Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Carmen Lundy!

Av Malin wiper - 2 augusti 2011 10:45


Artistic Flowers

Nu har sommaren kommit tillbaka för att stanna ett tag känns det som. Jag har varit ute på gården och tvättat av trädgårdsmöblerna och pyntat lite. Gräset behöver klippas igen men denna gång blir det en sida i taget. Min man har fullt upp med projektet och dom har nu fått nyckel till sin nya lokal där dom skall färdigställa för att ta in arbeten. I kväll skall han på styrelsemöte i museieföreningen. Han trivs väldigt bra där för alla är så trevliga och det är sån bra stämning.


 


Nu kan du komma och ta en fika Cattis ;) Hade man pengar och ork så vet jag precis vad jag skulle göra med både tomten och nere vid ån. Nu är det ingen idé för vi orkar ändå inte ha kvar huset. Jag vet inte om jag skall ta en fika nere vid ån eller uppe vid huset...  Ett tag hade vi tre sittgrupper så man fick alternera. När vi flyttade hit så hade vi en blå stor trägrupp som vi fått överta av syrran för dom hade köpt nytt. Den hade vi utanför trappen där vi har en inomhusaltan så vi hade grillplats och allt. Det blev tyvärr för varmt att sitta där man fullkomligen flöt bort. Dessutom var det mycket mer insyn än om vi hade ett insynsskydd. 



Jag har pyntat lite efter vad jag har för saker. Sist vi var på second hand så hittade jag små moccakoppar som jag skall göra nåldynor av. Jag var tvungen att köpa hela servisen med kanna och allt men det gick bara på 100 kr så det var inte så farligt. Kannan är av modell mellanstor och jag gick ut och plockade några blomster som jag satt i.  Det fanns inte så många blommor att välja på men det får duga.


 

  

Klicka här för att komma in på Carmen Lundys hemsida. Hon föddes 1954 och är en amerikansk jazz- sångerska, kompositör, låtskrivare, skådespelare och konstnär. Hon har spelat i tre decennier, med fokus på eget material. Hon är syster till basisten Curtis Lundy


    


  

 

 
 
ansepanse

ansepanse

2 augusti 2011 11:32

vilken fin kanna, då förstår jag att kopparna också är fina, synd att ni inte orkar med trädgården så att ni måste flytta
en fin dag till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

2 augusti 2011 12:40

Kannan var finare än jag trodde och kopparna är också fina. Det är för stor tomt och för dåliga kroppar ;)

Ha en fin dag
kram

 
Hebbe

Hebbe

2 augusti 2011 11:51

Hej du,,ja jag vet att det är uppskattat med dagens fakta,,tänkte sluta med det för länge sen,,men då fuick jag på moppo,,så det får vara kvar..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 augusti 2011 12:39

Du får på moppen av mig också om du slutar med dagens fakta ;))) Jag tycker det är toppen

kramar

 
Hebbe

Hebbe

2 augusti 2011 11:53

Okidoki,,du hamnar i hatten med dubbel chans.Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

2 augusti 2011 12:38

Kul ;)

Ha en fin dag
kram

 
Helene

Helene

2 augusti 2011 16:00

Vad grönt och fint det är nere vid ån och vad mysigt du har gjort det! Det skulle inte sitta fel med en liten fika hos dig ;o) Ha det bra kväll!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

2 augusti 2011 17:08

Det är lite vildvuxet just nu så vi måste klippa och rensa igen. Det går några dagar sen ser det likadant ut. Du är så välkommen på fika nere vid ån ;)

Ha en bra kväll själv
kramar

 
Ingen bild

Kerstin

2 augusti 2011 16:04

Vad fint ni har det på uteplatserna. De ser verkligen inbjudande ut.
KRam Kerstin

Malin wiper

2 augusti 2011 17:07

Roligt att du tycker det. Fast bilden blev inte så bra, man ser knappt möblerna.

Ha en fin kväll
kram

 
Cattis

Cattis

2 augusti 2011 22:05

Ja, nu kan jag komma och sitta där och njuta och skulle jag få din päronkaka du skrivit om någon gång så skulle det vara helt perfekt. Ja, och så att du och Mr T sitter på en stol bredvid förstås. :))))

Här har sommaren också kommit tillbaka men det verkar som om den ska försvinna imorgon igen.
Men jag litar inte på vädergubbarna längre.

Kramizz

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

3 augusti 2011 06:54

Päronkakan skall då serveras med lite grädde, glass eller vaniljaså ;8

Jag önskar sommaren försvann i dag eftersom vi skall fixa hos mamma och där är det jättevarmt ;)

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards