Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Malin wiper - 22 juni 2011 18:44



Efter att jag träffat min bloggvän i går så var jag ute på jakt efter tygmärken att dekorera en speciell klänning med. Jag vill ha tag på ett passagerarflygplan men det verkar inte lätt att hitta. Vi hamnade på Torpa tyger men där hade dom inga märken alls. Klicka här för att komma in på Torpa tygers sida. Fick istället tag på två tyger som dom hade på rea för 40 kr/m. På Torpa har vi köpt gardintyger 2 gånger till vardagsrummet och dom är vi nöjda med.


Det ena ser ut så här och jag har redan klippt till en klädnypeklänning av tyget.


Sen detta tyg med fiskar, snäckor och båtar mm som jag skall ha till en speciell grej. Har letat länge efter tyg med små fiskar. Ni får se sen.



Sen åkte vi till en symaskinsaffär "Pfaff" som har stor kollektion av såna tygmärken. Tråkigt nog så är hon som arbetar där inget trevlig alls, man känner sig som man är i vägen, hon vill helst gå till ett annat rum och fortsätta med sitt syarbete. Man får ingen som helst kontakt med personen, hon är fullständigt kall, man känner sig som man gjort henne nåt....  det går  inte att göra om en människa, alla är vi olika men jag tycker inte att en sån person skall ha ett serviceyrke, förstår inte heller hur butiken bär sig. Jag frågade om hon hade några med flygplansmotiv och fick tillbaka som svar i en kylig ton: Nej såna har vi inte.... frågade sen om dom hade med marint motiv bl.a ankare...samma svar där men då såg jag att det hängde jättefina ankarmärken på sidan om henne. Hon verkade störd av detta och jag ville ut ur affären så fort som möjligt. Jag har redan ett flygplansmärke som jag köpt hos Mimmis men det är inget passagerarflygplan.


Klicka här för att komma in på en sida med dekorationer



Dekoration som jag köpt hos Mimmis för ett tag sen.

Av Malin wiper - 22 juni 2011 10:34

  

Jag blev tvungen att gå ut och klippa gräset som växt otroligt bara på några dagar. Solen sken och allt såg bra ut men sen började det regna igen. Jag hann i alla fall en sida av huset, fast det är två kvar....  (Phu!) Nu kommer solen igen men gräset är redan för blött.


  

Ett av våra äppelträd har det börjat komma lite äpple på som skall växa till sig

  

Det är så trist att inte kunna gå ner och sätta sig vid ån och mysa än om jag bara kan ta en slät kopp kaffe. Nu börjar det kännas att jag gått ner lite i vikt för kläderna sitter bättre. Jag kunde ha en jumper som suttit åt lite förut men nu känns perfekt. Man får lön för mödan....  


  

När vi kom hem från Jönköping i går så testade vi ett nytt menyförslag i Carlshamnsdieten. Den består av 130-150 gr lövbiff/person, 20 g ädelost/person. Till efterrätt får man äta 1.5 dl 3%:ig fil och 100 g frysta hallon. Till dom flesta mål ingår knäckebröd men det får vi inte i oss.


Man bankar ut lövbiffen och lägger på ädelosten och viker på mitten. Sen steker man 1-2 minuter på varje sida. Tyvärr så var vår lövbiff rätt seg så det var svårt att få i sig hela. Om all lövbiff blir så då utesluter vi denna rätt. Fast det var supergott med ädelost emellan.  


 

Så här ser det ut när vi gjorde iordning biffarna.


Nu skall jag i alla fall försöka få två klädnypeklänningar till klara. Då kan jag skicka iväg två stycken i morgon.


Av Malin wiper - 22 juni 2011 08:12

  

Detta var det enda kortet vi tog på vår bloggvänsträff. Vi fann varandra direkt och hade så mycket att prata om så vi glömde totalt bort kameran. Ingen av oss ville bli fotade heller så min man fick ta ett kort på oss bakifrån....   Fast  skrivmosters man var inte lika kameraskygg som oss. Mr T hade tagit en bild framifrån på oss men han tog den precis när jag gapade och hon gjorde en min så den vill man inte sätta in. Skrivmoster tog en pärontosca som hon tyckte var supergod. Hennes man en chokladtryffel tårtbit som han tyckte var superb. Mr T och jag tog varsin slät kaka och Marias bakverk ger inget sötsug för hon har idel bra råvaror.


  

Jag satte en blomma i en sån här teburk från Lakatos 2009


  Tills bara för nåt år sedan så hade Maria en hög hylla med massor av godsaker på. Sen fick hon så många besökare så nu är det fler platser att sitta på istället. Hon har möblerat om några gånger under dom 4 år som stället varit igång. Sen kom Maria Lakatos ut sjäv så jag fick presentera henne för min bloggvän. Jag har ju haft inne så många inlägg under åren om mitt stamfik.

  

Vår gamla bänk nere vid ån som nu måste bytas träribbor på.


Våra män fann varandra också så där flöt konverationen på bra. Vi hade båda lagt i rätt mycket i parkeringen men vi pratade så länge och hade så trevligt så gubbarna fick gå ut och lägga i mer pengar...  Skrivmoster är så himla go och trevlig så jag blev alldeles varm.  Jag har då verkligen begåvats med härliga bloggvänner och dom jag träffat hittills har varit toppen. Vi ville inte skiljas åt efter fikat så vi lämnade deras bil där och åkte iväg med vår för att visa dom ställen dom inte sett i Jönköping.


  

Vi tog en tur till Vattenledningsparken som dom tyckte var fantastisk. Klicka här för att se vad jag skrev om Vattenledningsparken när vi var där sist i maj.


  

Här står våra män och konverserar ovanför Vattenledningsparken. Skrivmosters man var en jättetrevlig person också.


  

Sen åkte vi till Stallkvarn som har en diversehandel av gammalt & nytt, plus en härlig omgivning med en gammal bro och vattenfall. Klicka här för att se vad jag skrivit i ett inlägg ang Stallkvarn. Det heter Dunkehallaravinen. Klicka

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards