Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Malin wiper - 7 augusti 2011 10:39

  


Eftersom jag skrev lite om axelvaddar och 80-talet så tar jag en låt från just 80-talet med Sandra " Maria Magdalena" hon har varit med i Enigma och sjungit. Hon var  förut gift med Michael Cretu som är hjärnan bakom musikprojektet Enigma. Klicka här för att komma in på hans hemsida


 

Klicka här för att komma in på Sandras hemsida. Klicka här för att läsa lite mer om henne.


     

Vi har försovit oss så jag är försenad med allt... . Det regnar för fullt ute och det känns rätt bra för jag skall städa och fixa lite annat här hemma. Nu är klocka så mycket så jag kommer in till er lite senare i dag.


 

Jag har fått in ett rätt svar på min gissningstävling. Personen har mejlat svaret så jag får en chans att utse en tvåa i tävlingen. Om ingen fler kommer in med rätt svar så får ni en ny ledtråd i morgon bitti. Tack för att så många varit med och gissat....  Snällt av dig Stevie att sprida min tävling...    



Free Orkut and MySpace cool pics Graphics Glitters

Ha en fin och skön söndag

 

Hade inte hunnit se nyheterna än men nu  var jag  in på Aftonbladet och läste detta Det ser inget vidare ut i världen just nu med svältkatastrofen mm. Jag har inte hängt med riktigt så jag förstår inte varför polisen sköt 4-barnspappan.

Av Malin wiper - 7 augusti 2011 09:12

  
  

I går när vi var i Jönköping så kom vi på att dom har marknad på Västra torget varje lördag. Jag brukar köpa sybehörsgrejer av en trevlig man där. Vi såg att klockan var nästan 13.00 och då brukar dom packa ihop men alla hade inte hunnit få bort allt. Det brukar vara knakat med folk på torget när marknaden sätter igång och det finns allt möjligt att köpa och även äta...  så det är väldigt populärt utflyktsmål på lördagar.


Klicka här för att läsa lite mer om Västra torgets torghandel



Jag blev så himla glad när jag såg att mannen som säljer sybehör var kvar och hade inte hunnit ta bort sina grejer. Visserligen hade han lagt över sakerna med tyg men var så snäll och tog bort tyget för att jag skulle kunna fota...   



Jag fick hans visitkort så nu vet jag vad han heter. Åke Bengtsson "Cajo Textil".  Han har arbetat utomlands många år som chef men sen han blev pensionär så fick han tag i ett lager med sybehör som han nu åker omkring och säljer till jättelåga priser men hög kvalitet. Han har nyss varit på Skänninge marknad och sålt massor. Jag har handlat hos honom i flera år men det var ett tag sen sist för jag har inte varit inne i Jönköping på lördagar så ofta på sista tiden. Åke Bengtsson är på västra torget nästan alla lördagar.



Här ser ni honom i egen hög person. Han är alltid så vänlig, glad och trevlig så det är ett nöje att handla hos honom. Han brukar ha fullt med folk som kommer så ibland får man köa för dom köper rätt mycket saker av honom. Sen har han varit så smart så han har tydliga skyltar på sina lådor och man får flera ex snedslåbansförpackningar till ett fast lågt pris.



Här ser man en stor del av alla hans trådrullar som finns i olika storlekar och sorter. 



Här står Åke vid sina knapplådor som är hur många som helst och knapparna av alla dess färger, former och storlekar. Det är så billigt så jag brukar köpa hela rör ibland.


    

Jag skall fota lite mer nästa gång så ni ser hur billigt det är. 


  


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  



Jag använder mycket med snedslåband och jag köpte en hel rulle med 25 meter för endast 40 kr.

 


Sen köpte jag 8 förpackningar snedslåband i olika färger. Varje förpackning innehåller 5 m och alla åtta förpackningar gick på 60 kr. Det blir alltså 1,5 kr/m. Dom kostar annars minst 7 kr m i butik.



Det jag mest var ute efter är detta som är axelvaddar för blus. Jag har sökt med ljus och lykta men inte hittat några såna nånstans. Han säljer alla sorter för 10 kr/par. Såg att dom hade på nätet men då kostar dom 40-50 kr/par. Jag har små axlar och på vissa plagg fodras det axelvaddar för mig. Dessa är inte så tjocka men han hade många sorter.  



Köpte även dessa som är för raglanärm. Så nu kan jag ha blusar och tröjor med raglanärm som jag inte kunnat ha förut för det blir så sluttande med små axlar. Jag köpte 5 par av varje för för att inte bli utan....  Jag har hört att axelvaddarna skall komma tillbaka i höst men på butikerna lyser dom med sin frånvaro än så länge.

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards