Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Café Lakatos och Lagos!

Av Malin wiper - 6 augusti 2011 15:09

 

  

Vi kom nyss hem efter en stekhet dag i Jönköping. Vi började med en fika på Café Lakatos för att fira min sons födelsedag (utan honom... ) . Vi bad att få en halv smörgås var med ost och grönsaker. Så nån tårta blir det inte för oss...  men smörgåsen var så god så det spelade ingen roll.   



Jag frågade Maria Lakatos medhjälpare Emilia om att få fota en kaka som Maria bakat på lite närmre håll. Det är en kaka med vit choklad, hallon o lakrits. Till den kan man få grädde eller glass. Den hade man velat testa.  Vi har fått en massa nya funktioner på bloggplatsen så nu kan man välja storlek och layot på rubrikerna. Nu har vi även fått så man kan skriva inlägg i förväg och ställa in på vilken dag och tid inlägget skall vara inne... 



Här sitter mannen och förlustar sig och njuter.... 



Jag hittade detta "Cult designset" på Tändsticksområdets loppis. Allt detta för endast 10 kr. Den höga har man strösocker i, den i mitten kanel och den sista är för värmeljus. Den skall min son få eftersom vi redan har så mycket i Cult. I födelsedagspresent fick han en slant plus en dubbeltriss.


klädbutiken Lagos fick jag tag på denna långa jumper för endast 175 kr på rea. Den ser inte mycket ut för på bild men var jättesnygg på. Det är en lite längre jumper och sånt har jag inte mycket av. Man tror att en tvärrandig jumper skall göra en överviktig ännu större men konstigt nog så blir effekten tvärtom.

På sidorna är det fickor som står ut lite så dom syns verkligen.      

Tack för era kommentarer som verkligen glädjer mig. Ni är toppen...   

Hörde denna låt med Heather Myles nyss på WWR Internetradion där min väninna ia är dj. Jag tycker den är rätt fin.

Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 
 
Gilla

Gilla

6 augusti 2011 17:38

Då har ni också varit ute på galej. Kul!

Idag har vi också firat min son. Han har varit hos oss med sin fru och min systerdotter och hennes familj. Han fyllde år i förrgår, men då var vi inte där. Det blev tårta för hela gänget och inte en liten macka bara. :-).
Hallå där. Jag är inte så fin och smal som du tror. Det är klänningen som gör det. Visst är färgen fin. Jag har vägt mycket mindreän vad jag gör idag. Nu ligger vikten på 72-73. Jag är bara 1,67.

Ha det allra bäst.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

6 augusti 2011 18:23

Vad kul att din son också fyllt år och att ni fick er lite godare till livs ;) Jag är 1.66 lång och väger säkert 85 kg :( så jag tycker att du är smal. Jag ser inte lika tjock ut som jag är p.g.a att jag inte är jämntjock. Du ser jättefin ut i klänningen.

Ha det bäst själv
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

6 augusti 2011 21:24

Den där tröjan föll mig verkligen i smaken, både randig och blå!
Vad bilden på dig blev bra där i solen. Den på Mr T är också fin förstås.
Din son blir nog glad över lite cultsaker, de är ju så underbara. Hoppas din son har haft en fin dag.
Ha en fin kväll och trevlig söndag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

7 augusti 2011 09:09

Vad kul att du gillade tröjan. Den är så snygg på och bättre blå färger än på bilden.Roligt att du gillar bilden på mig. Jag är så glad varje gång jag blir någotsånär på bild numera. Jag gör annars miner och ser sur ut.

Min son hade en toppendag

Ha en fin dag
kramar

 
Maya

Maya

6 augusti 2011 21:47

Vilken fin bild på Dej :)

Vad roligt att Ni fått likadana funktioner som vi på Wordpress har :) Det är ju helt suveränt, bl.a när folk fyller år!

Nu har vi en myskväll när jag inte är kry och imorgon är det förberedelser inför fotograferingen. Vet fortfarande inte vad jag ska ha på mej men orkar inte rota i garderoberna nu, är helt matt. Blir läkarbesök till veckan och hoppas hinna blogga om den här härliga helgen vi haft (hittills) så snart jag är piggare igen och hinner med. Gissar att morgondagen blir full rulle plus vila.

Hoppas Ni mår bra!!!
Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

7 augusti 2011 09:06

Tack snälla du. Det är inte ofta jag blir fin på bild numera så jag blir så glad varje gång jag inte gör miner eller ser sur ut ;)

Det är toppen att bloggplatsen utvecklar sig så man får funktioner som andra platser haft ett tag. Vad spännande med fotograferingen. Detta med kläder är jobbigt. Skönt att du mår lite bättre och kan uppleva lite roliga saker.

Det kommer att bli toppenbilder på dig.

Vi mår rätt bra nu

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards