Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

b`chick sesamgallerian i Jönköping!

Av Malin wiper - 28 juni 2011 16:05

  

Jag var ute och jagade lite kläder i dag och hamnade till slut i Sesamhuset på östra sidan om Jönköping. Affären heter "b`chick och hade kläder för oss med lite övervikt. Från storlek 44-54 och dessutom hade dom rea på massor av fina kläder. Det kom folk in hela tiden så jag tror att denna affär kommer att gå bra. Sesamhuset har genomgått en stor renovering och det är massor av nya affärer där. Sesamhuset ligger på östra sidan om stan.


Klicka här för att komma in på Sesamgallerians hemsida


  

Här är hon som jobbar där och hon var väldigt trevlig och servicemindet så det var en välkomnande och trevlig stämning. Hon bistod sina kunder utan att vara påträngande så det kändes väldigt bra. Jag hade letat på alla dom vanliga affärerna och kunde ha dom kläder jag provade men dom satt inte bra och då känner man sig inte bekväm. Jag köper inte lika mycket som förr eftersom jag inte arbetar längre och lönen är mindre och skall räcka till mer. Sen är det ju övervikten också men nu fick jag tag på tre klädesplagg som satt jättebra.   


Klicka här för att se vart dessa galgar finns och mycket mer  


Klicka här för att läsa om butiken. Klicka här för att se hur många av dessa butiker det finns ute i landet och vart.


  

Köpte denna finjumper som har en toppenkvalitet och ser mycket snyggare ut i verkligheten. Den hade kostat 399 kr men nu 200 kr.  Det är resår nertill och den är rätt lång.


  

Den är så snygg framtill med detta glitter och själva plisseringen.


  

Köpte även dessa två linnen som också är längre än dom jag brukar ha. Dom satt jättebra och kändes så sköna och stabila i kvaliten. Dom hade kostat 299 kr nu 150 kr. Det är utsmyckningar på dom också med små nitar i mönster


  


En liten vy över butiken som har ett bra urval med kläder som passar till alla smaker. Dom har även smycken och halsdukar.


  


Dom har massor av snygga jackor också i många olika färger. Jag kommer då att gå tillbaka dit så länge jag är överviktig. Tack för ett bra bemötande och en jättefin butik...  


  

Utanför butiken så finns det ett Café som även serverar mat.


  

Det är Sesam Mat & Café som fanns där förut också.

 
 
Pisan

Pisan

29 juni 2011 08:41

Vilka fina toppar du fått tag på! Såna butiker gillar jag också, handlar också i butiker med större storlek då det sitter bättre på kroppen än kläder i stor storlek från de "vanliga" butikerna. Ha en fin onsdag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 juni 2011 09:15

Ja du och allrahelst den fina rosa som inte bara är en t-shirt utan lite tung och fin kvalitet. Jag har gått ner lite så kläderna sitter bättre, går jag ner två kilo till så kan jag inte handla där.

Ha en fin dag själv
kramar

 
Stevie

Stevie

4 juli 2011 16:52

Har alltid problem med skor,
har nämligen storlek 39.
:)

http://esthonianangel.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 juli 2011 17:02

Då har du samma storlek som mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards