Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Motorcyklar!

Av Malin wiper - 13 juli 2011 10:26


I dag har vi sovit alldeles för länge för klockan stod på 09.15 när vi slog upp våra ögon. Har inte hunnit blogga än för jag har varit ute och bloggvandrat och svarat på era härliga kommentarer. Trodde nätet skulle vara utslaget i dag eftersom vi fick ett brev att dom höll på med kabelarbeten 12-13/7 men inget har hänt än. Min man skall ut och sätta i den nya reservdelen i vår gräsklippare sen skall jag klippa gräset medans han fortsätter med fönstren i vardagsrummet. Han tar ett i sänder, skrapar, kittar och målar.



Hittade två läckra bilder på motorcyklar min man fotat. Detta är en Harley Davidson. Klicka här för att komma in på Harley Davidson Sweden AB. Klicka här för att läsa en intervju med en man som har en Harley Davidson.  



Även denna Duckati 999 fanns bland bilderna. Klicka här för att läsa om motorcykeln. Klicka här för att läsa lite mer. Klicka här för att se den in action.


En fartfylld och givande dag önskar jag alla mina läsare.... 

 

Klicka här för att komma in på The Byrds hemsida. The Byrds var en amerikansk grupp som slog igenom i mitten av 60-talet. Gruppens musik var ofta nyskapande och de hörde till de mer inflytelserika grupperna inom rocken under 1960-talet och 1970-talet. De var viktiga i utvecklingen av subgenrer som folkrock, psykedelisk rock och countryrock. 


 

Klicka här för att läsa mer om gruppen.



Klicka här för att se mer bilder på The Byrds


 

 
 
Gilla

Gilla

13 juli 2011 12:09

Sån tur att du inte hade avbrott, annars hade vi inte fått se de härliga motorcyklarna. Inte för att jag brukar åka på såna, men ändå.

Visst är Ängelholm en fin lite stad, vi skulle kunna flytta dit om vi inte skulle älska Helsingborg så mycket och trivas här.

Till och med Media Markt håller på att bygga en stor anläggning hos oss. Så man undrar just, vem som kommer efter att stänga eller konka.

Det var ju bra att du tänker gå lite efter mitt Citat. Det tål verkligen att tänka på.

Ha det allra bäst.

Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

13 juli 2011 15:20

Det verkar inte bli nåt avbrott så dom måste ha utfört arbetet på natten. Jag åker inte heller motorcykel men tycker dom är fina. Helsingborg är också en vacker stad. Nu var det 3 år sedan vi var där men då åkte vi några år i rad. Media Markt breder verkligen ut sig och det är inte små lokaler dom har.

Citatet gjorde att jag bara tänkte på denna dag och njöt av att åka ut på landet.

Ha det allra bäst själv
kram

 
ansepanse

ansepanse

13 juli 2011 12:50

då blir det en motionsrunda för dig med gräsklipparen då
vilka fina motorcyklar
en fin dag till dig vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

13 juli 2011 15:18

Det blev ingen motionsrunda för vi åkte på utflykt först ;) Vi orkade inte men nu grejar min man med gräsklipparen så vi klipper gräset i morgon istället.

En fin dag till dig också
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

13 juli 2011 13:33

En liten hälsning från norr innan vi drar "söderut" igen till sommarens sköna plats med små krav och tid som står stilla. Det är så vi har det i stugan!
Önskar er allt gott och så hörs vi igen! Kramar

Gillar att se dina fina bilder på allt du hinner fotografera! Du är så duktig!!

http://bloggplatsen.se

Malin wiper

13 juli 2011 15:17

Tack för hälsningen ;) Vad härligt att ni skall till sommarstugan och bara njuta.

Kul att du gillar att se mina bilder, det glädjer mig

Ha det toppen nu och hälsa Mr E
Mr T hälsar till er båda

Varm kram

 
Fina frun

Fina frun

13 juli 2011 15:09

läckra bikes :)

http://blogg.amelia.se/finafrun

Malin wiper

13 juli 2011 15:17

Ja verkligen ;)

Ha en fin dag
kram

 
Stevie

Stevie

13 juli 2011 15:35

Tänkte på dessa när jag såg bilden på the Byrds
http://youtu.be/pQjcuMP07Kw
http://youtu.be/Qjm7_DxkjQM
http://youtu.be/9tQDgAH4bgA

http://esthonianangel.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 juli 2011 16:35

Tack snälla du.Skall lyssna på dom så fort jag hinner

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards