Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Malin wiper - 21 juni 2011 18:28

Som jag skrev så var jag till Mimmis Magasin i går och då passade jag på att fota lite nytt. Det finns mycket i pastellfärger av "Cult design" just nu.


Dom har en korg full av knappar för 50 öre/st så passa på. Det ser ut att vara jättefina knappar. Skall själv gå ner och kolla om jag behöver nåt i knappväg.


Man får 3 mygg ljus för 69 kr


Löpare från Ekelunds väveri






Nya löpare i lite grövre väv som såg jätteläckra ut. Dom finns i fler färger.



Snygg lite grön genomskinlig "Cult" kruka som var nedsatt från 75 kr till 35 kr



Snygg konstellation med svart blankt lock på ena krukan. Den går både att ha till blomma eller burk. Det är oändliga varitationsmöjligheter med "Cults" saker. Bladet i orange är en magnet.



Cults kryddburksserie har nu även röda burkar och med rutmönster. Själv har jag vita och även en för olja. Dom fungerar hur bra som helst.



Gardinlängd med lila fjärilar


   


Röd "Cult design" kruka med konstgjord blomma i.



Utanför butiken har dom alltid nedsatta tyger, vaxdukar och garner.



Jag fick en bild på glada härliga Therese också när hon tog betalt. Tyvärr knäppte jag precis när hon blundade...  men det blev bra ändå

    


Vi har nyss kommit hem från min bloggvänsträff och det var en jättekul upplevelse som jag skriver om antingen senare i kväll eller i morgon. Nu skall jag svara på era härliga kommentarer och jag önskar er alla en härlig tisdagskväll....    

Av Malin wiper - 21 juni 2011 10:31


Nu har jag ytterligare en klänning klar. Tyget köpte jag för länge sen på second hand och det var helt nytt. Det var ett lättsytt tyg. Ibland gör jag förklädena i annan färg. Jag satt ett ankare upptill som ni ser och det skulle bara strykas på.



Detta köpte jag på Mimmis Magasin i går och dom har massor av dekorationer som man bara stryker fast. Det till höger är föreställer ett flygplan som jag skall ha på en passande klänning som jag har klippt till.



Jag har en bloggvän som kallar sig skrivmoster Hon har skrivit böcker, både romaner och dikter. Dessutom skriver hon i en tidning . Hon bor uppe i norrland men hon och hennes man är på besök här i Småland just nu för att vara med en av sina barn och barnbarn som bor här. Jag fick ett sms från henne i går med en fråga om vi kunde träffas ute och fika. Jag ringde henne för en stund sedan och hon lät jättetrevlig. Vi har bestämt att ses utanför IKEA 15.00 och sen åka tillsammans alla 4 till Café Lakatos. Det kommer att bli jättekul.


Kom ihåg när jag träffade min bloggvän Pisan första gången i Jönköping. Då var vi till Lakatos också och det var en höjdare. Fick då träffa hela hennes familj med två flickor och sambo. Problemet är att vi går på Carlshamnsdieten men vi tar bort en smörgås i dag och tar en liten slät kaka till kaffet. Har frågat min svåger och det går bra. Vi är nu inne på dag 5 och det funkar hur bra som helst. Till middag i går åt vi färska kokta grönsaker och en nötfärsröra med curry, röd lök och lite chili. Fast dom frysta wokgrönsakerna är godast så dom kommer vi att äta oftare.

  

Av Malin wiper - 21 juni 2011 07:34

 


Klicka här för att komma in på hans hemsida. Alexander Rybak och och vissångaren Mats Paulson inledde ett samarbete och detta är en av låtarna. Klicka här för att läsa om detta. Den här låten heter "Resan till dig" och är rätt fin.

  


Jag gillar regn och mår rätt bra då för luften blir ren och klar men nu får det gärna sluta för man vill ju kunna sitta ute i trädgården. Längtar efter att kunna ta en kopp kaffe nere vid ån och bara sitta och njuta. Hoppas inte sommaren regnar bort. Min man hans projektgäng har nu fått in arbete fram till midsommarafton och det arbetet kommer att fortsätta när dom kommer in i sin lokal som skall inredas och färdigställas. Så nu är min man ute och arbetar 4 timmar/dag.


  

Förra året.


Är det nån av er som har bättre väder?. Tack ni till er som kommer in på min blogg, ser att jag fått lite fler besökare. Ni är så välkomna till mig och ha en härlig dag....  


Av Malin wiper - 21 juni 2011 07:26


Nu är i alla fall en Klädnypeklänning helt klar. Det är en förvaring för klädnypor som man sen har med sig när man hänger tvätt ute eller inne. Tyget och snedslåbandet har jag köpt på Mimmis Magasin. Jag har en kameliadamsbrosch på höger sida som går utmärkt till en lite lilablå färg i tyget. Det är inte äkta camé.... Det hade varit nåt det... Jag köper nästan alla utsmyckningar på second hand till dessa klänningar. På förklädet har jag satt en liten brosch i form av en fågel i silverfärg på förklädet. nu skall jag sätta mig vid symaskinen och färdigställa ytterligare en klänning som nästan är klar. Så småningom skall jag försöka hitta på nåt nytt att sy. Det var länge sen jag gjorde sjuksköterskeklänningarna som är som en liten förbandslåda men dom tar jättelång tid att sy eftersom det är så många detaljer och även färgtryck. Jag har en massa idéer i huvudet men det är orken som inte är som förr av mina skador. Förut kunde jag ha hur många bollar i luften som helst. Nu blir det en sak i taget. Jag har sen några nåldynor som skall tillverkas och ges bort.


Så här ser den ut. Fick lite otydlig bild.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards