Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Ritz Konditori och lite till!

Av Malin wiper - 2 augusti 2011 07:11

 


Jag hann rätt mycket i går när jag tog min bloggfria dag. Här sitter vi och fikar utanför Ritz Konditori. Lunchen blev försenad eftersom min man hade extra att göra med sitt projekt som nu kommit igång igen.



Det är smörgås som gäller nu. Överdelen äter jag aldrig för då blir det helt plötsligt två smörgåsar man vräker i sig... så det är ett bra knep för att hålla brödintaget nere när man är ute och fikar. 


Kolla in dessa wienerbröd fulla av grädde, kiwi, äpple, jordgubbar mm...        



Jag har varit på Mimmis Magasin och köpt jättefina gardinlängder på rea som jag skall sätta upp i mammas sovrum. Tyvärr blir dom lite urvattnade på bilden. Dom skall ses upphängda.

 

När jag ändå var hos Mimmis så fotade jag lite- Här en cultuppsättning.


 
 
Berith

Berith

2 augusti 2011 09:27

Godmorgon vännen , jag blir alltid lika glad närjag kommer in hit på din underbara blogg , som alltid är uppdukad med härliga cafe´besök , och med underbara bilder på saker och ting :))
Dessutom dyker det upp en och annan artist som jag aldrig hört talas om , men som sedan allt som oftast hamnar som ett spår i min mediaspelare ...haha...
Tack min undebara vän för allt det du delar med dig av och vidgar mina vyer :))

Önskar dig en riktigt bra dag vännen , varmaste kramar till dig :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 augusti 2011 10:42

Vad du är gullig och snäll jämt, man blir så glad av dina ord. Kul att du hittar lite musik här ibland. Det står still just nu när det gäller musik. Jag blir så glad också av att besöka din härliga blogg som gör en positiv

Ha en underbar dag själv min härliga bloggvän

varmaste kramar till dig också

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

2 augusti 2011 10:06

Allt ser så gott ut på Ritz. Lite kul för jag och min bror pratade om Ritz igår, tror det var idag han skulle dit och fylla på deras glass och han berättade att han brukar få med sig något att mumsa på.
Jag gillar verkligen Cultserien. Har funderat på att köpa lite av serien via tradera, ibland är det riktigt bra priser.
Gardinerna blir nog riktigt bra hos din mamma. Hon borde verkligen gilla dem. De såg jättesöta ut.
Hoppas du och Mr T får en fin dag!
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

2 augusti 2011 10:41

Vad kul att din bror har hand om deras glassförråd ;) världen är bra liten ändå. Förstår att han får med sig nåt gott för dom är så generösa. På Tradera kan man hitta många fynd. Jag hoppas gardinerna passar.

Mr T hälsar tillbaka

Hoppas du och Mr J får en fin dag också
kramar

 
Petra

Petra

2 augusti 2011 12:22

Vad rolig lampa det var av kaffe koppen :) !!
Hoppas du får en underbar dag..Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

2 augusti 2011 12:38

Ja du den var kul. Jag orkar inte med denna tryckande värme så jag skulle vilja gå och lägga mig i ett svalt rum och se på film ;)))

Ha en underbar dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards