Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Malin wiper - 25 juni 2011 09:38

  

Nu blev jag lite ledsen mitt uppe i midsommaren. Peter Falk har gått ur tiden i en ålder av 83 år. Han är född i New York City, New York. Han var en amerikansk skådespelare som är mest känd för rollen som kommisarie Columbo. Serien gick i omgångar mellan 1968 och 2003. Jag kollade alltid på den serien som var mäkta populär på den tiden. Han spelade en lite udda enstöring till kommisarie och var klädd i sin lite slarviga beiga överrock. Columbo körde omkring i en gammal "Peugot". Peter Falk blev  rätt gammal men det är trist ändå när ens äldre idoler försvinner.


Klicka här för att komma in på "The Ultimate Columbo Site"


  

Columbo framför sin bil i serien. Klicka här för att kolla vart jag hittat bilden


  

I serien röker han cigarr. Här till vänster en cigarr från min tändarsamling. Även en vanlig cigarett som är en tändare och en askkopp ur min samling


Klicka här för att läsa vad som står i Aftonbladet ang detta


Av Malin wiper - 25 juni 2011 08:13

     

Efter fikat åkte vi vidare på landsbygden runt Vrigstad och sjön Rusken.Vrigstad är en tätort i Sävsjö kommun i Jönköpings län


Här står jag på en bro och fotar ett hus som tycks stå i vatten på andra sidan sjön. Var tvungen att låna min gamla kamera som Mr T använder för att kunna zooma in ordentligt. När jag gjorde samma med min nya kamera som skall ha en bättre zoom så blev det inte alls lika bra.


  

Vi stannade en stund på en liten badstrand vi var på förra året. Då var det toppenväder och vi hade fika med oss.

  

Vi fick stanna bilen ofta för jag ville fota. Detta är en köttko som var väldigt kraftfull och hade korta ben.


  

En Bethelkyrka mitt ute på landsbygden.  Den var väldigt fin och fönstren lite annorlunda


  

Det här stoet med sitt föl galopperade omkring i hagen när vi stannade och det var otroligt vackert. Man behöver bara ta dom små landsvägarna så kan man dyka på vadsomhelst och det berikar verkligen och är rena mindfulnessen.


  

Här fick jag zooma krafitgt. Mitt på gården så ser man denna trädgårdsgrupp. Underredet på bordet är från en gammal symaskin och det ser så härligt ut.


  

Det finns hur mycket kor, hästar och får utefter dom små vägarna och det andas lugn som från en annan tid.   


    



   

Några får i höggräset som tittar nyfiket på mig.  


  

Fick en bild med ett får i rörelse


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards