Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Café Lakatos!

Av Malin wiper - 27 juli 2011 19:05

Vi slog på stort i dag och både fikade och åt ute. Först satt vi ute och myste på Café Lakatos uteservering. Det har varit lite för varmt för min smak men det känns toppen att kunna sitta ute.

 



Vi tog varsin god smörgås med skinka. Jag tog ett ljusare bröd eftersom jag inte tål så mycket fibrer. Min man ett mörkare bröd med solrosfrön på. Det var så lugnt och stilla så man slappnade av och bara njöt av omgivningen.


    


Här har jag själv fastnat på bild... 



Dom hade rea på "Lagos" som har kläder för både män och kvinnor. Min man fick tag på denna färgstarka tröja som var nedsatt till halva priset som var 199 kr. När jag ser den på bilden så blir jag bländad men så skarp är den inte i verkligheten... 

 


Jag önskar er alla en givande och skön kväll....  


 
 
Vicke

Vicke

27 juli 2011 21:12

jag undrar hur många olika fik du har besökt under åren

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 juli 2011 21:27

Det undrar jag också :D Skall ta och gå igenom bloggen som jag haft i 2 år. Fast jag har ju haft 2 bloggar före men dom gick inte att spara ner.

Ha en fin kväll
kram

 
Sussi

Sussi

27 juli 2011 21:33

Sitta i skuggan i varmväder är så skönt. Vad god mackan såg ut.
Rea är alltid trevligt! :)

Haha vilken läcker slips

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

28 juli 2011 08:46

Det är det verkligen. Maria har jättegott matbröd också så vi njöt verkligen

Ha en fin dag
kramar

 
Petra

Petra

27 juli 2011 22:32

En mysig dag verkar ni ha haft :)!!

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

28 juli 2011 08:45

Vi hade det jättebra och njöt.

Ha en toppendag
kramar

 
ansepanse

ansepanse

27 juli 2011 22:34

vilken härlig dag du haft, vilka slipsar det finns, egentligen inte fina alls, men tröjan till din man är jättefin¨
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

28 juli 2011 08:45

Dom är nog till för att spexa lite och väcka uppseende. Ja du hans tröja var jättefin. Annars är det svårt att fota kläder för dom blir inte som i verkligheten

Ha en jättefin dag
kramar

 
Stevie

Stevie

28 juli 2011 01:01

Café Laktos hade varit perfekt för min kmompis Jörgen, han snackar bara om det!
:(
Jag gjorde biopsi i Lund idag(ska vara igår egentligen),
fick veta att jag fr,o,m denna veckan (ska vara förra, men det blev inställt då jag hade för höga Waranvärden) bara ska göra biopsi en gång i månaden, inte var 14 dag längre.
Gissa vem som blev sketans glad över det beskedet?
Ha en fin Torsdag!
Kram
Stevie

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

28 juli 2011 08:43

Då har han blivit påverkad av mina inlägg ;) Min man äter varan också efter en stroke och han får ta varanprov jätteofta. Förstår att du blev jätteglad att det låg så bra till. Härligt att höra. Skönt att slippa åka så ofta för att kolla.

Ha en jättefin torsdag
sköt om dig
kramar

 
Berith

Berith

28 juli 2011 08:01

Jag satt just och tänkte detsamma som Vicke :D
Det är roligt att gå på fik , men vi har inte så många här I Boliden , ett som är öppet året runt , sedan har vi några "sommarfik" i utakanten ....hmmm...borde ta en tripp till någon av dem någon dag :)))
Vilken fin blus och tröja du hittade och vilka läckra ringar "flickorna" i butiken hade på sina fingrar :))

Ha en bra dag min vän , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 juli 2011 08:41

Tråkigt att ni inte har så många i Boliden. Här där vi bor har vi två jättefina caféer fast samhället är så litet. Ja men då har ni ju några fik. Jag tycker du skall testa dom ;) Kul att du gillade kläderna. Ja du det är inne med stora uppseendeväckande ringar. Dom var verkligen läckra

Ha en jättefin dag kära du¨

kramar

 
Pisan

Pisan

28 juli 2011 09:21

Mmmmmmmummmmsss, de där mackorna ser inte dumma ut! Jag är jättehungrig just nu. Sitter här och väntar på att ungarna skall vakna så vi kan äta frukost. Härliga färger i Mr T:s tröja! Hoppas ni får en fin torsdag! Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 juli 2011 09:25

Kul att alla gillar min mans tröja ;)

Smörgåsarna var goda

Ha en fin torsdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards