Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Ögonbesvär!

Av Malin wiper - 25 juli 2011 07:15


Sen i lördags morgon har jag haft besvär med ögonen och mest med det vänstra. Det är rött, svider, bränner och känns som sandpapper. Det högra känns inte bra heller men är inte rött. Jag har lyckats hålla det under kontroll med "Cellufluid" droppar som jag köpt på apoteket. Det har gått lite upp och ner men nu är det så pass dåligt så jag skall ringa vårdcentralen. Jag har ätit medicin för pollenallergi men den har inte gjort nån skillnad så det är nåt annat.  Jag törs i alla fall inte gå med detta längre. Nu blev det lite gnälligt...  sorry! 


 

Så här ser ett paket med Cellufluid ut. Det är små pipetter som smörjer ögat.  Klicka här för att läsa vad Cellufluid är bra för. 


Jag återkommer senare för jag blir lite sämre när jag sitter här för länge och anstränger mig.


Här har det mest regnat hela tiden så sommaren har kommit av sig lite. Tänker på dom som har semester nu. Ha nu en fin dag och sköt om er. 


Här sjunger Sheena Easton Ledmotivet till Bondfilmen "Ur dödlig synvinkel". Låten heter For Yours Eyes only.

 Klicka här för att komma in på Sheena Eastons hemsida

 
 
Stevie

Stevie

25 juli 2011 09:11

Men usch då,
hoppas att Ditt öga blir bra snarast!
:)
Sheena Easton är den enda artist som varit med på bild i intro till en Bond-film. Jag älskar den låten med henne, och kan den utantill.
:)
Här är en annan favorit med henne:
http://youtu.be/huNejF17gzg
Ha en fin Måndag!
:)
Kram
Stevie

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

25 juli 2011 15:45

Det känns redan bättre och jag har fått droppar. Tack för informationen som jag inte visste. Jag gillar också den låten

Tack för länken till youtube

kramar

 
Vicke

Vicke

25 juli 2011 09:52

då ska du gå till en ögonläkare tycker jag

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 juli 2011 15:44

Det gick bra med läkaren på vårdcentralen för ha var så noga

Ha en fin dag
kram

 
Petra

Petra

25 juli 2011 09:54

Hoppas du får hjälp nu med ögonen!!! Jag är av den lite udda sorten som njuter av semestern även om det regnar... Jag bara anpassar mej efter vädret och njuter av ledigheten :)!!
Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

25 juli 2011 15:43

Jag har fått hjälp och det känns bra. Jag njuter också av olika väder och är ingen soldyrkare

Ha en fortsatt fin dag
kramar

 
Ninz

Ninz

25 juli 2011 11:42

Jag har fått världens bästa allergi piller som heter AERIUS & det är ett relativt nytt preparat & har hjälpt mig oerhört mycket plus att man slipper tröttheten. Hoppas du får hjälp vännen.
Kramar om :)

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

25 juli 2011 15:42

Min man har sån allergimedicin också och säger att det är bra. Jag har fått hjälp och det känns bättre

Tack för din omtanke

kramar

 
Znogge

Znogge

25 juli 2011 15:08

Ögonen ska man vara rädda om så klokt att du kollar det. Sitter man mycket vid datorn är det lätt att få torra ögon därför man blinkar inte lika ofta då. Av någon anledning...

Hoppas du snart är bättre.

http://znogge.wordpress.com

Malin wiper

25 juli 2011 15:41

Ja du det känns bra att jag gick iväg och kollade. Det kan som du säger vara datan också eftersom jag sitter där alldeles för mycket.

Tack för dina vänliga ord
Ha en fin dag
kram

 
Helga

Helga

25 juli 2011 16:24

Förlåt att jag varit borta så länge från kommenterandet, men det är svårt i stugan. Inget internet alls.

Trist med ögat - hoppas du blir bra snart!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 juli 2011 16:37

Det är ingen fara Helga jag vet ju att du varit på semester. Skönt att slippa internet ett tag och bara njuta av annat. Jag är bättre redan och det kändes värre än det var.

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards