Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Diskmaskin ur funktion!

Av Malin wiper - 8 augusti 2011 10:54


Fy sjutton vad det är tråkigt att handdiska... Min man orkade inte ta itu med diskmaskinen i går men skall se om han hittar felet i eftermiddag då han är hemma. Annars får vi ta en prisuppgift från nån som kan laga diskmaskiner. Som ni ser så har vi inget diskställ för dom gjorde vi oss av med när vi byggde om köket och sen dess har diskmasinen funkat. Nu hade vi en jättedisk sen i går för vi var helt klubbade av trötthet....  Jag har aldrig förut tyckt att det varit jobbigt att diska men nu kändes det som att bestiga ett berg... 




Till slut så fick jag allt diskat så nu är ordningen återställd. Jag började dessutom städa lite extra i köket så nu känns det toppen. Vi måste i alla fall köpa ett diskställ tills vidare.


En liten kaffepaus behöver man när man slitit så hårt vid diskbänken...  Jag hade ingen keso hemma så jag fick komponera ihop en banansmörgås med tomater och lite hackade valnötter på toppen. Det var gott det också.



Nu fick jag lite disk igen....  Bloggtorka är bara förnamnet nu och jag skall egentligen inte sitta vid datan utan fortsätta att städa men vad gör man när man är besatt?...  


 

Eller varför inte ett lite sobrare men mer praktiskt diskställ. Gillar detta med hängaren för bestick. Klicka här för att komma in på sidan där det skall finnas.


Vad sägs om ett diskställ med krusiduller?. Detta och ytterligare ett såg jag här Fast dom är nästan lika dyra som det är att laga en diskmaskin...  



Detta är faktiskt ett diskställ.... Klicka här för att komma in på sidan  


Jag fick stänga datan ett tag för det kom ett åskväder och sen ett skyfall. Jag mår som bäst i sånt väder eftersom jag har lider av allergi, luften blir så ren och lätt att andas i.  Jag såg att en bloggvän lagt ner sin blogg men jag hoppas allt är väl och att han startar en ny igen för det känns så tomt....       

 

 
 
Margit

Margit

8 augusti 2011 14:15

Ja visst blr man "bekväm"..när diskmskinen fungerar..man "bara" stoppar ner..och det "sköter sig själv"..sedan...
Många fina diskställ.och roliga det finns..som du visar!!!
Jobbat 2 nätter av 3...Och natte som var..var"TUFF"..Hoppas på lugnare..min 3:e natt...
jag har 2 av mina barn.."härnere" från "Norrland"..och som vi hinner träfffa på eftermiddagarna när jag sovit...Kolla gärna i mina bilder på facebook..
Kram!! Hälsa din "gubbe"!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

8 augusti 2011 14:38

Man får verkligen hålla igång när man måste diska upp allt på en gång ;) Kul ändå att kunna jobba lite men jag förstår att det blir tröttsamt efter flera nätter. Vad kul att du har två barnbarn hos dig. Då går jag in och kollar på facebook

Ha en fin dag och hälsa din gubbe du också

Mr T hälsar tillbaka
Kramar

 
Petra

Petra

8 augusti 2011 14:56

Tack för den underbara nåldynan och bokstödet som jag fick med posten idag!!! Kram i massor
Hoppas diskmaskinen blir fixad snart!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

8 augusti 2011 15:33

Vad bra att paketet kommit fram. Hoppas den är hel annars får du säga till. Det var jag som packade in detta och jag är inte lika bra som min man på att göra hållbara paket ;) Kul att du gillade den.

Han har inte fixat maskinen än för vi är så grymt trötta

Ha en fin kväll
kramar

 
Petra

Petra

8 augusti 2011 16:22

Den var hel och fin :)Den står framme i köket bara för att den är så fin !!Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

8 augusti 2011 19:48

Vad bra att den höll. Vad kul att du gillar den. Tack för dina fina ord. Jag skall mejla dig för det kom ett brev till mig. Vi får posten så sent och sen glömde vi ta in den ;)

Ha en fin kväll
kramar

 
helga

helga

8 augusti 2011 20:52

Vad trist det är när "tråkiga" maskiner går sönder och jobbigt att behöva diska för hand. Bättre än tvättmaskinen iaf för det är svårare att tvätta för hand.

Gott fika du hade! Kram kram...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 augusti 2011 21:22

Det är verkligen mycket värre när tvättmaskinen går sönder. Tvättmaskinen vi har hade min man med i boet innan vi träffades ;) så den är mer än 20 år gammal och tvättar lika bra fortfaranden och funkar perfekt.

Ha en fin kväll
kramar

 
Annelie

Annelie

9 augusti 2011 09:11


Visst blir man bortskämd av en diskmaskin, vi känner inge behov av en,, men vi har ju haft nån sedan mååånga år tillbaks, så den bekvämligheten har försvunnit.
Enda gången jag saknar en är när vi är många här hemma som äter.
Men, det går att handdiska då också.
Sen så tar det bort ett köksskåp, å de vill vi behålla.

Har ni fått ordning på er ännu..??

Ha en kanoners dag.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

9 augusti 2011 12:01

Jag kände inte heller några behov av en diskmaskin förrens vi renoverade köket ;) Nu börjar jag vänja mig och det är ingen katastrof. Som du säger så är det bra att kunna gömma undan disken när man har folk på besök

Vi har inte fått ordning på diskmaskinen än och i dag har min man fullt upp med annat

Ha en kanonbra dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards