Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

åtta glas!

Av Malin wiper - 15 juni 2011 16:18

 


Det blev i alla fall så att vi åkte in till Jönköping eftersom vi var för trötta för att åka ut och leta efter nåt nytt ställe att äta på. Vi kom till den slutsatsen att vi tog ett säkert kort. På Restaurang "åtta glas" blir man aldrig besviken.


Klicka här för att komma in på åtta glas hemsida    


  

Mr T blev bjuden på ett glas öl


Vi började prata lite minnen av sånt som varit våra upplevelser genom åren. Det som utmärker vårt liv är att det varit viktigt att njuta och se oss omkring. Äta gott och åka iväg och ligga på hotell och gå på både musicaler och teater mm. För 11 år sedan när vi bodde i Katrineholm och jobbade för fullt så hade vi råd att unna oss mycket mer. Stockholm blev vår nöjesstad som vi besökte rätt ofta. Det jag saknar nu är att både orka och ha råd att gå på teater och annat lite oftare. Man märker verkligen skillnaden från det liv vi hade förut  nu får vi njuta lite mer i det lilla formatet. För bara 11 år sedan så var det dessutom billigare att gå ut och äta och gå på teater mm. Vi gick igenom minnesvärda saker genom våra 20 år och vi hade en fin stund.


 

Jag blev bjuden på ett glas vitt vin som var hur gott som helst. Tyvärr fick min man ingen bra bild av mig för jag gjorde miner och ser jättetrött ut. Därför satt jag in mig i ett montage.


   

Dom har ett jättefräsch salladsbuffé  


  

Det ser ut som det skulle vara lite på tallriken men det är bara en synvilla för vi blev tvärmätta. Wallenbergaren var så god och även sås och mos. Sen är det en massa tunnskivade rotsaker som smakar toppen. Dom har verkligen bra råvaror i sin mat och lägger upp den smakfullt. Tur att vi kom strax före halv tolv för sen var det kö och smockfullt. Dessutom är alla som serverar jättetrevliga så stämningen är på topp där jämt.

 

Klicka här för ett recept på wallenbergare


  

Det var lite för kallt att sitta på deras fina uteservering.    


  

Vi stod med bilen framför detta fina gamla stenhus.


Här kommer en av min mans favoriter Eva Cassidy som gick bort alldeles för tidigt. Klicka här för att komma in på Eva Cassidys hemsida


 
 
Petra

Petra

15 juni 2011 21:57

Det är en viktig del av livet att få njuta ..Jag och min man försöker njuta precis som ni gjort men nu är det ju svårare eftersom vi sitter i en annan sits numera!! Men det är också en del av livet,att ha lite tråkit för att sen kunna njuta ännu mer och fullt ut ;)!!Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

16 juni 2011 08:35

Det är det verkligen. Förstår att det är svårare nu när allt satts på sin spets. Jag hoppas verkligen att allt vänder och ni får må bra och uppleva saker igen som ni gjort förut

Ha en fin dag vännen
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards