Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Samurai sushibar!

Av Malin wiper - 28 juli 2011 09:43

Vi åt sushi på "Samurai" i går och den var jättegod som vanligt.


Våra vanliga fuskpinnar har gått sönder så vi nödgades köpa nya och dessa är egentligen för barn...  dom var inte lika stabila som dom vi hade förut men då har vi en anledning att en gång för alla att träna på att äta med vanliga pinnar. Man skäms när man sitter där med sina fuskpinnar...  Vi som har ätit sushi i så många år. Jag kommer nog att sprätta iväg sushin över halva rummet ...  


Den här boken fick jag av syrran och svågern för många år sedan och har inte använt den än.  

'

Nu kommer det att bli av så småningom eftersom dom sålde sushitallrikar på baren, precis samma som dom serverar på själva. Dom är designade av ägarparet. Vi fick 4 st för 199 kr och vi skall börja med att göra den enklaste sorten som är lax med ris.


När man sitter där på sina barstolar och tittar ut så ser man bara gamla fina hus. Undrar hur det ser ut bakom dessa dörrar. Antar att det är en vacker innergård som jag gärna skulle vilja besöka. Hoppas dörren står öppen nästa gång också för då smyger jag in och kollar lite.


Hittade en bild på nätet när ägarparet öppnade sin sushibar. Klicka här för att läsa. Här ser ni sushikocken Billy Q Brillantes som förut haft en sushibar i Göteborg men nu förgyller vår tillvaro i Jönköping sen några år tillbaka.



Den här bilden på ägarparet tog jag 4/9 2009. Dom är toppentrevliga. 

  

 
 
ansepanse

ansepanse

28 juli 2011 11:04

jag tycker inte alls att det är fuskpinnar :) det måste ju vara jättesvårt att äta med riktiga pinnar, de är dessutom jättesöta :)
jag har aldrig ätit sushi
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

28 juli 2011 11:24

Tack för dom orden ;) Det är inte så lätt att äta med pinnar och fodrar träning. Kul att du tycker dom är söta ;) Dom finns i fler färger och motiv också.

Testa en gång att äta sushi.

kramar

 
Ninz

Ninz

28 juli 2011 11:25

Ååååå Sushi är så otroligt gott! Du, vilka läckra tallrikar dem har designat, jätte fina :) Jag äter med fingrarna, det går så bra så *asg*
Sv; Är så glad över att tvättmaskinen äntligen är på plats. Jag är ju en tvättoman & den har redan fixat fyra rena tvättar åt mig & den femte rullar runt så fint så :D
Kramen till dig vännen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

28 juli 2011 14:18

Kul att du gillar sushi. Jag har också ätit med händerna. Då får man ta lite mer servetter ;) Tallrikarna är jättefina. Vilken häftig tvättmaskin det verkar vara. Vill också ha en tvättoman än om gubben fungerar som en sån för det mesta :D

Härligt när det sköter sig självt

Ha en fin dag
kramar

 
Gilla

Gilla

28 juli 2011 11:56

Vi har bara ätit sushi en gång. Det smakade alldeles utmärkt. Men det har inte blivit av igen, trots att vi har flera sushiställen i stan.

Svar: När jag kikar in på din sida, så står det Hajpa och en massa bilder som rör sej. Så står de Vill du synas här? Men det kanske bara är hos dom som bloggar på bloggplatsen, som du gör. Jag trodde att det gällde alla, så jag gick med. Det är kanske inte nåt du bryr dej om?
Inte blev han glad precis, när telefonen gick sitt öde till mötes. Hans barnbarn är kvicktänkt och rolig.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

28 juli 2011 14:17

Kul att du och din man gillar sushi. Då är det nog reklamen du menar som dom satt in i inläggen. Förut hade vi bara reklam på höger sida nu har den utökats. Fast jag ser inte att det står hajpat. Det funkar ju inte riktigt som det skall på min blogg. Beror nog på att jag har för mycket bilder.

Ja du barnbarnet var kvicktänkt ;)

Ha en fin dag
kram

 
veronica johansson

veronica johansson

28 juli 2011 22:11

mmm sushi är det godaste som finns :)
Önskar en fin kväll

http://blogg.mama.nu/wavva

Malin wiper

29 juli 2011 05:44

Håller med dig helt ;)


Ha en fin dag
Mvh Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards