Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Malin wiper - 8 augusti 2011 22:30


Tack snälla Pisan för att du talade om för mig hur man skall göra miniatyrer...   Det var ju hur enkelt som helst, bara klicka på knappen miniatyrer...  Hur i hela friden kunde jag missa den?...   När jag ändå håller på så testar jag ett inlägg här för att kolla.


    

Jag fick ett ett litet paket i dag från min bloggvän Petra. Hon och hennes dotter hade rensat lite hemma och hittat broscher och kom då att tänka på mig som alltid är ute efter broscher och dekorationer till både klädnypeklänningar och annat. Det var så snällt och gulligt av dom... Tusen tack...   


      

Klicka på bilderna så blir dom större.



Klicka här för att kolla vart jag hittade detta brosch 

 

   

Av Malin wiper - 8 augusti 2011 14:44

  


Jag har glömt bort hur man gör när man vill ha småbilder såna som man klickar på för att få dom större. Har gjort detta en gång förut med hjälp  av er. Eftersom jag gillar att ha stora bilder i bloggen så har det inte varit så aktuellt men ibland kan det vara bra med klickbilder.


 

Kan nån av er förklara för mig hur jag skall göra?...  Just nu känner jag mig dessutom lite nollställd och kan inte komma på nåt att skriva om och det känns lite frustrerande. Jag håller på att fixa med lite av varje så det är nog bara bra. Nu är det i alla fall uppehåll i vädret och solen tittar till och med fram mellan regnskurarna.


Detta är ett paraply förklätt till en vinflaska. Klicka här för att komma in på sidan där det finns. 

Klicka här för att läsa om hur man kan hanterar bloggtorka...  Tyvärr har det blivit nåt fel på den sidan så det går inte att komma in dit just nu. Försök senare

 

    

       

Klicka här för att komma in på Anouks hemsida. Jag hörde den på WWR och gillade just denna låt med henne.  Annars har jag aldrig hört talas om henne förut. Dom spelar så blandat på WWR så det är en stor hjälp när jag inte hittar nåt själv. Hon föddes 1975 i Haag och är en nederländsk sångerska. Hennes största hits är "Nobody´s Wife" från 1997.

 

Nu drar jag mig tillbaka och önskar er en fin kväll...  


Av Malin wiper - 8 augusti 2011 10:54


Fy sjutton vad det är tråkigt att handdiska... Min man orkade inte ta itu med diskmaskinen i går men skall se om han hittar felet i eftermiddag då han är hemma. Annars får vi ta en prisuppgift från nån som kan laga diskmaskiner. Som ni ser så har vi inget diskställ för dom gjorde vi oss av med när vi byggde om köket och sen dess har diskmasinen funkat. Nu hade vi en jättedisk sen i går för vi var helt klubbade av trötthet....  Jag har aldrig förut tyckt att det varit jobbigt att diska men nu kändes det som att bestiga ett berg... 




Till slut så fick jag allt diskat så nu är ordningen återställd. Jag började dessutom städa lite extra i köket så nu känns det toppen. Vi måste i alla fall köpa ett diskställ tills vidare.


En liten kaffepaus behöver man när man slitit så hårt vid diskbänken...  Jag hade ingen keso hemma så jag fick komponera ihop en banansmörgås med tomater och lite hackade valnötter på toppen. Det var gott det också.



Nu fick jag lite disk igen....  Bloggtorka är bara förnamnet nu och jag skall egentligen inte sitta vid datan utan fortsätta att städa men vad gör man när man är besatt?...  


 

Eller varför inte ett lite sobrare men mer praktiskt diskställ. Gillar detta med hängaren för bestick. Klicka här för att komma in på sidan där det skall finnas.


Vad sägs om ett diskställ med krusiduller?. Detta och ytterligare ett såg jag här Fast dom är nästan lika dyra som det är att laga en diskmaskin...  



Detta är faktiskt ett diskställ.... Klicka här för att komma in på sidan  


Jag fick stänga datan ett tag för det kom ett åskväder och sen ett skyfall. Jag mår som bäst i sånt väder eftersom jag har lider av allergi, luften blir så ren och lätt att andas i.  Jag såg att en bloggvän lagt ner sin blogg men jag hoppas allt är väl och att han startar en ny igen för det känns så tomt....       

 

Av Malin wiper - 8 augusti 2011 07:12


 

Den här låten med Melissa Etheridge hörde jag på WWR i går. Låten heter "Comt to my window. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1961 och är en amerikansk rocksångerska och musiker. Klicka här för att läsa mer

 

OBS! Ni behöver inte komma in med fler gissningar för jag har fått två rätta svar på min gissningstävling. Vinnarna publiceras på onsdag 10/8. 




Av Malin wiper - 8 augusti 2011 07:00


Eftersom jag bara fått in ett rätt svar på min gissningstävling så kommer här en ledtråd:


Denna gubbe letar efter nåt ännu ej knäppt.....

 

Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards