Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Klädnypeklänning!

Av Malin wiper - 21 juni 2011 07:26


Nu är i alla fall en Klädnypeklänning helt klar. Det är en förvaring för klädnypor som man sen har med sig när man hänger tvätt ute eller inne. Tyget och snedslåbandet har jag köpt på Mimmis Magasin. Jag har en kameliadamsbrosch på höger sida som går utmärkt till en lite lilablå färg i tyget. Det är inte äkta camé.... Det hade varit nåt det... Jag köper nästan alla utsmyckningar på second hand till dessa klänningar. På förklädet har jag satt en liten brosch i form av en fågel i silverfärg på förklädet. nu skall jag sätta mig vid symaskinen och färdigställa ytterligare en klänning som nästan är klar. Så småningom skall jag försöka hitta på nåt nytt att sy. Det var länge sen jag gjorde sjuksköterskeklänningarna som är som en liten förbandslåda men dom tar jättelång tid att sy eftersom det är så många detaljer och även färgtryck. Jag har en massa idéer i huvudet men det är orken som inte är som förr av mina skador. Förut kunde jag ha hur många bollar i luften som helst. Nu blir det en sak i taget. Jag har sen några nåldynor som skall tillverkas och ges bort.


Så här ser den ut. Fick lite otydlig bild.



 
 
Lena

Lena

21 juni 2011 08:27

Visade min klädnypeklänning för min mamma, hon blev eld och lågor över denna.
Så har du nån klar så köper jag den gärna av dig så min mamma kan få en.

Kram

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

21 juni 2011 09:32

Jag håller på att sy just nu men dom är redan bortlovade. Om du kan vänta lite så syr jag en åt henne. Vill hon ha nån speciell färg eller mönster? Kul att hon gillade den ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Petra

Petra

21 juni 2011 11:50

Jag är lycklig ägare av tre av dina vackra klänningar !! Tack än en gång för dom..Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

21 juni 2011 12:02

Det är nåt fel här för jag får dubbla kommentarer av flera stycken. Det funkar inte på bloggplatsen jämt tyvärr. Fast så är det överallt
kram

 
Petra

Petra

21 juni 2011 11:52

Jag är lycklig ägare av tre av dina vackra klänningar !! Tack än en gång för dom ..Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

21 juni 2011 12:01

Varsågod. Snart kommer hyllan men först måste jag fixa nåldynan. Jag har inte glömt ;)Försöker beta av det sista på min lista. Kul att du gillar klänningarna

Ha en fin dag
kramar

 
Helene

Helene

21 juni 2011 15:54

Oh, så läcker den vart, det är nån som kommer att bli väldigt glad!!

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

21 juni 2011 19:46

Det är din och den är finare i verkligheten. Skickar den så fort jag kan

kramar

 
Helene

Helene

21 juni 2011 22:46

Det var det jag hoppades på ;o)
♥♥♥

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

22 juni 2011 08:02

:D Den skickas så fort som möjligt. Kul att du gillar den. Bilden blev lite mörk

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards