Cult" som förut kostat 323 kr kr men nu 161,50.



Så här kan en toaborste se ut också...  klicka här för att komma in där den finns  

 



Dessa fina vaser kostar också halva priset. svårt att få fram på bild hur dom ser ut.  När halva priset är bortdraget så kostar den stora vasen 75 kr och den lilla 25 kr.



Dessa espressokoppar var det också halva priset på men jag glömde kolla vad dom kostade.



Cultkruka nu för 35 kr. Den går att använda till både blommor och att ha som burk med annat i. Dom har tättslutande fina lock som går att sätta på.



Ett helt bord med "Cult" blockljus, ljushållare, små fotoramar som man kan sätta in en dekorativ insats i och även byta ut när man så vill.



Dom har massor av garn och även en del på rea. 

Ljusstake i form av ett garnnystan. Klicka här för att komma in på sidan. Den är tillverkad av lergods. 



Det ser ut som om detta garn bara kostar 10 kr/nystan


  

Häftig vaxduk som minner mig om 70-talet


Detta tyg påminner om nåt jag sett förr. Det var så färgstarkt så jag blev nästan bländad...  



Roligt reatyg med nån slags figur i orange



Lite metervara för 10 kr/m utanför butiken.



Läcker vaxduk med päronmönster 



Jag antar att detta skira, blanka lite genomskinliga tyg skall hänga mellan gardiner.



Jag köpte som sagt lite på rea men det jag verkligen var ute efter glömde jag...  Det var några såna här burkar med dekorationsnålar. Min man åkte ner och köpte några askar åt mig...    

Av Malin wiper - 10 augusti 2011 12:56


Jag åkte bort till "Hermes" huset där min man och hans kamrater håller till med projektet. Dom har äntligen kommit in i sina nya lokaler. Jag tänkte även agera "Mögelhund" eftersom jag arbetat i mögelhus i 5 år på 80-talet och därför känner jag direkt av mögeldoft. Jag blev jätteglad när jag inte kände tillstymmelsen till mögel. Jag får kalla mig för "Mögelkvinnan" 

 När jag kom så hade dom möte på nedre botten men jag var välkommen ändå. Dom har mycket att göra framöver med att färdigställa lokalerna. Dom skall städa, måla och fixa med lite annat som måste till för att kunna arbeta där. Dom har redan jobb på gång.


 Jag fick gå omkring och ta lite bilder hur det ser ut nu. När dom är klara så tar jag "Efterbilder"


 

  Här var det rätt tomt och städat.


   

 En gammal sliten och välanvänd stege som stod kvar sen förut antar jag    



Klicka här för att kolla vart jag hittade bilden ovan



Sen gick jag en trappa upp för att kolla hur det såg ut där 

   

Det fanns en rätt stor toalett där med både ränna och flera vanliga toaletter. Det finns två rum till men dom bilderna blev misslyckade.



Denna skiftnyckel är tillverkad av choklad...  Klicka här för att komma in på sidan där det finns fler bilder. Klicka här för att komma in på sidan där chokladen tillverkas 

  

Jag har letat som en galning efter en rolig bild på en kvinnlig hantverkare men det är stört omöjligt och det känns lite märkligt år 2011 så jag får ta till detta klipp (nedan)  för att få lite jämnvikt...   Det finns nämligen en tjej med i projektet också


 

Här ser ni Laila Westersund i ett klassiskt revynummer. Jag har själv sett några av Hagge Geigers revyer när jag bodde i Göteborg. Vi blev bjudna av arbetet två gånger och det var en upplevelse. Hagge kom in själv och satt sig på en hög stol efter att halva föreställningen var klar. Då pratade han och skojade en stund på ett roligt och finurligt sätt. Laila Westersund föddes 1942 i Trollhättan och kallades för "Yrvädret" från Trollhättan. Hon var en svensk sångerska, Skådeseplerska och revyartist. Hon dog 22/2 i år i en ålder av 69 år.

 

Av Malin wiper - 10 augusti 2011 07:55


Här sjunger Inara George "It`s raining" Jag har aldrig hört talas om henne förut. Jag letade bara på ordet "rain" så dyker det upp en massa nya bekantskaper. . Hon föddes i Los Angelse 1974 och är en singer-songwriter. Klicka här för att läsa lite mer om henne


 


I går kväll var det verkligen skyfall som heter duga. Min man var på museieföreningen och fixade med datorer när åskan slog till som värst. När han kom hem så var datorerna utslagna och inte bara våra utan det verkade som hela samhället var drabbat. Han kopplade in vårt mobila bredband som vi har att ta till vid såna tillfällen men då kom nätet tillbaka. Nu är gräset lika högt igen men det är för blött att klippa.


Sköt om er och ha en skön dag vad ni än skall hitta på............   


Denna notis hittade jag i tidningen "Må Bra" Jag har inte så svårt att motstå sötsaker när jag går på Café längre men att gå in på vår Videobutik där det finns hur mycket fint och färskt smågodis som helst innebär en stor risk för mig....  Jag skall ta och testa övningen när jag lånar film nästa gång... och alla ställen som innebär en risk, och det är många ställen det....    

 

Av Malin wiper - 10 augusti 2011 00:56

 


 

Då var det dags för Maya att välja en nåldyna.




 


Klicka på bilderna så blir dom större.


Satt en tändsticksask på sidan om kopparna för att du skall se hur stora dom är. Jag har en eller två tovade dekorationsnålar i dynorna och dom är tillverkade av Kajsa Varg då blir det extra fint.

       

 

Så här kan man också göra. Det är bara fantasin som sätter stopp. Klicka här för att komma in på sidan där denna finns

Detta var den första nåldynan jag tillverkade. Det skall föreställa en normalstor kopp med mjölkchoklad och vispgrädde. Såg en liknande denna på en hemsida och gjorde den efter min förmåga.

Av Malin wiper - 10 augusti 2011 00:45

 
Här har ni svaret på gissningstävlingen. Det är en dosa för manschettknappar och kragknappar. Jag var osäker på detta med kragknappar för det stod inte på informationen i tidningen där jag hittade bilden på dosan. 
 
 
 
Så här stod det att läsa om dosan
 
  Vinnare nr 1 är Maya som gissade rätt först av alla.
    
 
 
Jag publicerar Mayas svar eftersom det kom över mejl:
 
Jag gissar på Din gissningstävling på bloggen och jag vet vad det är:
 
En kragknappdosa/manschettknappdosa! Man förvarar (krag/manschett)knappar i den. Den är från 1930-talet. Jag har sett en sådan i mässing förut. Vad är Din dosa gjord av? Tenn? Fin och rolig är den iallafall. Hon skrev även en kommentar om att hon skulle mejla mig.
 
 
Grattis Maya!....  
 
---------------------------------------------------------------------------------
 
  Vinnare nr 2 är Skrivmoster 
 
Grattis Skrivmoster!....   som gissade på kragknappar 
 
 
 
 
Jag gillar att överraska och har gjort så förut med att ge ett extra pris till nån. Denna gång blir det Nintz för att hon gissade så roligt och poetiskt. Hon kom in med många gissningar också. Här är gissningen som gör att hon också vinner en nålkopp:
 
Ett fickur för man måste ju kunna se in i tiden....   
  
 
I nästa inlägg sätter jag in nåldynorna så ni kan välja. Först ut är Maya och sen meddelar jag när hon valt så ni andra kan välja också. Jag har nog gjort detta lite invecklat så jag skall tänka om lite tills nästa gång. 
 
Tack allihopa som varit med i min gissningstävling. Ni har kommit med så bra gissningar...   Det kommer fler tävlingar framöver.    
 
Visar dosan en sista gång.... 
 
 
Dom här manschettknapparna skulle inte min son säga nej till (samlare). I form av hjälmar från Star wars stormtrupper. Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade dom. På sidan finns en länk där man kan se fler roliga knappar
 
Klicka här för att se fler roliga manschettknappar. Dessa är med kompasser 
 
 
Åskan slog ut nätet i går kväll,  jag var på väg att koppla in mobilt bredband men då funkade det igen. Det var några riktiga åskknallar och skyfall som heter duga. 
 
 
 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards