Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Malin wiper - 4 augusti 2011 18:33

 


Jag fick en länk av min bloggvän Maya där det stod att skådespelaren Bubba Smith avlidit i en ålder av 66 år. Han var med i dom populära "Polisskolan" filmerna. Klicka här för att komma in och läsa. Tack Maya för att du håller mig uppdaterad...    


Så här såg han ut som sin rollfigur i Polisskolan filmerna. Klicka här för att läsa om "Polisskolan" filmerna. Filmerna gick mellan 1984-1994 man fattar inte vart tiden tagit vägen.  Jag tycker dom två första var dom bästa i sviten av sju filmer.

Han var född 1945 i Orange, Texas, död 3/8 2011 i Los Angeles, Kalifornien. Han var en amerikansk skådespelare och tidigare idrottsman. Han var professionell spelare i amerikansk fotboll under 1960-talet och 1970-talet. Han påbörjade sin skådespelarkarriär i slutet av 70-talet


  Här ser man honom i sin rollfigur "Hightower" 

 


Av Malin wiper - 4 augusti 2011 18:12

  

Dom som bor på andra sidan ån håller på att bygga nåt som jag tror blir ett soldäck. Skall bli kul att se när det är färdigt. Dom har rena drömläget med starndtomt, brygga och båt.

 

Bilden kommer från Animatie wereld

När jag var ute och klippte gräset så kom min man gående med en stor kartong och såg ut som ett solsken. Här är en ny tv sa han och jag kände hur oron släppte i magen eftersom vår tv som vi köpe för bara två år sedan nu gått ur tiden och garantin var tydligen bara på ett år på vissa fel. Jag trodde han vunnit på tipset men blev förvånad att han valt ut en själv. Då säger han att det bara är en kartong som han hade tänkt skicka tillbaka tv:n i för undersökning.... Att skicka tillbaka den kostar över 300 kr och sen skall den undersökas och det kostar osv. Vår förra tv gick sönder efter 3 år precis när garantin gick ut så detta känns trist. Nu får jag kolla på tjocktv:n i vardagsrummet tills vi har råd att köpa en ny.

  

  

Som om inte detta vore nog så slutade diskmaskinen fungera efter 6 år så nu står vi och handdiskar. Min man håller på att försöka hitta felet och har vi tur så kan han laga maskinen annars får vi köpa en begagnad tills vidare. Som om inte det räckte så håller kylen och frysen på att braka ihop också...   efter 6 år. Förr höll dom lite längre och vi köpte en dyr för att den skulle hålla längre. Vi har antagligen bara fått måndagsexemplar. Dörren till frysen öppnar sig helt plötligt och då skall ett larm komma men det har slutat att fungera. När vi kom hem från mamma så stod frysdörren öppen.

  

Som om inte detta vore nog så har jag inte fått tillbaka min nya kamera än som gick sönder direkt . Senaste beskedet var att jag skulle få en ny men nu har dom skickat efter reservdelar och skall laga den. Det tar minst 8 dagar och då har jag nästan väntat en månad. Så är vår köptrygghetslag numera.... man måste alltså ha en reservkamera om det händer nåt och nu har jag min gamla som skakar och stänger av sig och håller på. Den är inte ens ett år gammal men jag hittar inte kvittot och köpte den kontant så jag får skylla mig själv. Jag tog extra försäkringar och år på den nya röda kameran men det hjälper inte.

Som om inte detta vore nog så har vi för första gången glömt att ställa ut soptunnan och nu får vi vänta 2 veckor på att få den tömd. Dom brukar komma sent på dan men nu hade dom varit här redan 07.00 Skall sägas att soptunnan är full och vi ringde och frågade om dom kunde göra en tur förbi när dom är ute och åker men det gick tydligen inte. Dom går inte ut ur bilen numera utan man får ställa ut den på gatan och det är bara nån meter dit.


 Detta var väl det mest negativa inlägget på länge... men vi hade i alla fall tur med maten... Vi orkade inte laga mat så vi köpte hem en caesarsallad från Ritz konditori och den är så njutbart god så humöret steg flera grader.


Dom har riktig parmesanost i salladen och dressingen är makalöst god. Även kyckligen och krutongerna. Jag brukar aldrig gilla caesarsallad men denna slinker ner hur lätt som helst...

  

Som om inte detta vore nog.... så kom min man in med en liten söt groda i ett vattenbad. Det finns jättemånga smågrodor nere vid ån och han ville visa och antog att jag ville fota. Jag kollade men bad honom sen att gå tillbaka direkt ner till vattnet med den stackars vettskrämda grodan...    Jag kan inte sätta in några filmklipp förrens jag får den nya kameran tillbaka.

  


klicka här för att läsa "Television history" Dom första 75 åren. Tekniken går så fort framåt nu så allt är lite slit och släng.

 

  

Av Malin wiper - 4 augusti 2011 11:05

 

Vi gjorde ett lunchuppehåll i Borås i går innan vi for vidare till min mamma. Det var så länge sen vi var till sushibaren "Futomaki" så vi bestämde oss för att äta där.

Klicka här för att komma in på Futomakis hemsida. Klicka här för att komma in på sushikartan

Klicka här för att komma in på en sida där denna sushi T-shirt för barn finns


På deras uteservering satt ett par med två små pojkar som inte kunde vara mer än 5-7 år. Dom åt sushi och dessutom med pinnar. Jag blev så imponerad och det såg så gulligt ut. Föräldrarna sa att barnen blivit nyfikna för nåt år sedan och velat smaka på deras sushi och sen dess äter dom detta med god aptit... Då kom jag ihåg att min son åt både surströmming och sill när han var jätteliten.

Vi hade glömt våra nya fuskpinnar hemma så vi fick äta med gaffel. Går även med fingrarna men då måste man ha så många servetter....

Fin dekorationstavla på väggen

Sushin som sticker upp i mitten innehåller en bläckfisksallad som min man riktigt njöt av.

Jag själv tog 5 lax och två omelett. Det var jättegott som vanligt.

 

Vi satt vid fönstret så vi såg en sportbil som jag fotade. Min man tror att det är en Triumph. Den tillverkades åren 1923-1992 av The Triumph Motor Company, engelsk fordonstillverkare.  


Precis såna här ätpinnar hade vi förut. Dom ser ut som stora klädnypor. Klicka här för att komma in dit där man köper dom. Jag har bara sett dom på "Design House" i Västerås förut där vi köpte dom. Tyvärr så har dom gått sönder men nu blev jag sugen på att köpa nya men då lär man sig

aldrig att äta på rätt sätt.


Den såg mer ut som denna.


En sån här bil har funnits i mitt liv en gång i tiden men en äldre modell som var gul med svarta fartränder. Austin Healy Sprite. 

Av Malin wiper - 4 augusti 2011 07:59


Passande låt med Glenn Frey "The heat is on". Klicka här för att komma in på hans hemsida

 


Det skulle bli svalare i dag men här skiner solen och det blir ytterligare en svettig dag. I går längtade jag efter ett härligt snöfall...  synd att klaga för sommaren har ju också sitt slut. Min vågskål vet inte vart den vill i dag för jag känner mig så trött men samtidigt vill man ju inte förstöra en hel dag med att inte göra nåt. Lite muskelavslappning och nackgympa gör nog att jag kommer i form igen. Jag har såna besvär i år av vår AC:n i bilen och ögorna är alldeles röda i morse fast jag använder droppar morgon och kväll.  Önskar man hade en bil med filter i fläkten som gick att byta ut 



Ha en härlig "het" dag....   skönt att den 11-åriga flickan kommit tillrätta. Sånt här får bara inte hända, det hade kunnat få hemska konsekvenser. Klicka här för att läsa om detta drama som nu fått en lycklig upplösning. Fast jag hade nog ringt polisen direkt när jag hittat flickan.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards